• 1
  • 2
2015-10-15, 23:32
Medlem
ChuckyTheEnforcers avatar
Har aldrig legat med någon som fött barn vaginalt, min tjej har fött genom kejsarsnitt och är alltså lika trång och fin som alltid.

Men därav min nyfikenket, är det stor skillnad att knulla samma fitta före och efter förlossning? Ser fittan annorlunda ut?
Senast redigerad av ChuckyTheEnforcer 2015-10-16 kl. 00:06.
Citera
2015-10-15, 23:37
Medlem
De blir slappare, märkbar skillnad. Åtminstone de jag kört i. Men de säger att det går att träna med att knipa.
Senast redigerad av KamratBlue 2015-10-15 kl. 23:40.
Citera
2015-10-15, 23:40
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckyTheEnforcer
Har aldrig legat med någon som fött barn vaginalt, min tjej har fött genom kejsarsnitt och är alltså lika trång och fin som alltid.

Men därav min nyfikenket, är det stor skillnad att knulla samma fitta före och efter förlossning? Ser fittan annorlunda ut?

Behöver inte alls vara någon skillnad. Knipövningar kan göra underverk.
Citera
2015-10-15, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
De blir slappare, märkbar skillnad. Åtminstone de jag kört i. Men de säger att det går att träna med att knipa.

Då har du haft otur. Mina erfarenheter säger att kvinnor som efter graviditet tränat upp muskulaturen är minst lika tajta som innan. Alla förändras heller inte utseendemässigt. Vissa ser ju ut som om de varit i krig med bristningar från knän till axlar och slapp hud överallt men på andra syns det absolut ingenting på.
Citera
2015-10-15, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonmyn
Då har du haft otur. Mina erfarenheter säger att kvinnor som efter graviditet tränat upp muskulaturen är minst lika tajta som innan. Alla förändras heller inte utseendemässigt. Vissa ser ju ut som om de varit i krig med bristningar från knän till axlar och slapp hud överallt men på andra syns det absolut ingenting på.
Du glömde hängpattarna (taxöron) efter att mjölken sinat.
Citera
2015-10-15, 23:50
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du glömde hängpattarna (taxöron) efter att mjölken sinat.

Nu skulle vi inte prata om fördelarna efter förlossningen!

Frågan var om fittan blir annorlunda, vilket jag inte upplevt att den blivit hos de kvinnor som fött mina barn.
Citera
2015-10-16, 00:05
Medlem
Bristningar, sadelskor och sånt elände blir ju av alla graviditeter, det är som sagt påverkan på/i fittan jag är intresserad av.

Under graviditeten hände ju mycket skumt, en period var hennes fittan lila, ganska creepy. Mot slutet var hon så svullen så jag knappt fick in den i henne.
Citera
2015-10-16, 01:15
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Som att kasta prinskorv i en brunn
Citera
2015-10-16, 01:16
Bannlyst
Det är ingen skillnad enligt mina erfarenheter.
Citera
2015-10-16, 01:27
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckyTheEnforcer
Bristningar, sadelskor och sånt elände blir ju av alla graviditeter, det är som sagt påverkan på/i fittan jag är intresserad av.

Under graviditeten hände ju mycket skumt, en period var hennes fittan lila, ganska creepy. Mot slutet var hon så svullen så jag knappt fick in den i henne.

Jag fick inte en enda bristning. Såg inte en ordentligt gravid ut, folk trodde att jag gått och blivit lönnfet.

Nu kom visserligen vårt barn väldigt för tidigt och vägde bara lite över 1 kg, men huvudet var ändå bra mycket större än något annat som jag haft där. Fick inte en enda bristning. Var såklart ömt ett tag men annars så. Mjölken kom aldrig igång så brösten blev inte sämre.

Jag är i alla fall totalt återställd. Allt känns precis som vanligt där nere, min kropp ser ut som innan och jag väger även några kilo mindre.
Citera
2015-10-16, 07:34
Medlem
Måste ni vara så vulgära? Att ha barnet i magen i 9 månader är så riskfullt för kvinnan. För det mesta går hon upp 30 kilo som hon ska banta bort fort så fan. Stress och åter stress. Ni kan visa lite respekt. Smärtan hon föder i är nästan omänsklig.
Citera
2015-10-16, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag fick inte en enda bristning. Såg inte en ordentligt gravid ut, folk trodde att jag gått och blivit lönnfet.

Nu kom visserligen vårt barn väldigt för tidigt och vägde bara lite över 1 kg, men huvudet var ändå bra mycket större än något annat som jag haft där. Fick inte en enda bristning. Var såklart ömt ett tag men annars så. Mjölken kom aldrig igång så brösten blev inte sämre.

Jag är i alla fall totalt återställd. Allt känns precis som vanligt där nere, min kropp ser ut som innan och jag väger även några kilo mindre.

Slarvigt formulerat av mig, menade bara att hudbristningar osv inte har med förlossningsmetod att göra. Vanligt men drabbar inte alla.

Gjorde du knipövningar eller gick det tillbaka av sig själv (om man får vara så fräck å fråga)?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in