• 1
  • 2
2005-11-03, 15:39
Medlem
mezaint_buteljs avatar
pratade med en dam på tullverket idag och hon sa att mina tiadipona låg i "returnera till ägaren högen" så dem kommer förmodligen imorgon
Citera
2005-11-04, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mezaint_butelj
pratade med en dam på tullverket idag och hon sa att mina tiadipona låg i "returnera till ägaren högen" så dem kommer förmodligen imorgon

Vad bra, då får jag nog mitt med. Varför beslagtar dom det det för att sedan skicka det ändå?
Citera
2005-11-04, 14:15
Medlem
mezaint_buteljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd_Spencer
Vad bra, då får jag nog mitt med. Varför beslagtar dom det det för att sedan skicka det ändå?
ja det får du nog .. tullen var nog inte säkra på om det var lagligt att ta hem antar jag
Citera
2005-11-05, 00:04
Medlem
Då är det väl nån knappt en idé att äns försöka ta in lite stilnoct och somadril från spanien om dom kollar paketen så noga?, då bägge 2 är narkotika klassade.
Citera
2005-11-07, 11:54
Medlem
Undrar över 2 saker...

1) Har ni fått Er Tiadipona?

2) När ni beställde (frågar inte om var eftersom det tydligen inte skall skrivas här), fick ni fylla i någon form av hälsodeklaration/blev det förskrivet av någon läkare?

Orsaken till fråga 2 är att för att föra in receptbelagt läkemedel i Sverige måste följande uppfyllas:

a) Läkemedlet får inte vara narkotikaklassat (vilket inte bentazepam är f.n., men det är nog bara en tidsfråga...).
b) Läkemedlet skall ha beställts från ett annat EU/EES land, antingen från ett internetapotek eller uttaget från apotek i det landet (där det för övrigt skall vara godkänt).
c) Det skall vara för personligt bruk (för högst ett år).
d) Om det är receptbelagt i det ena eller båda länderna måste det vara utskrivet av behörig förskrivare i det aktuella landet. OBS! Detta måste kunna styrkas.

Alltså, när det gäller 2d, är det uppfyllt i Era fall?

Hursomhelst, gratulerar till att ni fick igenom det. Har själv gjort en beställning en gång, och då Xanax, vilket skickades från Argentina (tror jag). Fastnade i tullen, klarade mig med en "varning", men nästa gång riskerar jag dagsböter motsvarande 20 000 kr. Så det vill jag undvika.
Citera
2005-11-07, 12:27
Medlem
jonkeSthlms avatar
Beställde i onsdags och fick Tiadipona i brevlådan i dag(10min sen).. Det ända jag gjorde var att maila min order samt satt in pengar på deras konto.
Kan medela att tullen inte hade uppnat brevet.

En fråga; hur många ska man ta för att må gott? Började med 10st

Lycka till.
Citera
2005-11-07, 14:12
Medlem
hundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkeSthlm
Beställde i onsdags och fick Tiadipona i brevlådan i dag(10min sen).. Det ända jag gjorde var att maila min order samt satt in pengar på deras konto.
Kan medela att tullen inte hade uppnat brevet.

En fråga; hur många ska man ta för att må gott? Började med 10st

Lycka till.

fick med ett litet brev från favvostället idag.. (ej narkotikaklassat!)
Citera
2005-11-07, 14:19
Medlem
jonkeSthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
fick med ett litet brev från favvostället idag.. (ej narkotikaklassat!)
Lysande min vän!
Citera
2005-11-07, 14:20
Medlem
hundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkeSthlm
Lysande min vän!
javisst! känner du av de 10st du tog?
Citera
2005-11-07, 15:03
Medlem
jonkeSthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
javisst! känner du av de 10st du tog?

det är ju inga super benson, men nog funkar dom. Humöret är på topp, ångsten är borta. Jag mår bra.
Tycker att du ska testa, har iofs tagit 15 nu, men dom funkar.
Tycker att du ska prova iallafall.
Jag säger så här; 10 st är som fem vallar, typ. Nu har jag missbrukat flödder i många år, men jag blev riktigt överraskat att dom funkade så bra.
Det kommr på karta, färska och finna.
Du kommer inte ångra dig iallafall.
MåBäst min vän
EDIT: Svårt att stava/skriva måste betyda att det funkar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem