• 1
  • 2
2015-10-15, 20:55
Medlem
hallå, behöver byta blandare i lägenheten, vad jag hittar där vattnet kommer in är detta http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2...8#.Vh_1ivntlBc används det som en slags ballofix? eller ska man prata med vaktmästaren om att stänga av vattnet?
Citera
2015-10-15, 20:58
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Det där är bara en koppling, kan inte stänga av vattnet där.
Citera
2015-10-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Det där är bara en koppling, kan inte stänga av vattnet där.

Jodå det brukar gå att stänga av vattnet med den typen av ventiler.
Citera
2015-10-15, 21:07
Medlem
Jag tror de är samma i din lgh som i min bostadsrätt. Du har oftast någonting som kallas "ballofixer" under blandaren som du skall vrida på för att stänga av tillströmningen av vattnet.
Citera
2015-10-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Jag tror de är samma i din lgh som i min bostadsrätt. Du har oftast någonting som kallas "ballofixer" under blandaren som du skall vrida på för att stänga av tillströmningen av vattnet.
Nja. Det där stämmer i stort sett bara om det är nybyggt eller nyligen renoverat.
Citera
2015-10-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Nja. Det där stämmer i stort sett bara om det är nybyggt eller nyligen renoverat.

nja vårt hus är byggt 1954 så det tror jag inte
Citera
2015-10-15, 21:19
Medlem
Hittar inga ballofixer under blandaren. endast kopplingen på bilden sen går rören till en skarv som sedan ena in mot köket, andra upp i blandaren blandaren och upp i handfatet då.
Citera
2015-10-15, 21:22
Medlem
HemanAfSupermans avatar
Tyvärr inte säkert att du har nån ballofix... Den kan sitta utanför din lägenhet... Ring till ordförande i brf-föreningen och fråga...
Citera
2015-10-15, 21:28
Medlem
Vilken otur..Det hade isåfall varit den lättaste och absolut bästa lösningen annars. Gör som föregående tipsade om ja. Prata med din ordförande. Det skiljer sig en hel del många gånger, men din ordförande vet garanterat hur det är.
Citera
2015-10-15, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr..Commando
Hittar inga ballofixer under blandaren. endast kopplingen på bilden sen går rören till en skarv som sedan ena in mot köket, andra upp i blandaren blandaren och upp i handfatet då.

Det är ju bara att stänga dom ventilerna och testa, inte svårare än så. Öppna kranen på blandaren innan för att kolla om vattnet är avstängt innan du försöker lossa den bara...
Citera
2015-10-15, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Det är ju bara att stänga dom ventilerna och testa, inte svårare än så. Öppna kranen på blandaren innan för att kolla om vattnet är avstängt innan du försöker lossa den bara...

Japp prova dig fram.
Citera
2015-10-15, 21:49
Medlem
Brutes avatar
Glöm inte att montera ballofixer på rören om du ändå skall få vattnet avstängt.

//Brute
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in