Jag hade liknande som TS, förutom att det var en HP dator om jag minns rätt. Fick datorn då jag skulle ha det lättare att lära mig, inte alla som fick dator dvs.
När jag sedan gick ut gymnasiet så hade jag kvar datorn hela sommarlovet, min pappa tyckte jag kan behålla datorn så länge det går. Men när skolan hade börjat och var bara någon/några veckor in på nya terminen så fick jag samtal om datorn. Så jag fick helt enkelt lämna tillbaka den då de märkt att jag inte lämnat in den tydligen.
Sedan ytterligare ett år senare så ringde dem igen och frågade om datorn, hade ju redan lämnat in den men de hade väl glömt att pricka av det. Så fick försöka påminna om vart jag hade stoppat datorn då jag lämnade den till en lärare, tog ett tag innan de lyckades se att jag lämnat tillbaka den.
Hade för övrigt formenterat datorn då jag hade använt den till att ladda ner filmer m.m. Samt när jag lämnade in den så hade den även lite fel. Jag har då inte hört någonting om den sedan dess. Gissar på dom snört iväg datorn eller kanske bara blåst ur den, minns att tangentbordet hade blivit glapp eller alla de 3 åren jag aktivt använt datorn
Om jag vore TS skulle jag då inte sälja den iaf.