• 1
  • 2
2015-10-17, 07:40
Medlem
För er som min mins skulle jag göra ect behandlingar. Gjorde 63 stycken och det förstörde mig ännu mer. Jag skulle ge det en chans efter att jag gått igenom alla medicineringar som finns. Från Lyrica till Litium mm. Allt blev pannkaka. Hoppade till och med fallskärm för lite mer än två veckor sedan och blev glad i två dagar. Psykiatrin säger att de inte kan lösa mina problem längre. Jag ska acceptera att leva såhär och det har jag gjort men jag vill inte leva på detta vis. Igår gjorde jag i ordning allt och satte mig på knä och andades jätte fort och reste mig snabbt, satte tummen i munnen och försökte blåsa allt vad jag kunde sådär som man gjorde när man var liten för att svimma. Det funkade och kabeln runt halsen. Vaknade upp ett tag senare och trodde jag var död. Jag fattade inte att jag levde. Min vänster fot och vänster hand var obrukbara och smärtade något så förjävligt. Jag hade alltså lyckats göra det utan lidande innan. Felet var att kabeln som jag använde hade av min tyngd gått av. Måste ha hängt där en stund för jag hade tänt ett ljus där jag gjorde det, alltså i klädkammaren. Det var släckt och jag har världens blåmärke runt halsen. Nu har det gått tolv timmar sedan jag gjorde det och det sticker fortfarande i foten och den går inte att stödja sig på. Hade kabeln inte gått av hade jag inte ens vetat att jag lyckats och det känns som en framgång. Den jäveln gick inte av där jag hade knutit fast den kroken utan gick av i knuten runt halsen. Blir och leta efter något starkare idag.
Citera
2015-10-17, 09:35
Medlem
leanfxs avatar
lika bra
Citera
2015-10-17, 11:03
Medlem
Tror knappast att psykiatrin säger att de inte kan hjälpa dig längre. Enligt mig borde det vara tjänstefel.
Citera
2015-10-17, 11:30
Medlem
nnnipzs avatar
Ge detta en chans https://mind.se/sjalvmordslinjen/

Ge även psykakuten en chans.

Ge en ny psykiatriker/läkare en chans.

Lycka till!
Citera
2015-10-17, 13:02
Medlem
shitmagnets avatar
Vad ska diskuteras?
Förutom ett tvivelaktigt _hål_ i din "anekdot" så är det som såhär angående misslyckade självmordsförsök att de är _alltid_ endast ett rop på hjälp.

Lär dig inse vad som är realistiska mål för dig i ditt liv och sluta fjanta dig!
Citera
2015-10-17, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz
Ge detta en chans https://mind.se/sjalvmordslinjen/

Ge även psykakuten en chans.

Ge en ny psykiatriker/läkare en chans.

Lycka till!

Rent allmänt var det ett jävligt dåligt tips
Ringa någon jävla stödlinje när han redan fått ECT behandlingar..
Inte som att han gått ner till sin vårdcentral och fått ECT där och då.

Men TS det kan vara så att de visst hjälpte men nu är du tillbaks nere i ångest. Eller så behöver du något mer.

Om jag var du skulle jag testat detta. http://www.svt.se/nyheter/inrikes/va...ota-depression
Nya fräscha rön! Kanske något din läkare ordinerar först om 10 år.

"Behandlingen går ut på att personerna ska vara vakan en hel natt. Dagen efter får de inte gå och lägga sig förens tidigast klockan åtta på kvällen och morgonen efter de måste de gå upp senast åtta på morgonen. Proceduren upprepades tre gånger i rad, skriver Metro."
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-10-17 kl. 13:34.
Citera
2015-10-17, 20:09
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Inte som att han gått ner till sin vårdcentral och fått ECT där och då.

Men TS det kan vara så att de visst hjälpte men nu är du tillbaks nere i ångest. Eller så behöver du något mer.

Om jag var du skulle jag testat detta. http://www.svt.se/nyheter/inrikes/va...ota-depression
Nya fräscha rön! Kanske något din läkare ordinerar först om 10 år.

"Behandlingen går ut på att personerna ska vara vakan en hel natt. Dagen efter får de inte gå och lägga sig förens tidigast klockan åtta på kvällen och morgonen efter de måste de gå upp senast åtta på morgonen. Proceduren upprepades tre gånger i rad, skriver Metro."

Fetade. Och vars fan har han skrivit något om nåt sådant?

Nya fräscha rön... brilliant tips ifrån dig må jag säga.
Citera
2015-10-17, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz
Fetade. Och vars fan har han skrivit något om nåt sådant?

Nya fräscha rön... brilliant tips ifrån dig må jag säga.

Du var ta mig fan en riktigt jävla idiot... Andra meningen skriver han "För er som min mins skulle jag göra ect behandlingar. Gjorde 63 stycken och det förstörde mig ännu mer. Jag skulle ge det en chans efter att jag gått igenom alla medicineringar som finns. Från Lyrica till Litium mm."

Du måste fan ta mig vara en sån där riktig jävla retard.

Ja det är nya rön.. Ovan bevisar du att din läskunnighet är under all kritik så betvivlar starkt att du kan ta till dig vad som står i en artikel.

Edit: Du måste fan vara den dummaste jäveln jag har stött på här hittills. Har du ens läst hans post?
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-10-17 kl. 21:44.
Citera
2015-10-17, 21:55
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Du var ta mig fan en riktigt jävla idiot... Andra meningen skriver han "För er som min mins skulle jag göra ect behandlingar. Gjorde 63 stycken och det förstörde mig ännu mer. Jag skulle ge det en chans efter att jag gått igenom alla medicineringar som finns. Från Lyrica till Litium mm."

Du måste fan ta mig vara en sån där riktig jävla retard.

Ja det är nya rön.. Ovan bevisar du att din läskunnighet är under all kritik så betvivlar starkt att du kan ta till dig vad som står i en artikel.

Edit: Du måste fan vara den dummaste jäveln jag har stött på här hittills. Har du ens läst hans post?

Gav fan upp första meningen efter "För er som min mins skulle..."

Fortfarande ingen dum ide att ringa hjälplinje i ett akut läge för att lösa problemen på annat sätt senare.

Försök tryck ner mig du om du mår bättre av det. Varsågod. Har jag misslyckats med att hjälpa TS kan jag kanske få dig att må bättre iallafall
Citera
2015-10-17, 22:01
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Vad ska diskuteras?
Förutom ett tvivelaktigt _hål_ i din "anekdot" så är det som såhär angående misslyckade självmordsförsök att de är _alltid_ endast ett rop på hjälp.

Lär dig inse vad som är realistiska mål för dig i ditt liv och sluta fjanta dig!

Jag hoppas innerligt att du får leva resten av ditt liv utan att inse hur fruktansvärt idiotiskt det där du sa är! Bara någon som aldrig har mått riktigt jävla dåligt, eller som har levt nära någon som mått riktigt jävla dåligt, kan säga något sådant. Det är ok. På något absurt sätt kan det vara skönt att det existerar en verklighet där självmordsförsök "endast" är "rop på hjälp".

Men ändå, lek med tanken.. Hur jävla illa tror du det måste vara för att en människa inte längre kan ropa på hjälp utan att lägga en snara runt halsen? Vem har hört alla ropen som kom innan? Vem fattade? Nej.. glöm det. Du kommer ändå inte kunna förstå. Inte förrän det händer någon du älskar. Då kommer du förstå att det kan hända vem som helst. När som helst. Fattig, rik, dum, smart, kvinna, man.. till och med dig. Eller ditt barn.

Och till TS: Vänta. Du behöver inte göra det idag. Ta en kopp te. Lyssna på radion. Surfa söta katter på youtube. Ta en stund i taget. Fokusera bara på att andas.. Ge inte upp!
Citera
2015-10-17, 22:08
Medlem
warfighters avatar
Citat:

Det är inte så dumt som man kan tro.. är det ett akut läge så är det alltid bra att ringa någon. De kommer inte att bota depressionen, men de kan hjälpa personen att ta sig igenom den mest akuta fasen för att sedan kunna gå vidare. Man kan aldrig hjälpa någon som är död.
Citera
2015-10-17, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Det är inte så dumt som man kan tro.. är det ett akut läge så är det alltid bra att ringa någon. De kommer inte att bota depressionen, men de kan hjälpa personen att ta sig igenom den mest akuta fasen för att sedan kunna gå vidare. Man kan aldrig hjälpa någon som är död.

Psykakuten är aningen bättre än någon jävla tomte i andra änden av tråden.
De kommer ändå ordinera psyket om han börjar dilla om avslut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in