• 1
  • 2
2015-10-16, 18:02
Medlem
Hej hej

Nu har jag haft windows 10 ett tag och varje gng det kommer en ny uppdatering s tar den bort allt jag har p min dator. spelar ingen roll om jag gr en systemterstllning eller sparar filerna som en backup allt frsvinner..... s min frga r varfr och om det hnt ngt annan?

Samt att min flickvns dator hnde samma sak idag efter grdagens uppdatering och nu funkar inget p datorn. Str att cortana och startmenyn inte fungerar lngre s man kan logga in och sedan blir man utloggad igen.
Nr vi startade datorn s var inget kvar och inte ens skrivbordet kunde man f fram s gjorde en terstllning som man brukar och d hnde detta. s nu kan man inte ens komma in p ngot program.
Har garanti s har tnkt lmna in den men har detta hnt ngn annan och vet hur man ska tergrda det s man faktiskt kan bruka sin dator.
Har alltid hatat windows och krde linux men ville ge windows 8 samt 10 en chans de var ju det absolut smsta man har gjort.

Ngon som vet ngt, de nda svar man fr ifrn windows e att man borde gra skerhetskopiering osv men det har jag aldrig ngonsin gjort frrut fr om man tar hand om datorn s klarar man sig undan massa skit.

Tack p frhand och ha en bra helg

Sonny
Citera
2015-10-16, 18:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du ngon uppfattning om vilken eller vilka uppdateringar som detta gller? Windows Update lgger ut mnga uppdateringar.
Citera
2015-10-16, 18:11
Medlem
1FFs avatar
Om du har uppgraderat till W10 ifrn tidigare Os s kan det ibland bli olika problem vilka lses genom att gra en ominstallation av uppgraderingsinstallationen.

Var det W10 ifrn brjan s lter det som ett mjligt hrdvarufel. Kanske, men inte troligt, korrupt anvndarprofil.
Citera
2015-10-16, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du ngon uppfattning om vilken eller vilka uppdateringar som detta gller? Windows Update lgger ut mnga uppdateringar.

Fr mig s r det varje jvla uppdatering s fr jag gra samma sak med terstllning p min dator,
och p flickvnnens dator s fick hon en ny uppdatering igr. installerade den och stngde av datorn eftert, startade upp den idag och allt var borta samt skrivbordet fanns inte lngre.
Citera
2015-10-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Om du har uppgraderat till W10 ifrn tidigare Os s kan det ibland bli olika problem vilka lses genom att gra en ominstallation av uppgraderingsinstallationen.

Var det W10 ifrn brjan s lter det som ett mjligt hrdvarufel. Kanske, men inte troligt, korrupt anvndarprofil.

Gtt ifrn windows 8 p bda datorerna, windows 10 funkade bra fram tills kanske den 4 uppdateringen sedan dess har de vart shr varje gng p min dator.
Citera
2015-10-16, 18:19
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyEriksson
Gtt ifrn windows 8 p bda datorerna, windows 10 funkade bra fram tills kanske den 4 uppdateringen sedan dess har de vart shr varje gng p min dator.

Ok, men gjorde du en uppgradering eller egen installation ?
Citera
2015-10-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ok, men gjorde du en uppgradering eller egen installation ?

Jag fick den dr som alla andra fick "hej hr e windows 10 vill du uppgradera din windows 8 till 10"
s tryckte ja och gjorde installationen.

eller vad menar du ?
Citera
2015-10-16, 18:27
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag fick den dr som alla andra fick "hej hr e windows 10 vill du uppgradera din windows 8 till 10"

eller vad menar du ?

Uppgradering genom W.update med andra ord, just den r det mnga som fr problem med till skillnad ifrn att gra en installation sjlv.

Brja hursom helst med att kra en sfc /scannow och om inte det hjlper s kr du DISM. Hjlper inte det s r nog ominstallation av installationen ditt enda alternativ
Citera
2015-10-16, 18:35
Medlem
Citat:
Uppgradering genom W.update med andra ord, just den r det mnga som fr problem med till skillnad ifrn att gra en installation sjlv.

Brja hursom helst med att kra en sfc /scannow och om inte det hjlper s kr du DISM. Hjlper inte det s r nog ominstallation av installationen ditt enda alternativ

Okej tack s mycket ska testa detta, tjejens dator kan man inte ens gra ngot p nu s den lmnar vi fan in p garanti. nu nr man nd har detta!

tack s mycket och ha en bra helg!
Citera
2015-10-16, 18:37
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Okej tack s mycket ska testa detta, tjejens dator kan man inte ens gra ngot p nu s den lmnar vi fan in p garanti. nu nr man nd har detta!

tack s mycket och ha en bra helg!

Garanti ?...de kommer nog debitera er fr en sdan inlmning !
Citera
2015-10-16, 18:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

eller vad menar du ?

Detta har jag utfrt p 9 datorer p och med utan ngra som helst problem -> (FB) Windows 10 - Problemtrd / Hjlptrd / vriga frgor
Citera
2015-10-16, 19:30
Medlem
jag vet att vissa program kan f cortana att icke fungera och man fr symptom att skrivbordet r tomt och startmenyn inte fungerar, d behver man starta upp datorn i felskert lge och avinstallera dessa.

Ett av programmen som jag vet har stllt till det fr mnga r avast, och om man googlar p det s kan man hitta en hel del poster om detta.

kan det stmma att du installerade ngot program i samband med att det slutade fungera?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in