2015-11-11, 11:37
Medlem
Idomeneos avatar
När jag lyssnar på Lacrimosat från Mozarts Requiem känner jag ofta enorm sorg att om allt fortsätter så här kommer dagen snart komma där vi inte längre lever i ett västerländskt Europa. Kommer vår ersättningsbefolkning se något som helst värde i att bevara den här musiken? Att använda detta verk på det här sättet känns nästan som ett angrepp mot vad verket betyder som en symbol för vad västerländska kulturen är kapabel till. Kanske en passande begravningspsalm för det här landet.
Citera
2015-11-12, 20:31
Medlem
Helt åt helvete är detta med PK-jugend! Under min barndom fanns vänstervridna barnprogram på TV - ett grepp, som dock inte hade just någon vidare effekt på barnen och ungdomarna.

Idag verkar PK-etablissemanget ha tagit indoktrineringen till en ny nivå, via uppbyggandet av denna PK-jugend. Denna typ av politisk fostran kommer tragiskt nog antagligen att ha effekt. Konstigt dock, att det inte uppmärksammats och kritiserats i något annat sammanhang!
Citera
2015-11-24, 14:19
Medlem
Passepartouts avatar
SVT rapporterar idag om ännu ett barn i godhetens tjänst:

"En 9-årig pojke i Östersund har skrivit brev till statsminister Stefan Löfven (S), med ett förslag på var man kan inhysa flyktingar.

'Hej statsministern. Jag tycker inte om att flyktingarna inte har någonstans att bo', skriver pojken i sitt brev. 'I Östersund så finns det ett ställe som kallas för F4. Där finns det jättemånga tomma lägenheter och hus tomma. Jag tycker att flyktingarna ska få bo där', skriver han. Pojken uppger att det är ett jättefint område och frågar i sitt brev om statsministern kan ”kolla upp det?”. 'Hoppas ni uppfyller min önskan', vädjar pojken." http://unvis.it/www.svt.se/nyheter/r...for-flyktingar

Bild på brevet finns i artikeln:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...for-flyktingar

Edit: Visst får det starkare effekt att använda barn, men hur bra är det för 9-åringens skull att utnyttja honom till detta? Jag undrar varför han "vädjar". Vilka historier har de vuxna runtomkring 9-åringen exponerat honom för?
Senast redigerad av Passepartout 2015-11-24 kl. 15:05.
Citera
2015-11-24, 14:59
Medlem
namnskylts avatar
Rätt uppenbart att det har varit i säck innan det kom i påse.

Hatar dessa barnkampanjer av alla slag. Vill man ha naiva, världsfrånvända och blåögda åsikter finns miljö- och vänsterpartiser, det räcker gott och väl utan att utnyttja ungar.
Citera
2015-11-25, 17:56
Medlem
Passepartouts avatar
Eftersom läget spetsat till sig publicerar SVT fler barnberättelser:

"Ella, 7, vädjar till Löfven: ”Ring mej”

"– Jag undrar hur jag kan hjälpa flyktingar snälla jag kan inte vänta jag vill ha ett svar nu, skriver en annan."

Det fotade brevet ser ut att vara stämplat den 5:e oktober så det är uppenbart att SVT håller på material som sedan portioneras ut i lämpliga doser. http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...ofven-ring-mej
Citera
2016-05-21, 11:25
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
"Leo, 12: Vi behöver invandringen – Låt inte SD sätta agendan

Debatt Leo Gerdén: "Jag tycker inte att Sverige ska tävla med andra länder om att erbjuda lägst standard för de som söker sig hit". http://nyheter24.se/debatt/814082-le...nte-far-stanna

Leo (CUF) står som skribent men den osar av "vuxenspråk". Kan en 12-åring på egen hand ha skrivit detta? Är "öka incitamenten" det första en 12-åring tänker på?

[mina fetningar]

"Det är både en human och ekonomisk förlust. Företrädare för övriga allianspartier menar att det ökar incitamenten att komma in i arbete. Vad är det för mening att lära sig svenska om man inte vet om man kommer få stanna och använda sina kunskaper? Det skapar bara otrygghet. Då blir bara flyktingmottagandet en kostnad, och inte en ekonomisk, kulturell och mänsklig vinst."

[...]

"Att satsa på dem som kommer hit är en framtidsinvestering. Populism har gått före humanism för de övriga allianspartierna. De gick SD:s väg för att locka väljare. Men titta på opinionen nu, vilket borgerligt parti är det som har medvind?"

Leo Gerdén har nu förärats ett eget dokumentärprogram:
Citat:
Barnaministeriet dokumentär: Att sticka ut hakan som 13-åring
Leo Gerdén, 13 år, är en av Sveriges yngsta politiska debattörer. Att han blev politiskt aktiv var inte självklart från början, men något fick allt att förändras och nu hörs hans röst i debatter. UR.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=3840
Citera
2016-05-21, 11:47
Medlem
akehodells avatar
Om nu barn är så duktiga och kompetenta att de kan ställa alla vuxna till svars för allt som händer varför kan de inte ta vara på sig själv utan behöver tas omhand och curlas till de är upp emot 25 år gamla.

Hade de varit så kompetenta som propagandan vill göra gällande så hade människodjuret sparkat ungdjävlarna när de var färdigammade precis som andra däggdjur gör.

Men nu gör vi inte det för de är inte kompetenta nog att ta vara på sig själv och då kanske de skulle tiga till de i alla fall uppnått myndighetsålder och kan ta ansvar för sina handlingar.

Allt detta uppvisande av "baaaaarn" med rätt åsikter är bara mer jävla propaganda från kulturmarxisterna.

Eftersom de flesta svenskar är goda och snälla människor (lite dumma dock) går de inte gärna i svaromål mot beskäftiga ungar och det är detta som gör att kulturmarxisterna skickar fram barn som vapen i debatten.

Kulturmarxister borde sättas i arbetsläger och tvingas arbeta av skulden de dragit på Sverige genom sin folkfientliga agenda.
Citera
2016-05-21, 12:34
Medlem
UserErrors avatar
Fenomenet att manipulera barn till att säga det den vuxne vill höra var välkänt redan på 1980-talet.
Någon som minns "Vad alla barn vill" från Nöjesmassakern? https://www.youtube.com/watch?v=hcxwTgEC7IM

Bara det att på 80-talet var det fredsrörelsen som var sista skriket!
Sjuåringar på skolgården gick således och fantiserade om världsfred - att USA och Sovjet skulle skrota sina kärnvapen. Just det ja... "Jag hade en gång en båt.......", "Inatt jag drömde något som....."

Idag är det andra saker som är populära, som alla barn "önskar". Dessutom räcker det ju inte att önska eller drömma längre. Barnen ska manifestera, demonstrera, skriva brev, "ryta till", eller "rasa".

Därför får vi 7-åringar som "rasar" över "diskriminering" av transsexuella - en sexuell läggning vars namn de knappt kan uttala. För att inte tala om att de sexuella aspekterna borde vara okända för 7-åringen.

För klass 2 i grundskolan är det självklart att man vet precis hur man bär sig åt när man vill demonstrera för att Ali och hans familj ska få stanna i Sverige. Tillverka banderoller, ta sig till stadshuset och skandera - inga problem för åttaåringarna som knappt kan ta på sig ett par skridskor själva. Men "deras" initiativ visar ju verkligen att Ali måste få stanna, eller hur? Till och med åttaåringar tycker det!

Men redan på 80-talet var de ändå igång mid multikultur! I videon från Nöjesmassakern, i det kritvita Sverige anno 1985, så "råkar" ett brunt barn dyka upp i bakgrunden. Jackpot SVT! Chansen för det i en normal svensk skola 1985 måste varit under 1%. Men under 80-talet skulle tittarna, särskilt de yngre, skolas in i det som komma skulle. På alla barnprogram framställdes Sveriges som mycket mer mångkulturellt än det egentligen var.

Idag har visionen uppfyllts och det rasblandade multikulturella gangsterkriminella samhället är ett faktum. Äntligen får politikerna "riktiga" utmaningar. Det var ju så trist på 80-talet... Äntligen får även SVT rapportera om skjutningar i sina egna kvarter, precis som riktiga journalister i USA.... Halleluja.

"Bitter"
Citera
2016-05-21, 12:56
Medlem
Luzurs avatar
Sen så är det svårt att kritisera barn också utan att folk kommer direkt och slår en på käften, så det blir ju WIN-WIN för dom med agendan.
Citera
2016-05-21, 13:11
Medlem
Christopher.s avatar
Tänker direkt på häxbränningar, barn ljuger aldrig sade man. Sätt en 7-åring som statsminister!
Citera
2016-05-21, 13:19
Medlem
UserErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Tänker direkt på häxbränningar, barn ljuger aldrig sade man. Sätt en 7-åring som statsminister!
Bra koppling.
Barnen fattade galoppen ganska snabbt när det gällde häxbränningar och deras vittnesmål om påhittade eskapader i Blåkulla ledde till att oskyldiga men obekväma kvinnor dog.

Idag skäller barnen på "rasister" m.m. för att få beröm av mamma och fröken.
Citera
2016-05-21, 14:28
Medlem
PlutoJs avatar
Sakine Madon redogör för ett talande exempel här:

http://www.expressen.se/ledare/sakin...unens-uppgift/

Och nej, jag använder inte unvis.it
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto