2025-02-12, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRS-80
Anna köp en diskmaskin

De lär ju redan ha minst 2 i sitt nybyggda hus.
Citera
2025-02-12, 08:52
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Aha, håller med om att det inte låter så trevligt i övrigt.
Citera
2025-02-12, 13:15
Medlem
swimp78s avatar
Citat:

Det tror jag inte. Anna är väl teknikfientlig antroposof, kör den där waldorf-prylen

Hon diskar säkert med grönsåpa och havssalt och använder en rotborste eller liknande
Senast redigerad av swimp78 2025-02-12 kl. 13:25.
Citera
2025-02-12, 13:24
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Oj vilken intervju i Svd:

https://www.svd.se/a/aleKG2/komikern...lturens-finrum

Alltid tyckt dom var omaka och framförallt att hon är way out of his league. Men jösses vad hon alltså står ut med:
- Han blir ”rasande på familjen var tredje eller varannan dag” (?!), de måste alltså konstant gå på äggskal pga hans humör
- Han vägrar diska pga borgerligt men tycker samtidigt att man ska ”hedra den inre åsnan som mår bra av att cykla i motvind och bära tungt” (men diska då?)
- han ”ska tas om hand, men ingen vet hur”
- han utsatte sitt ena barn för ett utbrott och skrämde barnet genom att bli arg och riva sönder sina jeans pga att hans dotter var ”jobbig”

Anna lämna honom och spring därifrån så fort du kan, för din och barnens skull.

Jag tror han koketterar

Jag har tvärtom misstänkt ibland att kringlan kanske kanske utsätt för psykisk misshandel och att hans fru är extremt kontrollerande !!!1 😢😢

Lyssnar man på de poddar han ingår i återkommer det att hans fru tycker han är värdelös, sinnessjuk, dum, inte behövs.. nu har de ju en besk jargong i de poddarna. Det är beska droppar o har en ironisk ton.
MEN det är nåt med den där bruden. Hon verkar väldigt hård .

Det är också märkligt hur han fick den där märkliga stilen med antroposofiska säckvävsrockar och liknande och att deras familj framstår som en amish-sekt som vill homeschoola sina ungar.. den grejen står hon för tror jag . Rätt ovanlig kombo den med uppväxt med rika föräldrar med lantegendomar, total übermenchentitlement och antroposofi-diggande. Bohem-man. Och hänger gärna med Blondinbella. Sammansatt personlighet fru Anna har ändå. Hon har dock tonat ner sina nålstick mot äckliga tafsande invandrarmän sista åren.
Senast redigerad av swimp78 2025-02-12 kl. 13:36.
Citera
2025-02-12, 13:28
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det tror jag inte. Anna är väl teknikfientlig antroposof, kör den där waldorf-prylen

Hon diskar säkert med grönsåpa och havssalt och använder en rotborste eller liknande

Som upplagt för hushålleligt missnöje. Är det något man ska ha för husfridens skull så är det diskmaskin. Skärp dig nu Anna, i så fall!

Tror du har mycket rätt i att K koketterar, men kanske inte bara. Överklassantroposofbohemer är inte så udda ändå va?
Citera
2025-02-12, 14:51
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Som upplagt för hushålleligt missnöje. Är det något man ska ha för husfridens skull så är det diskmaskin. Skärp dig nu Anna, i så fall!

Tror du har mycket rätt i att K koketterar, men kanske inte bara. Överklassantroposofbohemer är inte så udda ändå va?

Jag gissar att atroposofi alltid varit nån sorts övre medelklasskultur iaf . Fast det segmentet skulle väl ses på som överklass idag kanske.
Den växte ju fram ur teosofin, ett gäng spirituellt intresserade bildade konstintresserade tanter och farbröder som hade seaser i sina stora sommarhus.i skärgården. Som jag uppfattat det.
Senast redigerad av swimp78 2025-02-12 kl. 14:53.
Citera
2025-02-12, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag gissar att atroposofi alltid varit nån sorts övre medelklasskultur iaf . Fast det segmentet skulle väl ses på som överklass idag kanske.
Den växte ju fram ur teosofin, ett gäng spirituellt intresserade bildade konstintresserade tanter och farbröder som hade seaser i sina stora sommarhus.i skärgården. Som jag uppfattat det.

Korrekt
Citera
2025-02-12, 15:05
Medlem
sk0gens avatar
Nu hoppas jag att Kringlan tar tillvara på att ha ett egen boning genom att sätta upp en verkstad för total förverkligande av sina idéer kring att jobba fysiskt med konst!

Jag har noterat kringlan tidigare försök att sammanfoga stenar och pinnar i sina lägenheter . Lite svårt utan verktyg och utrymme förstår jag såklart. Han har ju dessutom uttryckt en förtjusning i kroppsligt arbete gossen

Jag råder: En bra bordsdåg, en bandsåg och en Gersåg. Bra impact driver , borr/skruvdragare. Kanske fräs.

Och så lära sig svetsa. Att sammanfoga metall och trä till konst är en sann glädje jag unnar k lejon !
Citera
2025-02-12, 15:45
Medlem
Citat:

Men det var ju inte han utan Anna som till journalisten berättade om hans humör och raseri? Skulle min man få utbrott varannan eller var tredje dag hade jag lämnat för länge sen.
Citera
2025-02-12, 23:05
Medlem
Citat:
Anna köp en diskmaskin

I senaste Della Monde nämnde Kristoffer att han skurit sig på just en diskmaskin han flyttat på i deras nya hus. Så du kan vara lugn de kommer ha diskmaskin.
Citera
2025-02-12, 23:08
Medlem
Alla dessa konstiga intervjuer är väll bara någon typ av marknadsföring för hans nya föreställning. All reklam är bra reklam osv.

Är övertygad om att han fritt fantiserar ihop mycket för att verka mer intressant. Om inget annat hoppas jag det för hans barns skull.
Citera
2025-02-12, 23:21
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
I senaste Della Monde nämnde Kristoffer att han skurit sig på just en diskmaskin han flyttat på i deras nya hus. Så du kan vara lugn de kommer ha diskmaskin.

Underbara nyheter.

Citat:
Ursprungligen postat av trickget
Alla dessa konstiga intervjuer är väll bara någon typ av marknadsföring för hans nya föreställning. All reklam är bra reklam osv.

Är övertygad om att han fritt fantiserar ihop mycket för att verka mer intressant. Om inget annat hoppas jag det för hans barns skull.

Hahaha, ja skulle kunna tänka mig att den filuren hittar på något sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in