2015-10-16, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarramir
Måste ni vara så vulgära? Att ha barnet i magen i 9 månader är så riskfullt för kvinnan. För det mesta går hon upp 30 kilo som hon ska banta bort fort så fan. Stress och åter stress. Ni kan visa lite respekt. Smärtan hon föder i är nästan omänsklig.

Sluta nu.. Det var inte svar på frågan.

Folk stressar ändå redan för mycket, man ska inte glorifiera barnafödandet på det sättet som att det är något "unikt" vilket det inte är.. Det behövs likgiltigt som det behövs fungerande spermier.

När jag ser en gravid kvinna tänker jag "hon kommer ha det jobbigt", något som hon självmant valt, sedan om vulvan ser annorlunda ut så kommer det väl bli ännu jobbigare.. En fin vulva är något som faller en på minnet, en ful än faller också en på minnet, så man har ju ändå en chans att stanna kvar i en persons tankar :P
Citera
2015-10-16, 10:17
Medlem
Den är densamma som innan. När man slutar amma blir den helt återställd skulle jag säga. När man ammar får man torrare slemhinnor vilket påverkar sextet. Mina erfarenheter är att musen är åter när amningsperioden är slut. Sen skadar det inte att göra knipövningar.
Citera
2015-10-16, 14:15
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckyTheEnforcer
Har aldrig legat med någon som fött barn vaginalt, min tjej har fött genom kejsarsnitt och är alltså lika trång och fin som alltid.

Men därav min nyfikenket, är det stor skillnad att knulla samma fitta före och efter förlossning? Ser fittan annorlunda ut?

Väldigt individuellt. Har knullat tjejer som ej fått barn och varit hur slappa som helst. Och knullat de som fått barn men ändå varit trånga som oskulder.

Handlar mer om deras träning och muskulatur ön om dom fött barn
Citera
2015-10-16, 17:57
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Min exfru hade en svår förlossning. Sprack och fick sys. Jag varken kände eller såg någon skillnad före/efter förlossningen.
Citera
2015-10-16, 23:58
Medlem
Min fru har fött tre barn, jag kan inte känna någon skillnad alls. Ska dock tillägga att hon inte heller har gått upp i vikt utan är lika slank som före första barnet.

Vaginor är väldigt elastiska, prova att bara stoppa in ett finger, det är trångt, att ett barn kan komma ut genom samma hål är ganska otroligt.
Citera
2015-10-18, 17:00
Medlem
Nedomanskys avatar
Tror inte kvinnan kan knipa sig trång, däremot så är hon trängre när hon kniper...
Citera
2015-10-18, 18:52
Medlem
Babianens avatar
1) Ja självklart är kvinnor som har fött barn mycket slappare än kvinnor som inte har fött barn. De män som säger att de inte känner skillnad ljuger. Det krävs en hel del träning (deep squats med vikter inte knip-övningar) för att det ska gå tillbaka. Om kvinnan inte tränar kan du räkna med att a) hon är slapp b) hon känner inte så mycket själv.

2) Dessutom är vaginal-sex inte lika spännande mentalt för kvinnan efter att hon har fött barn så realistiskt sett måste du/ni satsa på anal-sex eller grupp-sex.
Senast redigerad av Babianen 2015-10-18 kl. 18:54.
Citera
2015-10-18, 23:03
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Ja självklart är kvinnor som har fött barn mycket slappare än kvinnor som inte har fött barn. De män som säger att de inte känner skillnad ljuger. Det krävs en hel del träning (deep squats med vikter inte knip-övningar) för att det ska gå tillbaka. Om kvinnan inte tränar kan du räkna med att a) hon är slapp b) hon känner inte så mycket själv.

2) Dessutom är vaginal-sex inte lika spännande mentalt för kvinnan efter att hon har fött barn så realistiskt sett måste du/ni satsa på anal-sex eller grupp-sex.
Tss. Du påstår ju själv att kvinnor inte har känsel i underlivet och därför spelar det ingen roll om hon är trång eller slapp. Mannens storlek är också irrelevant eftersom hon formar sig efter honom. Nu säger du nåt annat.Fail.
Citera
2015-10-18, 23:13
Medlem
Fittan är som ett gummiband. blir som vanligt efter en tid ( beror på hormoner o ärftlighet mm hur lång tid ). kejsarsnitt påverkar inte ngt särskilt eftersom belastningen av barnet är det som frestar ( när den ligger i livmodern mot slutet). spricker man mycket tex upp mot röven så kan det bli problem om det blir felsytt eller läker dåligt men oftast kan det rättas till.
sedan kan ålder påverka, när kärringen blir äldre blir musklerna sämre o elastisiteten minskar, även fittan påverkas.
vissa idrottskvinnor tränar sig till framfall ( grejerna ramlar ut) fast de är unga o inte ens fått barn.
det går givetvis att fixa till saker om det blivit slappt för den som vill/behöver.
Citera
2015-10-19, 00:33
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
Fittan är som ett gummiband. blir som vanligt efter en tid ( beror på hormoner o ärftlighet mm hur lång tid ). kejsarsnitt påverkar inte ngt särskilt eftersom belastningen av barnet är det som frestar ( när den ligger i livmodern mot slutet). spricker man mycket tex upp mot röven så kan det bli problem om det blir felsytt eller läker dåligt men oftast kan det rättas till.
sedan kan ålder påverka, när kärringen blir äldre blir musklerna sämre o elastisiteten minskar, även fittan påverkas.
vissa idrottskvinnor tränar sig till framfall ( grejerna ramlar ut) fast de är unga o inte ens fått barn.
det går givetvis att fixa till saker om det blivit slappt för den som vill/behöver.
Finns det någonting nosaint inte vet om sexlivet o allt kring det???
Citera
2015-10-19, 00:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Tss. Du påstår ju själv att kvinnor inte har känsel i underlivet och därför spelar det ingen roll om hon är trång eller slapp. Mannens storlek är också irrelevant eftersom hon formar sig efter honom. Nu säger du nåt annat.Fail.

1) Kvinnor har känsel de första 5-10 cm in. Längre in än det har man ingen känsel.

2) Om muskulaturen är svag då känner man mindre. Kvinnan kommer också att kännas slapp för mannen. Det beror på att man har mycket mindre connectivity i musklerna/vävnaden då kan den inte dra ihop sig.

Citat:
Ursprungligen postat av nosaint

Hur tränar man sig till framfall?
Citera
2015-10-25, 21:20
Medlem
KomGeMigAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

Skärp dig, babianansikte. Du bara yrar, som vanligt. Tala för dig själv angående både 1) och 2). Varför skulle sex inte vara spännande mentalt efter att man fött barn, det kan ju fan bara gälla din babianfitta. Haha.

OnT: jag är strax under 40 år, kvinna, har fött flera barn. Jag har inga bristningar, jag sprack inte, behövde inte sy något efter förlossningarna. Min fitta är jättetajt. Min ex-man sa att han inte kände skillnad sen innan när vi hade sex efteråt. Om det var så att han bara sa det för att vara snäll, det tror jag inte, men i alla fall.

Eftersom jag numera är skild har jag hunnit avverka flera olika män efter den tid barnen föddes och då har beskrivningen av min fitta som tajt kommit upp spontant. En man beskrev att han aldrig hade känt av så kraftiga rörelser i en fitta tidigare (han var 18 år äldre än mig och hade förstås bred erfarenhet av både kvinnor som fött och inte fött barn). Han spekulerade kring att det har att göra med min idrottsbakgrund; vältränad kropp - vältränat underliv. (Jag har inte jobbat m knipövningar efter bb).

Sen gissar jag att det absolut kan vara så att kvinnor som varit med ett tag kan ha "starkare" underliv därför att de tränat (knullat) mer än unga tjejer. Men självklart finns det stora individuella skillnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in