Citat:
Ursprungligen postat av
Iloveluda
Den har troligtvis blivit dlig trotts datumet. Saker med stningsmedel hller sig inte bra. Har haft cola light som smakat mossa. Ot fun light= typ 15 kemikalier. Kp riktig saft istllet. Socker r inte bra men nyttigare n denna kemikalie gegga.
Du r ute och sprider dynga igen ser jag.
Det finns flera studier som visar att dryck med stningsmedel r bttre fr hlsan d det inte bidrar till viktuppgng, vilket socker gr. Dessa "kemikalier" vet du inte heller ngot om, trots att jag frskt f dig att begripa det innan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reko45
Hej. Detta har hnt mig ngra gnger nu nr jag kpt light saft.
Jag dricker inte upp allt p en gng det kan ta mnader innan jag anvnder saften igen...
Men Bst fre datumet r OK. Sen tnkte jag ta lite saft hrom dan och det smaka SKIT. Hade kpt apelsinsmak....de va en jtteknasig smak p saften. den va besk och typ sur p samma gng.
vad r det som har hnt???
Vissa saftsorter eller tminstone vissa stickprov av saft med stningsmedel har troligtvis en felaktig dosering av stningsmedel. Nu minns jag inte om det r acesulfam K eller aspartamet som har den beska egenskapen men oavsett vilket s r frdelningen mellan dessa tv viktig fr att inte f fram en beska.
Sen hller sig saker med stningsmedel, speciellt drycker i regel mycket bra. Den som pstr annat vet inte vad dom pratar om. Efter 8 mnader (vilket jag var p resande fot) s hade ingen smakfrndring uppkommit som jag kunde lgga mrke till. Detta var en ppnad frpackning.