• 1
  • 2
2015-10-16, 14:21
Medlem
neatandstreets avatar
5-MeO-DiBF ser lovande ut finns inrikes ,nogon som har provat och vill dela med sig om erfarenheter

https://en.wikipedia.org/wiki/5-MeO-DiBF
Citera
2015-10-16, 14:32
Medlem
Halmgriss avatar
Ser riktigt ballt ut, men vad innebr det i praktiken att det r en bensofuran istllet fr en klassisk tryptamin?
r upplevelsen ens i nrheten av foxy & moxy etc. ?
Citera
2015-10-16, 21:26
Medlem
psychoticbreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halmgris
Ser riktigt ballt ut, men vad innebr det i praktiken att det r en bensofuran istllet fr en klassisk tryptamin?
r upplevelsen ens i nrheten av foxy & moxy etc. ?

It is related in structure to the psychedelic tryptamine derivative 5-MeO-DiPT, but with the indole nitrogen replaced by oxygen, making 5-MeO-DiBF a benzofuran derivative. It is several times less potent as a serotonin agonist than 5-MeO-DiPT and with relatively more activity at 5-HT1A, but still shows strongest effects at the 5-HT2 family of receptors.

Jag r ocks nyfiken p vad det innebr att den r en bensofuran. Jag gillar inte ens namnet benso, men jag frstr att det troligtvis inte har har s mycket med benso preparat att gra, framfr allt fr att den r psykadelisk...

P PsychonautWiki hade dom lite med info: https://psychonautwiki.org/wiki/5-MeO-DiBF

Vem sljer den frresten?
Citera
2015-10-16, 21:40
Medlem
neatandstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychoticbreak
It is related in structure to the psychedelic tryptamine derivative 5-MeO-DiPT, but with the indole nitrogen replaced by oxygen, making 5-MeO-DiBF a benzofuran derivative. It is several times less potent as a serotonin agonist than 5-MeO-DiPT and with relatively more activity at 5-HT1A, but still shows strongest effects at the 5-HT2 family of receptors.

Jag r ocks nyfiken p vad det innebr att den r en bensofuran. Jag gillar inte ens namnet benso, men jag frstr att det troligtvis inte har har s mycket med benso preparat att gra, framfr allt fr att den r psykadelisk...

P PsychonautWiki hade dom lite med info: https://psychonautwiki.org/wiki/5-MeO-DiBF

Vem sljer den frresten?
hoppas den pminner om den gamla klassikern benso fury..st##nge sp#rit har den i lager dock i tabbar,
Citera
Emerains avatar

Moderatormeddelande

Postat av Emerain 2015-10-17, 10:39
Medlem
diskussioner om frsljningsstllen/butiker tas ENBART i trden fr drogshoppar. Allt annat leder till radering, varning, och eventuellt omrstning fr brott mot regel 1.01 eller 1.09, dr avstngning kan komma som fljd.

/Moderator
2015-10-17, 13:38
Medlem
friman1987s avatar
5-MeO-DiBF r en derivat av Dimemebfe/5-MeO-BFE (bensofuran versionen av 5 MeO-DMT). Det finns en del forskning p dimemebfe/5-MeO-BFE och andra liknande derivativa. Bindningsaffiniteten hos 5HT2A receptorn (frmedlar hallucinogena effekten) hos 5-MeO-BFE r ca 6 gnger mindre potent n 5 MeO-DMT [Lnk]. Samma kan glla mellan 5 MeO-DiPT och 5 MeO DiBF.
5 MeO DiBF kan vara ca 5-6 gnger mindre hallucinogen n 5 MeO-DiPT. 50 mg 5 MeO DiBF kan motsvara ca 8-10 mg 5 MeO DiPT. Vilket r en bra dos att brja p. Det hr gller nr man jmfr bindningsfrmgan hos 5HT2A receptorn, man vet ocks att molekylen binder till 5HT1A receptorn vilket har antidepressivt/centralstimulerande effekt. Annars vet man inte mycket om den hr molekylen. Den binder skert till flera andra receptorer. Farmakologin r oknd och gr ej att jmfra med ngot annat.

Strukturmssigt:
Strukturmssigt s ser 5 MeO DiBF ut som en blandning av en tryptamin (5 MeO DiPT) och en fentylamin (2C-H).
Det intressanta r att dimemebfe/5-MeO-BFE kom ut/studerades 10-15 r innan andra potenta molekyler som 2C-B-IND och TCB2 presenterades, och det r bla David E.Nichols som ligger bakom dessa. Finns chans att inspirationen kom frn 5 MeO-BFE. D gick det till shr kanske: http://i.imgur.com/HdUEdRh.png

Det hr r en konspirationsteori som jag har haft i ver 1 r lool.
Senast redigerad av friman1987 2015-10-17 kl. 14:37.
Citera
2015-10-18, 21:32
Medlem
psychoticbreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
5-MeO-DiBF r en derivat av Dimemebfe/5-MeO-BFE (bensofuran versionen av 5 MeO-DMT). Det finns en del forskning p dimemebfe/5-MeO-BFE och andra liknande derivativa. Bindningsaffiniteten hos 5HT2A receptorn (frmedlar hallucinogena effekten) hos 5-MeO-BFE r ca 6 gnger mindre potent n 5 MeO-DMT [Lnk]. Samma kan glla mellan 5 MeO-DiPT och 5 MeO DiBF.
5 MeO DiBF kan vara ca 5-6 gnger mindre hallucinogen n 5 MeO-DiPT. 50 mg 5 MeO DiBF kan motsvara ca 8-10 mg 5 MeO DiPT. Vilket r en bra dos att brja p. Det hr gller nr man jmfr bindningsfrmgan hos 5HT2A receptorn, man vet ocks att molekylen binder till 5HT1A receptorn vilket har antidepressivt/centralstimulerande effekt. Annars vet man inte mycket om den hr molekylen. Den binder skert till flera andra receptorer. Farmakologin r oknd och gr ej att jmfra med ngot annat.

Strukturmssigt:
Strukturmssigt s ser 5 MeO DiBF ut som en blandning av en tryptamin (5 MeO DiPT) och en fentylamin (2C-H).
Det intressanta r att dimemebfe/5-MeO-BFE kom ut/studerades 10-15 r innan andra potenta molekyler som 2C-B-IND och TCB2 presenterades, och det r bla David E.Nichols som ligger bakom dessa. Finns chans att inspirationen kom frn 5 MeO-BFE. D gick det till shr kanske: http://i.imgur.com/HdUEdRh.png

Det hr r en konspirationsteori som jag har haft i ver 1 r lool.

Det sistnmnda lter riktigt intressant d jag gillar nbome/nboh serien som David E. Nichols ocks ligger bakom...
och som vanligt vill jag och dom flesta andra tacka fr Friman1987s inflikning med kunskap och teorier, jag gillar konspirationsteorier ocks s nnu ett plus =)
Citera
2015-10-28, 12:31
Medlem
Halmgriss avatar
Nr en kemikalie pltsligt inte str ngonstans att finna, rapporterna p svenska lyser med sin frnvaro och hypen inte ens hunnit byggas upp i tillrckligt hg grad fr att frsvinna kan man slsurfa omkring p lite utlndska hemsidor fr vidare info.
Saxar tv rapporter frn ukcr.org fr er lata typer:

Kort & koncist (25 mg oralt)

Utfrligt (50 mg oralt)

Liksom Moxy och Foxy s har vl var och en sin egen brytpunkt dr bodyloaden fr verhanden ver njutningen och gr upplevelsen lite jobbig, men kontentan verkar vara att de flestas sweetspot ligger strax ver de dosangivelser p 50 mg som implicit angivits av tabletterna som cirkulerat de brittiska arna i ngon mnad nu, men antar att det r en smaksak. Viktigast nu r hur som helst att vi alla mobiliserar oss och skriver p en motion till riksdagen dr vi krver att de tar in 5-MeO-DiBF i landet. Nu.
Citera
2015-10-28, 13:00
Medlem
Psychoramas avatar
Sknt att en befintlig trd fanns ang substansen s slapp jag gra en ny. Det verkar allts vara en benzofri variant av 5-MeO-DiPt om jag inte har fel?

Har ett sample p 2st 50mg's tabbs frn UK Kan terkomma med en kort rapport ang dess effekt om nn vecka ( trippade igr)

Mvh
Citera
2015-10-28, 14:11
Medlem
Psychoramas avatar
Det ska st: "benzofuran-variant" istllet fr "benzofri" Nn p flashback med en frsk rapport p denna benzofuran-vaeiant av 5-meo-dipt a.k.a "Foxy " kthetsfaktorn verkar va bra lste jag. Skulle nog funka som en sexdrog och en skn tryptamin. Men i vilka tillfllen kan man tnka sig att ta detta till?

Btw, hur skulle en benzofuran-variant av DMT fungera? Aktiv eller inte, lik DMT eller inte? Kan nn duktig "kemist" kliva fram och ge ett bra svar

Mvh/Psy

Edit: vilket intagstt rekommenderas?
Senast redigerad av Psychorama 2015-10-28 kl. 14:16.
Citera
2015-10-28, 17:55
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Btw, hur skulle en benzofuran-variant av DMT fungera? Aktiv eller inte, lik DMT eller inte? Kan nn duktig "kemist" kliva fram och ge ett bra svar

Bensofuran istllet fr indol gr s att man inte riktigt kan jmfra dessa molekyler med tryptaminer. Tryptaminer liknar endogena substanser, de r mest likt aminosyran tryptofan och neurotransmittorn serotonin.

Nr 5-MeO-DMT kommer till synapsklyftan d binder den till 5HT2A receptorn, fr att tryptaminer ska kunna binda till receptorn s mste de passa in. Tryptaminer har flera positioner som gr att de kan passa in i 5HT2A-proteinet. En av dessa positioner r aminogruppen som sitter p indol-gruppen.
5-MeO-DMT har en indol grupp, Indol har en aminogrupp + 1 H atom. Aminet hos indol interagerar med en aminosyra (Serin-242) som finns i 5HT2A receptor-proteinet. Byter du indol mot bensofuran s minskas interaktionen och bindningen ven minskas d, d minskar den hr vtebindningsegenskapen. Bensofuran gr att amino-gruppen som sitter p indol tappar sin betydelse men 5-MeO och resten av molekylen kommer fortfarande kunna binda till receptorn som om 5-MeO-DiBF vore en tryptamin.
Molekylen kommer fortfarande binda till 5HT2A receptorn. Men ca 5-6 gnger svagare. Om de skulle tagit bort 5-MeO dremot s hade det gtt t helvete. MeO har strre effekt p 5HT2A receptor bindningen n aminet som sitter p indolgruppen. Tar du bort det s skulle hela effekten frsvinna. Molekylen skulle inte passa in i receptorn srskild bra. Bensofuran versionen av DMT kommer inte vara s aktiv. Om folk klagar p MET s kommer bensofuran versionen av DMT upplevas som rena skitet.
Om man behver 50 mg fr att uppn + eller ++ p 5-MeO-DiBF s skulle du behva ta minst 200 mg DIBF fr att uppn samma niv om inte ens det.

De hr bensofuraner r McKennas ider frn brjan, sedan studerades vidare av David E.Nichols.
De finns i RC marknaden idag p grund av hur lagarna i England ser ut. De rknas inte under lagar som begrnsar tryptamin-derivativa i England, som tur r tryptaminer fortfarande lagliga i Sverige.
Om jag var ute efter DMT derivativa s hade jag satsat p 1-MeO-DMT, substansen ska vara lagligt i England har jag fr mig. 1positions-substituerade-tryptaminer ska vara lagliga dr och molekylen kommer metaboliseras till DMT. 1 MeO-DMT metaboliseras till 1-HO-DMT via demetylering, sedan via tex reduktas fr man DMT.

Citat:
Har ett sample p 2st 50mg's tabbs frn UK Kan terkomma med en kort rapport ang dess effekt om nn vecka ( trippade igr)
Ska bli intressant att lsa rapporten
Senast redigerad av friman1987 2015-10-28 kl. 18:54.
Citera
2015-10-29, 09:36
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
Bensofuran istllet fr indol gr s att man inte riktigt kan jmfra dessa molekyler med tryptaminer. Tryptaminer liknar endogena substanser, de r mest likt aminosyran tryptofan och neurotransmittorn serotonin.

Nr 5-MeO-DMT kommer till synapsklyftan d binder den till 5HT2A receptorn, fr att tryptaminer ska kunna binda till receptorn s mste de passa in. Tryptaminer har flera positioner som gr att de kan passa in i 5HT2A-proteinet. En av dessa positioner r aminogruppen som sitter p indol-gruppen.
5-MeO-DMT har en indol grupp, Indol har en aminogrupp + 1 H atom. Aminet hos indol interagerar med en aminosyra (Serin-242) som finns i 5HT2A receptor-proteinet. Byter du indol mot bensofuran s minskas interaktionen och bindningen ven minskas d, d minskar den hr vtebindningsegenskapen. Bensofuran gr att amino-gruppen som sitter p indol tappar sin betydelse men 5-MeO och resten av molekylen kommer fortfarande kunna binda till receptorn som om 5-MeO-DiBF vore en tryptamin.
Molekylen kommer fortfarande binda till 5HT2A receptorn. Men ca 5-6 gnger svagare. Om de skulle tagit bort 5-MeO dremot s hade det gtt t helvete. MeO har strre effekt p 5HT2A receptor bindningen n aminet som sitter p indolgruppen. Tar du bort det s skulle hela effekten frsvinna. Molekylen skulle inte passa in i receptorn srskild bra. Bensofuran versionen av DMT kommer inte vara s aktiv. Om folk klagar p MET s kommer bensofuran versionen av DMT upplevas som rena skitet.
Om man behver 50 mg fr att uppn + eller ++ p 5-MeO-DiBF s skulle du behva ta minst 200 mg DIBF fr att uppn samma niv om inte ens det.

De hr bensofuraner r McKennas ider frn brjan, sedan studerades vidare av David E.Nichols.
De finns i RC marknaden idag p grund av hur lagarna i England ser ut. De rknas inte under lagar som begrnsar tryptamin-derivativa i England, som tur r tryptaminer fortfarande lagliga i Sverige.
Om jag var ute efter DMT derivativa s hade jag satsat p 1-MeO-DMT, substansen ska vara lagligt i England har jag fr mig. 1positions-substituerade-tryptaminer ska vara lagliga dr och molekylen kommer metaboliseras till DMT. 1 MeO-DMT metaboliseras till 1-HO-DMT via demetylering, sedan via tex reduktas fr man DMT.

Ska bli intressant att lsa rapporten
Man tackar fr ett ordentligt intressant och bra svar! Bra infon... Tog som sagt 50mg fr drygt en timme sen av 5-MeO-DIBF och knner klart av det. Det har har det dr skna benzofuranfeelingen. Lugnt och sknt. Blandar frvisso med furanfentanyl ihop med detta ihop med en Energidryck + 75mg koffein i pillerform fr att motverka trttheten ngot. Sovit nn timma bara och dessutom har kraftigt hg tolerans pga svamp, cb och 1p-LSD frn natten till onsdagen! Sedan kom jag upp till 70mg 2-OxO-PCE under onsdagen. Kom ner p benzo (3-hydroxy-phenazepam sant Klonazolam) kvar i kroppen till att komma ner p. ven Theralen droppar...

S kan inte ge nn som helst rttvis bedmning ang substansen! Men tror substansen har potential helt klar! En tryptamin med tydliga inslag AB benzofurab. Intressant

Va vl lite naiv och tnkte inte mycket p tolerans s jag har obefintliga OEWS lite CEVs men toleransen spkar. Provae en. Annan gng (50) ensamt eller ihop med te.x bk2c-b och 2-OxO-PCE (det jag har hemma redan)! M vl!

Ska se nr nsta tillflle dyker fr att testa 5-Meo-dibf. 4,5/5 ger jag substansen!! ..

Tror iaf om en vecka eller tv. Behver vila skallen r vlbehvligt !

Mvh
Senast redigerad av Psychorama 2015-10-29 kl. 10:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in