• 1
  • 2
2015-12-26, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyEriksson
Okej tack s mycket ska testa detta, tjejens dator kan man inte ens gra ngot p nu s den lmnar vi fan in p garanti. nu nr man nd har detta!

tack s mycket och ha en bra helg!

Efter novemberuppdateringen s har mitt w10 slutat att fungera nr jag ska ppna kontrollpanelen och bilder, allt annat tycks fungera. Hade datorn i felskert lge ngra dagar men uppfattade inte att det var ngot fel..jag r totalt frvirrad! Jag har lnge ogillat windows och nu har jag vl ftt vatten p kvarnen! Och frlt "en dum en"..vad r DISM fr nt? Ska man kra den skiten eller?
Citera
2015-12-26, 09:50
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwibear
Efter novemberuppdateringen s har mitt w10 slutat att fungera nr jag ska ppna kontrollpanelen och bilder, allt annat tycks fungera. Hade datorn i felskert lge ngra dagar men uppfattade inte att det var ngot fel..jag r totalt frvirrad! Jag har lnge ogillat windows och nu har jag vl ftt vatten p kvarnen! Och frlt "en dum en"..vad r DISM fr nt? Ska man kra den skiten eller?

Brja med en sfc /scannow.
Citera
2015-12-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyEriksson
Hej hej

Nu har jag haft windows 10 ett tag och varje gng det kommer en ny uppdatering s tar den bort allt jag har p min dator. spelar ingen roll om jag gr en systemterstllning eller sparar filerna som en backup allt frsvinner..... s min frga r varfr och om det hnt ngt annan?

Samt att min flickvns dator hnde samma sak idag efter grdagens uppdatering och nu funkar inget p datorn. Str att cortana och startmenyn inte fungerar lngre s man kan logga in och sedan blir man utloggad igen.
Nr vi startade datorn s var inget kvar och inte ens skrivbordet kunde man f fram s gjorde en terstllning som man brukar och d hnde detta. s nu kan man inte ens komma in p ngot program.
Har garanti s har tnkt lmna in den men har detta hnt ngn annan och vet hur man ska tergrda det s man faktiskt kan bruka sin dator.
Har alltid hatat windows och krde linux men ville ge windows 8 samt 10 en chans de var ju det absolut smsta man har gjort.

Ngon som vet ngt, de nda svar man fr ifrn windows e att man borde gra skerhetskopiering osv men det har jag aldrig ngonsin gjort frrut fr om man tar hand om datorn s klarar man sig undan massa skit.

Tack p frhand och ha en bra helg

Sonny

Efter att ha testat det dr DISM eller vad det hette..och den andra prytteln sf nnting s prvade jag med en gammal Visual, en som hette C++ och var frn 2012..och Voila!..problem solved!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in