• 1
  • 2
2015-10-17, 09:14
Medlem
Reko45s avatar
Hej. Detta har hnt mig ngra gnger nu nr jag kpt light saft.

Jag dricker inte upp allt p en gng det kan ta mnader innan jag anvnder saften igen...

Men Bst fre datumet r OK. Sen tnkte jag ta lite saft hrom dan och det smaka SKIT. Hade kpt apelsinsmak....de va en jtteknasig smak p saften. den va besk och typ sur p samma gng.

vad r det som har hnt???
Citera
2015-10-17, 09:26
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45

Jag dricker inte upp allt p en gng det kan ta mnader innan jag anvnder saften igen...

Men Bst fre datumet r OK. Sen tnkte jag ta lite saft hrom dan och det smaka SKIT. Hade kpt apelsinsmak....de va en jtteknasig smak p saften. den va besk och typ sur p samma gng.

vad r det som har hnt???
Den har troligtvis blivit dlig trotts datumet. Saker med stningsmedel hller sig inte bra. Har haft cola light som smakat mossa. Ot fun light= typ 15 kemikalier. Kp riktig saft istllet. Socker r inte bra men nyttigare n denna kemikalie gegga.
Citera
2015-10-17, 09:27
Medlem
sommarlovs avatar
Du vet att fun light r s onaturlig att de inte ens fr kalla drycken saft!

Det r klart att en ppnad flaska regerar med luft och tar upp andra smaker frn sin omgivning.
Citera
2015-10-17, 09:39
Avstngd
Bst-fre-datum gller OPPNAD frpackning. Det brukar vl vara max 10 dagars hllbarhet nr den vl r ppnad. nnu mindre om den str i rumstemperatur. Ls p frpackningen.
Citera
2015-10-17, 09:45
Medlem
Stningsmedel brukar ha bitter eftersmak av sin natur.
Citera
2015-10-17, 14:48
Medlem
2anRuless avatar
Fun Light smakar vidrigt. Inget annat. Jag vgrar att ens kalla skrpet fr saft. Vem vet, lite besk smak kanske fr det att smaka lite bttre - om det nu r mjligt.
Citera
2015-10-17, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Den har troligtvis blivit dlig trotts datumet. Saker med stningsmedel hller sig inte bra. Har haft cola light som smakat mossa. Ot fun light= typ 15 kemikalier. Kp riktig saft istllet. Socker r inte bra men nyttigare n denna kemikalie gegga.

Du r ute och sprider dynga igen ser jag.
Det finns flera studier som visar att dryck med stningsmedel r bttre fr hlsan d det inte bidrar till viktuppgng, vilket socker gr. Dessa "kemikalier" vet du inte heller ngot om, trots att jag frskt f dig att begripa det innan.

Citat:
Ursprungligen postat av Reko45

vad r det som har hnt???

Vissa saftsorter eller tminstone vissa stickprov av saft med stningsmedel har troligtvis en felaktig dosering av stningsmedel. Nu minns jag inte om det r acesulfam K eller aspartamet som har den beska egenskapen men oavsett vilket s r frdelningen mellan dessa tv viktig fr att inte f fram en beska.

Sen hller sig saker med stningsmedel, speciellt drycker i regel mycket bra. Den som pstr annat vet inte vad dom pratar om. Efter 8 mnader (vilket jag var p resande fot) s hade ingen smakfrndring uppkommit som jag kunde lgga mrke till. Detta var en ppnad frpackning.
Senast redigerad av jaggillarmat 2015-10-17 kl. 19:30.
Citera
2015-10-18, 11:59
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Du r ute och sprider dynga igen ser jag.
Det finns flera studier som visar att dryck med stningsmedel r bttre fr hlsan d det inte bidrar till viktuppgng, vilket socker gr. Dessa "kemikalier" vet du inte heller ngot om, trots att jag frskt f dig att begripa det innan.

Vissa saftsorter eller tminstone vissa stickprov av saft med stningsmedel har troligtvis en felaktig dosering av stningsmedel. Nu minns jag inte om det r acesulfam K eller aspartamet som har den beska egenskapen men oavsett vilket s r frdelningen mellan dessa tv viktig fr att inte f fram en beska.

Sen hller sig saker med stningsmedel, speciellt drycker i regel mycket bra. Den som pstr annat vet inte vad dom pratar om. Efter 8 mnader (vilket jag var p resande fot) s hade ingen smakfrndring uppkommit som jag kunde lgga mrke till. Detta var en ppnad frpackning.
Det r du som snackar skit som vanligt. Fun light fungerar dremot riktigt bra mot myror.
Citera
2015-10-18, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Det r du som snackar skit som vanligt. Fun light fungerar dremot riktigt bra mot myror.
Hade jag p knn att detta skulle komma p tal. Drfr har jag frberett en studie som precis motbevisar detta
http://www.snopes.com/media/notnews/...ampaign=buffer

Eftersom du tar din information frn aftonbladet och kostdoktorn s visste jag att din kllkritik inte r att lita p.
Att du i vrigt inte kan argumentera mot mig d du blir motbevisad varenda gng r nstan lite skoj!

Edit. Men skulle nu det vara s att fun light hade varit ddligt fr myror s finns det ju annars flera andra saker som vi fr i oss som har samma verkan. Inte fr att det har ngon betydelse i sig. Det r tur att vi inte r myror.
Senast redigerad av jaggillarmat 2015-10-18 kl. 16:42.
Citera
2015-10-18, 22:21
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Fun Light smakar vidrigt. Inget annat. Jag vgrar att ens kalla skrpet fr saft. Vem vet, lite besk smak kanske fr det att smaka lite bttre - om det nu r mjligt.

Ja, min frmsta invndning mot Fun Light r att det smakar skit. Jag funderar inte s mycket p om det r nyttigt eller inte, utan njer mig med att konstatera att smaken r vidrig nog att avskrcka.
Citera
2015-10-18, 22:37
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, min frmsta invndning mot Fun Light r att det smakar skit. Jag funderar inte s mycket p om det r nyttigt eller inte, utan njer mig med att konstatera att smaken r vidrig nog att avskrcka.

Du har helt rtt. Drfr ska vi nu stlla oss denna frga: Varfr dricker folk skiten?
Citera
2015-10-18, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent

Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Du har helt rtt. Drfr ska vi nu stlla oss denna frga: Varfr dricker folk skiten?

Kan inte hlla med. Den r frvisso inte lika god att jmfra med hemmagjord eller vissa kpta sockerstade safter. Men jag tycker inte den r osmaklig p ngot stt. Men andra sidan s gillar jag sta drycker verlag, spelar inte s stor roll vilken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in