2005-10-31, 15:31
Medlem
eekeens avatar
S, ni storspelare, spelar ni stryktipset (alternativt supertoto eller liknande)? Eller satsar ni bara singlar? Finns det ngon speciell teknik inom detta mer n p singlar? Om nu ngon gr det stter ni lika mnga spel varje vecka eller olika beroende p vilka matcher som spelas osv?

btw, frsta post
Citera
2005-10-31, 22:11
Medlem
double-os avatar
Jag spelar Stryktipset fr en liten summa varje vecka, nrmare bestmmt 12 spnn. De senaste veckorna har jag haft de hr resultatet:

10-11-10-10-11-9-10

S det r rejllt stabilt, det du ska gra r att hlla igng spelandet vilket leder till att du fr en ngolunda koll. Sen ska du givetvis granska de olika matcherna, lagens form, skador/avstngningar, hemmastatistik osv. Det du absolut inte ska gra r att flja Experternas tips, det hller nstan aldrig. Visst du kan kolla lite p vad de tycker men helst ska du bilda dig en egen uppfattningen. Det r nr det blir skrllar som de riktiga pengarna kommer, tnk p det.

Jag funderar p att lgga ut lite mer p Stryket s jag fr den dr totala respekten (13 rtt!) snart.
Citera
2005-10-31, 22:24
Medlem
ppelkakas avatar
Stryktipset har en återbetalning på 46% (vill jag minnas). Lycka till att göra pengar på det.

Unibet har väl ngt liknanade, Supertoto? Men jag tror inte det går att göra pengar på det heller.
Citera
2005-10-31, 23:11
Medlem
eekeens avatar
jo..

Tack!

Men det r inte direkt tips jag vill ha, undrar mer om tekniken i sig r en bra tippteknik. Jag spelar ofta men fr mkt sm summor och d p singlar och supertoto, svenska spel har aldrig varit ngot alternativ. Finns det mnga liknande p andra hemsidor?

Framfralt d det optimala antalet spel, kanske raol kan rkna ut det p ngot vis? Har frskt men vet inte om det r mjligt. Men nu vet jag att du som satsar 12 kr kr samma antal spel varje gng iallfall.
Citera
2005-11-01, 00:03
Medlem
Razzies avatar
stryktipset r inte direkt enkelt...
Jag drog igng en stryktipsgrupp fr ntt r sen, vi spelade 1152-rader (2 hel o sju halv)..
vi hll p i ganska precis 1 r och fick under den tiden 12 rtt 6gnger samt 13 en gng, hur mnga 10or och 11or vi fick r det ingen som vet men d var mnga... Ingen hjdarutdelning dock s man kan vl inte sga att vi gick plus direkt... jag frskte att alltid ha iaf ett skert kryss, nn gng tv. fr att kunna gardera upp lite skrllar men o vinna stora pengar visade sig nstan omjligt. Fick fvnansvrt ofta in spikade kryss men lyckades alltid missa en halvgaredering eller tv....

Men kul var det iaf! och ett jvla jobb o samla in pengar o tippa serist s man slapp tappa ansiktet, nn gng var jag nere p typ7 rtt o d var det lagom roligt att kolla sina tipp-kollegor i gonen.....
Citera
2005-11-01, 09:11
Medlem
ppelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eekeen
Tack!

Men det är inte direkt tips jag vill ha, undrar mer om tekniken i sig är en bra tippteknik. Jag spelar ofta men för mkt små summor och då på singlar och supertoto, svenska spel har aldrig varit något alternativ. Finns det många liknande på andra hemsidor?

Framföralt då det optimala antalet spel, kanske raol kan räkna ut det på något vis? Har försökt men vet inte om det är möjligt. Men nu vet jag att du som satsar 12 kr kör samma antal spel varje gång iallfall.
Vad menar du med "optimala antalet spel"? Menar du antalet rader på stryktipset? Är det väntevärdet du vill optimera? I så fall är det optimala antalet rader 0.

Det finns inga mer eller mindre matematiskt försvarbara system på stryktipset. Priset per rad är alltid detsamma liksom, även om du kör t.ex. R-system.
Citera
2005-11-01, 10:17
Medlem
Stryktipset torde vara extremt svrt att f 13 rtt p. Som "kyckling" s fint brukar sga till mig r bollen rund och d kan vad som helst hnda. Det finns 1594323 olika kombinationer att tippa 13 matcher, och det betyder att det r ungefr 6,3*10^-5 % chans att du stter alla matcher om du spelar en enkelrad. Om du halvgarderar alla matcher r det 0,5 % chans att du stter alla tretton. Sen r det upp till var och en att gra sitt "bsta".
Citera
2005-11-01, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristnjov
Det finns 1594323 olika kombinationer att tippa 13 matcher, och det betyder att det r ungefr 6,3*10^-5 % chans att du stter alla matcher om du spelar en enkelrad. Om du halvgarderar alla matcher r det 0,5 % chans att du stter alla tretton.

Fast om man ser det s dr s kan man ju lika grna spela p lotto (dvs om man anser att det r lika stor chans fr varje tecken att sl in).
Citera
2005-11-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Fast om man ser det s dr s kan man ju lika grna spela p lotto (dvs om man anser att det r lika stor chans fr varje tecken att sl in).

Precis, OM man nu gr det.
Citera
2005-11-02, 17:18
Medlem
jumpcuts avatar
Skillnaden r vl att i lotto s kan du inte riktigt ha koll p formen p de olika bollarna?
Citera
2005-11-03, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Skillnaden r vl att i lotto s kan du inte riktigt ha koll p formen p de olika bollarna?

Runda
Citera
2005-11-03, 15:39
Medlem
KLOCKREN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in