• 2
  • 3
2025-05-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Kommer inte ihåg att man skrev om eller formulerade sig så där när man var 12, jag har för mig att jag skrev en uppsats om hur jävla bra Amiga var fast med vanliga ord.

Skillnaden är att du sedan hamnade på Samhall, medan Leo Gerdén hamnade på Harvard!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...beslut-blockas
Citera
2025-05-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Japp, det är detta som är grogrunden till den sk PK sjukan. När barn påverkas politiskt vuxna så kommer PK sjukan som ett brev på posten.
Man är bra korkad om man tror att den enda påverkan barn kan utsättas för är den från föräldrar. Det finns betydligt fler arenor för påverkan av barn än så.
Eller tänker du att uppfostran är att lära ungarna att äta med kniv och gaffel och säga tack för maten och sedan är man klar?

För mig är vettiga värderingar en självklar del av min uppfostran av mina barn. Annars kan man ju låta internet göra jobbet och se hur bra det blir.
Citera
2025-05-29, 19:02
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Helt åt helvete är detta med PK-jugend! Under min barndom fanns vänstervridna barnprogram på TV - ett grepp, som dock inte hade just någon vidare effekt på barnen och ungdomarna.

Idag verkar PK-etablissemanget ha tagit indoktrineringen till en ny nivå, via uppbyggandet av denna PK-jugend. Denna typ av politisk fostran kommer tragiskt nog antagligen att ha effekt. Konstigt dock, att det inte uppmärksammats och kritiserats i något annat sammanhang!
Förebilden fanns på andra sidan av Östersjön vid namn DDR, och dit åkte mången Sosse och Kommunist för skolning i den rätta tron.
Vad vi ser är fortsättningen på denna politiska plan att bli precis likadana som DDR, med samma system där allt och alla inklusive barnen politiserades och mobiliserades för "den rätta saken".
Citera
2025-05-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Skillnaden är att du sedan hamnade på Samhall, medan Leo Gerdén hamnade på Harvard!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...beslut-blockas

Visar väl bara att en Harvard-utbildning inte är lika prestigefylld längre. Lika vänsterbliven nu som för tio år sen, jävla broccoli-frilla på det också!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in