• 1
  • 2
2015-12-26, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyEriksson
Okej tack så mycket ska testa detta, tjejens dator kan man inte ens göra något på nu så den lämnar vi fan in på garanti. nu när man ändå har detta!

tack så mycket och ha en bra helg!

Efter novemberuppdateringen så har mitt w10 slutat att fungera när jag ska öppna kontrollpanelen och bilder, allt annat tycks fungera. Hade datorn i felsäkert läge några dagar men uppfattade inte att det var något fel..jag är totalt förvirrad! Jag har länge ogillat windows och nu har jag väl fått vatten på kvarnen! Och förlåt "en dum en"..vad är DISM för nåt? Ska man köra den skiten eller?
Citera
2015-12-26, 09:50
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwibear
Efter novemberuppdateringen så har mitt w10 slutat att fungera när jag ska öppna kontrollpanelen och bilder, allt annat tycks fungera. Hade datorn i felsäkert läge några dagar men uppfattade inte att det var något fel..jag är totalt förvirrad! Jag har länge ogillat windows och nu har jag väl fått vatten på kvarnen! Och förlåt "en dum en"..vad är DISM för nåt? Ska man köra den skiten eller?

Börja med en sfc /scannow.
Citera
2015-12-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyEriksson
Hej hej

Nu har jag haft windows 10 ett tag och varje gång det kommer en ny uppdatering så tar den bort allt jag har på min dator. spelar ingen roll om jag gör en systemåterställning eller sparar filerna som en backup allt försvinner..... så min fråga är varför och om det hänt ngt annan?

Samt att min flickväns dator hände samma sak idag efter gårdagens uppdatering och nu funkar inget på datorn. Står att cortana och startmenyn inte fungerar längre så man kan logga in och sedan blir man utloggad igen.
När vi startade datorn så var inget kvar och inte ens skrivbordet kunde man få fram så gjorde en återställning som man brukar och då hände detta. så nu kan man inte ens komma in på något program.
Har garanti så har tänkt å lämna in den men har detta hänt ngn annan och vet hur man ska återgärda det så man faktiskt kan bruka sin dator.
Har alltid hatat windows och körde linux men ville ge windows 8 samt 10 en chans å de var ju det absolut sämsta man har gjort.

Någon som vet ngt, de ända svar man får ifrån windows e att man borde göra säkerhetskopiering osv men det har jag aldrig någonsin gjort förrut för om man tar hand om datorn så klarar man sig undan massa skit.

Tack på förhand och ha en bra helg

Sonny

Efter att ha testat det där DISM eller vad det hette..och den andra prytteln sf nånting så prövade jag med en gammal Visual, en som hette C++ och var från 2012..och Voila!..problem solved!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in