2022-12-08, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
Jag tycker K låtit lite stressad kring sin ekonomi i poddar jag lyssnat på. De bor också i en liten lägenhet för att ha 3 barn (75kvm 3rok). Är Anna verkligen ekonomiskt oberoende eller är det bara en image hon vill måla upp?

Nja, inte hon, men hennes pappa. https://www.svd.se/a/7fa020e0-66a6-3...-byta-livsstil
Citera
2022-12-08, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryfs
Nja, inte hon, men hennes pappa. https://www.svd.se/a/7fa020e0-66a6-3...-byta-livsstil

Där ser man.

Det ser onekligen ut som svärfar kan rädda dem om de får problem. Kan ju förklara en del. Alltid tyckt de är helt galna med 3 barn katt, hund och kaos samtidigt som de inte direkt har fasta jobb. Men har man sån "trygghet" så känns det mer logiskt att de kan ta ut svängarna lite mer.
Senast redigerad av trickget 2022-12-08 kl. 08:46.
Citera
2022-12-08, 18:29
Medlem
Citat:
Där ser man.

Det ser onekligen ut som svärfar kan rädda dem om de får problem. Kan ju förklara en del. Alltid tyckt de är helt galna med 3 barn katt, hund och kaos samtidigt som de inte direkt har fasta jobb. Men har man sån "trygghet" så känns det mer logiskt att de kan ta ut svängarna lite mer.
Ja, det sätts ju onekligen i ett annat ljus att vara en nykonservativ edgelord när man har den fallskärmen, hur lätt är inte det liksom. Förstår inte varför hon tar så mycket plats i offentligen, själv skulle jag ligga lågt och leva lite med de priviligerna bara. Nu blir det ju bara riktigt pinsamt och de stjälper också sina barn som kommer framstå som pretentiösa nollor bland normalt vanligt folk. Det märkliga är att det inte verkar som att detta är något problem, de låter gärna sina barn bli ufon i ett modernt samhälle, postar på sociala medier osv, någon sorts självförhärligande quirk, men detta hade varit mer förståeligt om det funkat i det Stockholmsöverklassamhälle som de så desperat vill tillhöra, problemet är att de ses som miffon även där. Björklund postade nyligen en bild med Isabella Löwengrip (ett annat exempel av en pinsam svensk has-been herregud) som Anna också snackat sjukt mycket skit om, så falsk. Har sjukt svårt att se att den finputsade präktiga Löwengrip skulle låta sina egna *fina* barn faktiskt umgås med detta umgänge. Minns Kringlan från Malmö och då var han en riktigt koksad low-life, hoppas han skärpt sig sen dess nu när han har barn.
Senast redigerad av ryfs 2022-12-08 kl. 19:07.
Citera
2022-12-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryfs
Ja, det sätts ju onekligen i ett annat ljus att vara en konservativ edgelord när man har den fallskärmen, hur lätt är inte det liksom. Förstår inte varför hon tar så mycket plats i offentligen, själv skulle jag ligga lågt och leva lite med de priviligerna bara. Nu blir det ju bara riktigt pinsamt och de stjälper också sina barn som kommer framstå som pretentiösa nollor bland normalt vanligt folk. Det märkliga är att det inte verkar som att detta är något problem, de låter gärna sina barn bli ufon i ett modernt samhälle, som någon sorts självförhärligande quirk, men detta hade varit mer förståeligt om det funkat i det Stockholmsöverklassamhälle som de så desperat vill tillhöra, problemet är att de ses som miffon även där. Björklund postade nyligen en bild med Isabella Löwengrip (ett annat exempel av en pinsam svensk has-been herregud) som Anna också snackat sjukt mycket skit om, så falsk. Har sjukt svårt att se att den finputsade präktiga Löwengrip skulle låta sina egna *fina* barn faktiskt umgås med detta umgänge. Minns Kringlan från Malmö och då var han en riktigt koksad low-life, hoppas han skärpt sig sen dess nu när han har barn.

En del av hans beteende beror nog på att de verkar vara antroposofer. Det är säkerligen därifrån han fått sina anti-vax åsikter. Och de verkar ju uppfostra sina barn enligt sådana teorier också.

Det finns tyvärr 3 st waldorff förskolor i norra innerstan varav en vid gärdesfältet där jag gissar att de har sina barn. Så det finns ju andra "ufon" i innerstan iaf.

Tycker mest det verkar vara frun som vill vara Östermalm. Hon var med i snedtänkt om subkulturen Östermalm:
https://sverigesradio.se/avsnitt/om-...uren-ostermalm
Det kändes mest pinsamt då hon mestadels inte alls varit uppväxt på Östermalm och det kändes inte som hon visste vad hon pratade om.
Senast redigerad av trickget 2022-12-08 kl. 19:35.
Citera
2022-12-08, 19:29
Medlem
Citat:
En del av hans beteende beror nog på att de verkar vara antroposofer. Det är säkerligen därifrån han fått sina anti-vax åsikter. Och de verkar ju uppfostra sina barn enligt sådana teorier också.

Det finns tyvärr 3 st waldorff förskolor i norra innerstan varav en vid gärdesfältet där jag gissar att de har sina barn. Så det finns ju andra "ufon" i innerstan iaf.

Tycker mest det verkar vara frun som vill vara Östermalm. Hon var med i snedtänkt om subkulturen Östermalm:
https://sverigesradio.se/avsnitt/om-...uren-ostermalm
Det kändes mest pinsamt då hon mestadels inte alls varit uppväxt på Östermalm och det kändes inte som hon visste vad hon pratade om.
Ja det är sant, de är säkert inte de enda. Det är väl bara att jag bor på ett annat ställe än psykhemmet som kallas Stockholm så jag har inte koll. Det är som ett enda stort lajv av att vara rik, ett dandybeteende. Töntigt och tröttsamt, eftersom jag brukade tycka att Kringlan var rolig, ja jag vägrar att kalla honom K Svensson för det låter som något hans fru kommit på efter yxan-i-fittan-gate. Waldorfskolor och alla friskolor bör förbjudas enligt mig då det bara är muppfabriker eller pyramidspel. Nyckelordet för henne är "pinsam" absolut, hade förlåtit henne om hon var typ 18 men hon är gammal som gatan så det blir bara tragiskt.
Senast redigerad av ryfs 2022-12-08 kl. 19:32.
Citera
2022-12-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det verkar inte gå så bra för stackarn?
Det verkar ju gå helt strålande för Kringlan. Han har gift sig med en ung östermalmsrentier som betalar räkningarna. Han kan sitta på sitt kontor och hänge sig åt diverse trevliga hobbyprojekt.
Citera
2022-12-11, 20:13
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Ja, hans mål efter Kringlan-gate var att sluta vara känd för den bredare allmänheten för att istället etablera sig en lagom stor bubbla han kan försörja sig på, vilket blev Under Produktion och deras betalpoddar plus sina årliga stand up-turnéer. Verkar ha gått alldeles utmärkt om man bedömer det från de egna målen vilket är det enda rimliga kriteriet.

Möjligtvis kan nån av våra största komiker få en inkomst hela året genom att åka på en ståuppturné ibland, men har svårt att tro att kringlan Svensson är där. Han är väl den där ”känd enbart bland fansen”-nivån av komiker som verkar behöva trycka på patreon för att gå runt? 70 betalande i publiken nivån?
Det verkar kunna rulla om man cirkulerar i poddosfären, tigger patreon är ute på klubbar mycket.
Men K Svensson verkar ju inte vara runt på det viset.

Sen kan det ju hända att Jonatan unge gör att många betalar för deras della-poddar. Fast de ska delas på tre också.

Hans böcker och konst betvivlar jag att han att han får in något av.
Citera
2022-12-11, 21:03
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Möjligtvis kan nån av våra största komiker få en inkomst hela året genom att åka på en ståuppturné ibland, men har svårt att tro att kringlan Svensson är där. Han är väl den där ”känd enbart bland fansen”-nivån av komiker som verkar behöva trycka på patreon för att gå runt? 70 betalande i publiken nivån?
Det verkar kunna rulla om man cirkulerar i poddosfären, tigger patreon är ute på klubbar mycket.
Men K Svensson verkar ju inte vara runt på det viset..

De största komikerna tjänar snarare groteska mängder pengar på att turnera. Biljettpriser för allt som är live har ju gått upp en hel del de senaste tio-tjugo åren. Kollade upp vad stå-upp-shower går för och tydligen betalar folk 400 spänn för att se Carl Stanley i Piteå till exempel. Men han kanske räknas till de största? Jag vet faktiskt inte.

Kringlan hör väl till mellanskiktet i alla fall, han är ju ändå känd på ett annat sätt än de där killarna med ironisk mustasch som har 2K följare på Twitter. Men visst, risken med att inte stå i rampljuset är att den trogna publik man tänkt leva på sakteliga krymper av olika skäl utan att nya fans tillkommer i särskilt hög utsträckning.

Hans fru är krönikör på Aftonbladet, de betalar nog bra.
Citera
2022-12-11, 21:14
Medlem
Della Monde har över 6000 prenumeranter som betalar 29kr per månad så han skulle nog överleva även om hans suger mama dumpar honom
Citera
2022-12-11, 21:26
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabooksvader
Della Monde har över 6000 prenumeranter som betalar 29kr per månad så han skulle nog överleva även om hans suger mama dumpar honom

Ok! Var kan man läsa om antalet betalande prenumeranter ?

Osäker dock på hur det betalas ut om det görs legit via företag . Nån som vet? Har såna här verksamheter ”arbetsgivaravgift” och lön eller tas det ut på annat vis? Har en känsla att det blir mindre i fickan på var och en än ((6000x29)/3).

Men intressant ändå, om det nu är så att nån med hans nivå av nischad spridning ändå kan leva med hygglig inkomst trots att han i princip försvunnit från offentligheten och etablerade kanaler. Det är en ny tid på många sätt.

Jag håller med den som skrev att det måste vara toppen att kunna ägna sig åt sin amatörhobby på heltid och få det bekostat av inkomsterna från att prata en timme i veckan med sin kompisar.
Senast redigerad av swimp78 2022-12-11 kl. 21:30.
Citera
2022-12-11, 21:49
Medlem
Det här verkar vara Kringlans och Annas gemensamma bolag: https://www.allabolag.se/5591877237/svenskt-pral-ab.
2022 hade de en omsättning på 1,4 miljoner.
Det innebär att de kan ta ut ungefär 49 k netto per månad som mest, det vill säga 24,5 k per person. Helt okej med andra ord, men under en svensk medianlön.
Dessutom kanske de har lite andra kostnader i sitt företag, som gör att de inte kan ta ut all omsättning i lön.
Citera
2022-12-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77

Hans fru är krönikör på Aftonbladet, de betalar nog bra.
Vad kan man få per krönika när man skriver för Aftonbladet? Det är ju ingen som betalar för tjänsten, och alla har adblockers. Det är knappast så att tidningen kan få in så mycket pengar per läsning, och författaren till krönikan bör således få ännu mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in