2015-10-15, 23:13
Medlem
Exotiics avatar
Hej! Är osäker på om det finns någon tidsaktuell tråd på ämnet, men jag hittade iaf ingen.

Det är någon som ringer till mig och säger detaljer om mitt liv, vänner, jobb osv osv. Detta finner jag mycket störande och obehagligt. Självklart sker samtalen genom dolt nummer... Läste till mig att de flesta operatörer har tagit bort tjänsten där man kan spåra telefonnumret bakom dessa samtal...

Därför undrar jag nu om jag själv på något sätt kan spåra, eller om det finns någon som kan göra det? Eller helt enkelt om jag har någon chans what so ever att ta reda på vem den här personen är?? Alla tips mottages!

Tack på förhand!
Citera
2015-10-15, 23:22
Medlem
Teleoperatören kan säga vem det är. Det kostar nog att få reda på det men det borde polisen ta om du anmäler det,
Citera
2015-10-15, 23:56
Avslutad
Utifrån ovanstående tips så kan du försöka klura ut det själv via röst, och eventuellt hur dem har fått tag på all information om du själv inte redan försökt
Citera
2015-10-15, 23:58
Medlem
Swe1227s avatar
Sök på numret på google och kolla om andra har kommenterat det.
Citera
2015-10-16, 00:33
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exotiic
Hej! Är osäker på om det finns någon tidsaktuell tråd på ämnet, men jag hittade iaf ingen.

Det är någon som ringer till mig och säger detaljer om mitt liv, vänner, jobb osv osv. Detta finner jag mycket störande och obehagligt. Självklart sker samtalen genom dolt nummer... Läste till mig att de flesta operatörer har tagit bort tjänsten där man kan spåra telefonnumret bakom dessa samtal...

Därför undrar jag nu om jag själv på något sätt kan spåra, eller om det finns någon som kan göra det? Eller helt enkelt om jag har någon chans what so ever att ta reda på vem den här personen är?? Alla tips mottages!

Tack på förhand!
Säg bara att du har polisanmält samtalet och polisen kommer få fram numret av din teleoperatör. Tror inte du kommer bli mer uppringd.
Citera
2015-10-16, 00:34
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Sök på numret på google och kolla om andra har kommenterat det.
Dolda nummer syns inte, alltså kan man ej söka.
Citera
2015-10-16, 00:35
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Dolda nummer syns inte, alltså kan man ej söka.
Förlåt.
Citera
2015-10-16, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exotiic

Tack på förhand!

Kan du förklara lite mer utförligt vad han fått reda på för typ av information och vad han egentligen vill få ut av det, antar att han inte bara ringer och säger: jag vet de här o de här o de här osv osv om dig, hejdå.

Han måste vilja få ut nägot?

Jag kom direkt att tänka på denna individ som dom pratar om här

http://finest.se/alexerwik/2012/12/27/carlos-hjalmar-hogbergsveriges-varsta-stalker/

Han har "satt skräck" i många jag känner och härjade jävligt mycket, verkar dock ha bytt personer o terrorisera nu då de varit lugnt nått år.
Citera
2015-10-16, 01:11
Medlem
Exotiics avatar
Citat:
Säg bara att du har polisanmält samtalet och polisen kommer få fram numret av din teleoperatör. Tror inte du kommer bli mer uppringd.

Jo självklart har du rätt! Men vill å andra sidan verkligen ta reda på vem det är som säger vissa saker till mig. Vill gärna veta om jag behöver vara orolig eller om det är ett gammalt ex som håller på för att snoka.... (dvs ofarligt)
Citera
2015-10-16, 07:03
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Alltså, man kan nog utgå ifrån att den som sysslar med sånt här använder ett oregistrerat kontantkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in