• 1
  • 2
2015-10-19, 12:20
Medlem
Xheqnhouzs avatar
Du har inte kontaktat skolan och frågat om de vill ha tillbaka datorn? Det vore väl det självklara att göra i en sådan situation. Datorer är ju rätt värdefulla grejer om man säger så.
Citera
2015-10-19, 15:07
Medlem
BetongNasses avatar
På min tid antecknades hur många pennor och suddgummi man fick per termin så man inte drog över maxgränsen, då fick man skaffa egna.

Du lär bli återbetalningskyldig när de gör en inventering.
Citera
2015-10-19, 15:32
Medlem
Vet inte hur ni tänker? Men en laptop som du fick i tvåan som skulle va inne i 3an som nu sedan gått ett år till på är alltså minst 3 år gammal om inte mer, dem kommer inte vilja ha den. Om dem nu inte redan köpt nya så gör dem de nog snart
Citera
2015-10-23, 14:00
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetongNasse
På min tid antecknades hur många pennor och suddgummi man fick per termin så man inte drog över maxgränsen, då fick man skaffa egna.

Vilka tider det var. När läraren nekade en fler pennor pga man alltid bad om nya. Kommer också ihåg när vi hade listat ut vilket skåp där pennorna fanns och bröt oss in i det när läraren var borta och snodde 20 askar och la i våra skåp så vi alltid skulle ha, och sedan tog det en vecka och alla var borta igen.. åh minnen.

OnT: Jag hade inte riskerat något för en sån liten peng som en macbook från 2012 skulle gett, vad kan vi snacka om för pris? 3k?
Citera
2015-10-23, 19:44
Medlem
Har liknande dock "fick" vi varsin dator på yrkeshögskolan
. Dock blev jag utkastad och ingen som sagt något om datorn

Var dock på ett möte med rektorn hakvår senare om att läsa in en kurs och då sa hen
"Har inte du en dator som tillhör skolan också?"

Då svara jag nej den fick vi helt stog på pappret
Då gick hen iväg och skulle kolla upp det men när rektorn kom tillbaka sa hen inget om det igen ^^ ... antar den är min med andra ord men man vet ju aldrig. Har formaterat min iallafall utan problem.

Om jag var du skulle jag sålt den och sagt att dom måste ha strulat till det eftersom dom kommer såhär långt efter när du inte ens har kvar den. Säg bara att du lämna in den till it teknikern och att felet är hos dom?
Citera
2015-10-23, 20:50
Bannlyst
Ni som faktiskt, på allvar, tror att skolan sitter och spionerar på eleverna eller har installerat backdoors i operativsystemet (i Mac OS dessutom ) har sett för mycket Spy Kids 3D. Ingen i skolan har en aning om vad du gör på datorn, förutom när du är ansluten till deras Wi-Fi. Då kan dom se vilka sidor du besöker, vilket operativsystem du har och så vidare.

Jag har sålt min dator för länge sedan, men jag köpte loss den för 300:- (värde ca 4000).
Citera
2015-10-24, 07:21
Medlem
Jag hade liknande som TS, förutom att det var en HP dator om jag minns rätt. Fick datorn då jag skulle ha det lättare att lära mig, inte alla som fick dator dvs.
När jag sedan gick ut gymnasiet så hade jag kvar datorn hela sommarlovet, min pappa tyckte jag kan behålla datorn så länge det går. Men när skolan hade börjat och var bara någon/några veckor in på nya terminen så fick jag samtal om datorn. Så jag fick helt enkelt lämna tillbaka den då de märkt att jag inte lämnat in den tydligen.

Sedan ytterligare ett år senare så ringde dem igen och frågade om datorn, hade ju redan lämnat in den men de hade väl glömt att pricka av det. Så fick försöka påminna om vart jag hade stoppat datorn då jag lämnade den till en lärare, tog ett tag innan de lyckades se att jag lämnat tillbaka den.

Hade för övrigt formenterat datorn då jag hade använt den till att ladda ner filmer m.m. Samt när jag lämnade in den så hade den även lite fel. Jag har då inte hört någonting om den sedan dess. Gissar på dom snört iväg datorn eller kanske bara blåst ur den, minns att tangentbordet hade blivit glapp eller alla de 3 åren jag aktivt använt datorn

Om jag vore TS skulle jag då inte sälja den iaf.
Citera
2015-10-24, 11:51
Medlem
Det är nog inte otänkbart att de gör en inventering en gång om året, kanske till sommaren eller en liten bit in på hösten. Men sälj du, det kan ju hända att du får in mer än vad du behöver betala till skolan för att ersätta den? Lev på gränsen, släpp sargen, knäpp upp hängslena etc.
Citera
2015-12-03, 20:19
Medlem
blandade meningar bland er alla, sålde datorn för 4300 på blocket. Den va i bra skick trots att den var 3 år gammal. Ringer dom så hittar jag på något bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in