2015-10-18, 00:27
Medlem
Westerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
Kanske bättre att opponera via argumentation framför skratt, hån och förlöjligande?

Men kommer man från en bakgrund där man inte har med sig dessa 'verktyg' så man kan hantera detta på ett civiliserad och moget sätt, då är det val skratt, hån och förlöjligande man väljer att uttrycka sig genom?

Trist, trist - och det känns ju lite som att dessa pojkar egentligen inte har så mycket att hämta via utbildning, men jag hoppas ändå att de förbättrar sig.

Väldigt massa fina ord du skrev f ö - trist att du ändå kommer fram till en så sorglig konklusion...

Visst är det så. De lågutbildade arabiska ungdomarnas segregerade tillvar, kombinerat med det svenska skolväsendets deltagande i upprätthållandet av värdegrundsdemokraturen, är en av alla dessa oundvikliga kulturkrockar som infinner sig när salafister ska samsas med militanta feminister om vårt postmoderna samhälle.

Dock så ska det nämnas att arabernas förakt för svenska normer fungerar rätt väl för de själva. Svensken har till skillnad från många invandrare blivit uppfostrad till att spela rent. Det funkar dock enbart om en överväldigande majoritet av medborgarna i samhället följer den normen.

Just nu är det invandrarna som håvar in storkovan sittandes på soffan medan medelsvennen harvar 9 till 5 för att upprätthålla ett krackelerande system.

Själv är jag nöjd. PK-teatern är upprörd och SDs stöd växer som vanligt när de små liven konfronterar LGBT lobbyn eller förintelseindustrin.
Citera
2015-10-18, 00:32
Fattar verkligen inte tidningarna att det bara blir konstigt när man utelämnar att det var muslimer som hånade den judiska pjäsen?

Låt muslimer ta ansvar för sin egen rasism, för helvete.
Citera
2015-10-18, 10:53
Medlem
Vuxenporrs avatar
Nog för att även jag håller Arab-Judeteorin som hyfsat sannolikt, men en tillräckligt dåligt/överdrivet spelad våldtäktsscen hade nog kunnat få mig att dra på smilbanden, speciellt i tonåren.

"Nehej......Näääääääääääääääääääääääääääääej"
Citera
2015-10-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenporr
Nog för att även jag håller Arab-Judeteorin som hyfsat sannolikt, men en tillräckligt dåligt/överdrivet spelad våldtäktsscen hade nog kunnat få mig att dra på smilbanden, speciellt i tonåren.

"Nehej......Näääääääääääääääääääääääääääääej"

Tidigare:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Men lägg av, bögvåldtäkt har väl alltid varit något att driva om bland tonåringar.
Kanske i en annan sammanhang än ett teaterbesök, men okej, det kanske rör sig om 'teaterovana' tonåringar?
(FB) Helsingborg: Elever skrattade åt våldtäkt – teater fick avbrytas

Våldtäktsovana?

Citat:
Män kan inte våldtas är en svensk-finländsk dramafilm från 1978 regisserad av Jörn Donner och baserad på romanen Män kan inte våldtas av Märta Tikkanen.[1]
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A...%A5ldtas_(film)

ok, mycket har ändrats sen 1978, och vem har sett allt på Youtube....

Ricky Gervais var väl knappt född, t ex :

Citat:
"Stupid people treat jokes about bad things with the same fear and loathing as intelligent people treat the actual bad thing, and they're not related. That's what humor is for, to get us over bad things."
https://www.youtube.com/watch?v=vVDViHoRROw

Det kanske blir detsamma med dumma människors reaktioner på skratt vid fel tillfällen - var det "kalkonskratt"?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kalkonfilm

Oscar-Wilde - skratt?
http://www.jstor.org/stable/20014296...n_tab_contents

Var det meningen att folk skulle skratta åt det här? :

https://www.youtube.com/watch?v=3HYrE32taA

https://www.youtube.com/all_comments?v=3HYrE32taAA
http://genusdebatten.se/ett-hart-skr...rna-forandras/

Egentligen? Från början? Eller skulle de sätta skrattet i halsen?

Wolgers/Gamlin grät förstås hela vägen till banken...
http://vinylkoll.se/auction/134850/e...bunta-ihop-dom
.......................
Och pjäsen kommer väl att gå för fulla hus månaden ut i Helsingborg---efter det här...
Citera
2015-10-18, 23:01
Medlem
Citat:
Kanske bättre att opponera via argumentation framför skratt, hån och förlöjligande?

Men kommer man från en bakgrund där man inte har med sig dessa 'verktyg' så man kan hantera detta på ett civiliserad och moget sätt, då är det val skratt, hån och förlöjligande man väljer att uttrycka sig genom?

Trist, trist - och det känns ju lite som att dessa pojkar egentligen inte har så mycket att hämta via utbildning, men jag hoppas ändå att de förbättrar sig.

Väldigt massa fina ord du skrev f ö - trist att du ändå kommer fram till en så sorglig konklusion...

Igen:

Citat:

Via vad ville teaterpjäsen argumentera?

Citat:
"Vår klass" har kortats ner till knappt två timmar utan paus, inte minst för att passa den unga publik som genom stadens skolor har bjudits in för att titta.
– Teatern kan kanske inte starta revolutioner men den kan höja medvetenheten hos folk. Jag skulle säga att det är teaterns ansvar. Om vi når målet att inspirera någon enda person att tänka så har vi kommit långt, säger Anja Suša.
http://www.sydsvenskan.se/kultur--no...iskahetluften/

Igen:

Citat:

Deras "bakgrund" har gett dom andra "verktyg" som inte kan hantera teatervåldtäkter på ett civiliserat och moget sätt?

Kanske nån först skulle ha försökt höja deras medvetenhet via argumentation framför skådespel....eller åtminstone FÖRE/INNAN skådespelet....

Inspirera till att tänka istället för att känna?

Men det är kanske inte är teaterns ansvar...eller kompetensområde?
Senast redigerad av Erleb 2015-10-18 kl. 23:06.
Citera
2015-10-18, 23:06
Medlem
staticages avatar
MENA ungar såklart
Undrar om EXPO ska försöka omvända dessa

Nej just
Citera
2015-10-18, 23:16
Medlem
Det var väl inga vana teaterbesökare.
Citera
2015-10-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westerner
Visst är det så. De lågutbildade arabiska ungdomarnas segregerade tillvar, kombinerat med det svenska skolväsendets deltagande i upprätthållandet av värdegrundsdemokraturen, är en av alla dessa oundvikliga kulturkrockar som infinner sig när salafister ska samsas med militanta feminister om vårt postmoderna samhälle.

Dock så ska det nämnas att arabernas förakt för svenska normer fungerar rätt väl för de själva. Svensken har till skillnad från många invandrare blivit uppfostrad till att spela rent. Det funkar dock enbart om en överväldigande majoritet av medborgarna i samhället följer den normen.

Just nu är det invandrarna som håvar in storkovan sittandes på soffan medan medelsvennen harvar 9 till 5 för att upprätthålla ett krackelerande system.

Själv är jag nöjd. PK-teatern är upprörd och SDs stöd växer som vanligt när de små liven konfronterar LGBT lobbyn eller förintelseindustrin.

Det finns ju ingen gräns för det förakt jag känner för araber som springer runt på gator och torg i Sverige. Dom har ju redan förstört sina egna länder och nu ska dom förpesta Sverige också, jag mår illa när jag ser dessa halvmesyrer gå runt på stan som om dom ägde stället.
Citera
2015-10-19, 12:34
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Gymnasieelever väljer sällan på egen hand att gå på teater en onsdagskväll. De blir ditkommenderade.

tror större delen av problemet ligger där... Minns själv (för 20 år sen) när gymnasieklssen blev kommenderad än till teater än till balett, vilket ingen var det minsta intresserad av. Brukade sluta ungefär som här, oavsett vad teatern/baletten/dansen osv. handlade om.
Citera
2015-10-19, 12:34
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Förmodligen ett gäng naiva högstadiepojkar som inte tar någonting på allvar; precis sådana som alla av oss har stött på under vår högstadietid. Barnens föräldrar (och inte minst läraren) lär nog skämmas rätt så rejält. Beklagar för de andra teatergästerna och skådesspelarna.
Citera
2015-10-19, 12:55
Medlem
Bajsfacistens avatar
Fast nu var inte ingen våldtäkt utan skådespelare som försöker leka våldtäkt. Vem som helst inser väl hur fånigt det är.

Vuxna människor (skådespelare) som tar sig på överdrivet allvar och som ska göra något "viktigt" de går upp på en scen och leker våldtäkt. Oerhört fånigt. Att de sen verkar vara förvånade över att utkommenderade tonåringar tycker det hela är ytterst lustigt och fånigt, är ju bara ett bevis på skådespelaryrkets verklighetsförankring.
Citera
2015-10-19, 13:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Vilket liv det hade blivit om det varit två svenska ungar. Det hade varit samtal till socialen för dessa små högerextremister. Nu var det araber så då blir det knäpptyst och om det nämns så görs allt för att det ska låta som det var etniska svenskar som skrattade. Bing bong PK-världen recept på allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in