• 1
  • 2
2005-10-31, 18:36
Medlem
SajberSunes avatar
Svenska McDonald's, januari-augusti 2005 (2004)

Resultat efter finans:
0,5 miljoner kronor (36,7)
Omsättning:
1078 miljoner kronor (1095)

Svenska McDonald’s resultat rasar från 37 miljoner kronor till en halv miljon årets första åtta månader. Även försäljningen minskar.

http://www.n24.se/dynamiskt/konsumen...d_10901638.asp

Bukfylla som man gör bäst i att helt undvika. Risken finns dock att kunderna övergått till nån konkurrerande leverantör. Eller börjar folk lära sig att undvika skräpmaten hamburgare?
Citera
2005-10-31, 19:27
Medlem
MIn personliga åsikt är att de är blivit äckliga på mat fronten(vet ej om det beror på min samklökar - då jag älskade macD när jag var liten) + jag tar hellre en PIZZA för samma pris.
De får nog allt ta o bli billigare om jag ska köpa något hos dem.
Citera
2005-10-31, 19:46
Medlem
Försäljningen har enligt siffror gått ner med 1,5 % det senaste året...
så det kan väl knappast vara försäljningen som gör att de tappat så enormt på vinstsidan
Citera
2005-10-31, 21:54
Medlem
Jag brukar bada i bollhavet på mcdonald's o slänga bollarna omkring mej. ibland säjer personalen till att den e för dom lite yngre barnen. diskriminering tycker jag. och åka rutschkana utanför e kul, dom har en lekplats där. Fast rånald mcdånald e läskig. han har nåt sinnessjukt i blicken.
Citera
2005-10-31, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puttezippo
[...]jag tar hellre en PIZZA för samma pris.
De får nog allt ta o bli billigare om jag ska köpa något hos dem.
Sant, sant. De är en 20-25% för dyra för att maten ska kännas prisvärd. Det är ätbart men inte värt det pris de vill ha idag. Åt mkt. där för en 10 år sedan, men nu är det kanske några gånger om året, mest som nödlösning då helt enkelt.

Edit: Men det är ju en prestation att bara tjäna en halv miljon om man ändå omsätter över en miljard! Inte så insatt dock, kan ju vara avskrivningar och goodwill och allt vad det heter, men ändå...
Citera
2005-11-01, 16:29
Medlem
redbull72s avatar
ÄNTLIGEN! Bort med skiten! Dyrt, äckligt o fett! Kanske blev så dåliga siffror för att dom började redovisa vad "maten" innehåller?
Citera
2005-11-01, 16:37
Medlem
El Zorros avatar
Man kan ju inte dra några slutsatser av de siffrorna. Står i artiklen att de har gjort stora avskrivningar. Försäljningen är i stort sett oförändrad.
Citera
2005-11-01, 16:37
insomnias avatar
Spenderat lite för mkt på reklam som inte lönat sig?
Citera
2005-11-01, 18:20
Medlem
roadrashs avatar
Dom har helt enkelt flyttat sig upp nån prisklass för högt.
Kom ihåg förr i tiden när man käkade där för att det var billigt, inte ens det kan dom ju leva upp till nu.
Citera
2005-11-01, 23:35
Medlem
irrblosss avatar
McDonalds är vidrigt dyrt. Jag beställde en El Maco Grande & Co, det skulle de ha 57:- för. Inte mycket mat för de pengarna när man kan få en pizza på lokala pizzerian för 35:- inkl sallad som dels är mer mättande men framför allt godare.
Citera
2005-11-02, 08:07
Medlem
Alles klar. Ska man bli mätt är det 100 spänn som gäller på ett ungefär.
Pommesen är nästan jämt lika mjuk som tyg samt att burgarna sett sin saftigaste period för nån timme sen när man ska inmundiga.
100 spänn bli man mätt av något mycket godare..
Citera
2005-11-02, 08:11
Medlem
Nooses avatar
Håller med, alltför dyrt för den barnmaten. Hoppas dom förvinner
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto