2021-10-27, 02:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Det är närmast plågsamt att lyssna till rikspolischefens nödrop. Polisen kan inte stoppa dödsskjutningarna på egen hand. Hela samhället måste ställa upp, säger han, men vem lyssnar?

Det lät som Anders Thornberg kände sig ensam. Utan tillräckligt stöd från det övriga samhället kommer gängen, ligorna, nätverken eller vad man nu föredrar att kalla dem, leva vidare eftersom nya personer fyller luckorna efter andra som dör eller får långvariga fängelsestraff.

Sedan 2018 har i genomsnitt knappt en dödsskjutning i veckan ägt rum, 170 stycken. Facit hittills i år är 40 dödade.

Enligt en rapport från Brå tidigare i år minskar dödsskjutningarna över tid i resten av Europa. Men i Sverige ökar de. Vi ligger i europatopp. Antalet fällande domar är få. Uppklarningsprocenten pendlar runt tio, femton procent.

Jag skulle vilja beteckna rikspolischefens nödsignaler som skrämmande. Dels för att han inte är de stora ordens man. Dels för att han säger att de kriminella gängen håller på att gräva sig in i det demokratiska samhället. Att de inte är en perifer företeelse, om någon trodde det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-ar-skrammande
Vad Lena Mellin på Aftonbladet inte tycks förstå alternativt väljer att blunda för är att det är ”journalister” som hon som till stor del skapat nuvarande situation. Genom systematisk mobbing av alla som invänt mot utvecklingen har medierna lagt grunden för den systemkollaps som nu blir allt tydligare för varje dag som går. Det har tagit många år att nå hit. Det är nästintill ofattbart onödigt och tragiskt.
Citera
2021-10-27, 03:03
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
https://www.expressen.se/nyheter/bar...-sagt-upp-sig/

Liksom polisyrket är barnmorskor ett yrke som tidigare fungerat utan problem, för 30 år sedan, vad är skillnaden nu, att ingen vill bli polis eller barnmorska?

Jag lämnar frågan öppen men kan bara spekulera, förr handlade det om att ta hand om och hjälpa sina svenska medborgare och medmänniskor, nu är dessa båda yrkeskategorier renodlade serviceyrken mot invandrare och deras leverne och problem.

Ingen svensk med någon gnutta självbevarelsedrift orkar i längden ta hand om andras problem och utbredning, det är för tufft på psyket att gå runt och vara pk samtidigt som man ska jobba vid fronten och se hur verkligheten ser ut. Sen kan man kalla det resursbrist om det känns bättre, men tror inte på det.

Återigen, varför vill ingen svensk bli polis eller barnmorska längre?
Citera
2021-10-27, 03:58
Medlem
Jo Sverige är på väg mot grind samhällen me social välfärd inom grindarna.
samt farliga förorter fattiga förorter som ständigt fyllspå av nya flyktingar.
Alla bidrag kostar mycket som vi gr flyktingar och tar från välfärden.
Sist var det nåt om ambulansförare.
Dessutom kriminella gäng samt hög brottslighet.
Fusk med A-kassan människosmuggling, Trafficking.
Samt billig arbetskraft bland papperslösa.
Sverige är på väg att upplösas.
Segregeras.
Räddningen är kanske Norrbotten satsningen samt välmående storföretag .
Citera
2021-10-27, 04:18
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Det är närmast plågsamt att lyssna till rikspolischefens nödrop. Polisen kan inte stoppa dödsskjutningarna på egen hand. Hela samhället måste ställa upp, säger han, men vem lyssnar?

Det lät som Anders Thornberg kände sig ensam. Utan tillräckligt stöd från det övriga samhället kommer gängen, ligorna, nätverken eller vad man nu föredrar att kalla dem, leva vidare eftersom nya personer fyller luckorna efter andra som dör eller får långvariga fängelsestraff.

Sedan 2018 har i genomsnitt knappt en dödsskjutning i veckan ägt rum, 170 stycken. Facit hittills i år är 40 dödade.

Enligt en rapport från Brå tidigare i år minskar dödsskjutningarna över tid i resten av Europa. Men i Sverige ökar de. Vi ligger i europatopp. Antalet fällande domar är få. Uppklarningsprocenten pendlar runt tio, femton procent.

Jag skulle vilja beteckna rikspolischefens nödsignaler som skrämmande. Dels för att han inte är de stora ordens man. Dels för att han säger att de kriminella gängen håller på att gräva sig in i det demokratiska samhället. Att de inte är en perifer företeelse, om någon trodde det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-ar-skrammande

Att rpc larmar är ett larm i sig. Men samhället är inte ansvarigt. Det är politikerna som låter det ske. Dåliga initiativ och för lite poliser. Då, blir det så här.

Inom 5 år är det livsfarligt gå i vissa områden, även på dagtid.
Citera
2021-10-27, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
https://www.expressen.se/nyheter/bar...-sagt-upp-sig/

Liksom polisyrket är barnmorskor ett yrke som tidigare fungerat utan problem, för 30 år sedan, vad är skillnaden nu, att ingen vill bli polis eller barnmorska?

Jag lämnar frågan öppen men kan bara spekulera, förr handlade det om att ta hand om och hjälpa sina svenska medborgare och medmänniskor, nu är dessa båda yrkeskategorier renodlade serviceyrken mot invandrare och deras leverne och problem.

Ingen svensk med någon gnutta självbevarelsedrift orkar i längden ta hand om andras problem och utbredning, det är för tufft på psyket att gå runt och vara pk samtidigt som man ska jobba vid fronten och se hur verkligheten ser ut. Sen kan man kalla det resursbrist om det känns bättre, men tror inte på det.

Återigen, varför vill ingen svensk bli polis eller barnmorska längre?
Det är nästan bara blattar som skaffar barn i Sverige. Sverige har blivit ett extremt dåligt land för vita människor att leva i samtidigt som stora delar av kvinnorna är hjärntvättade att avstå moderskap.

Det är väldigt väldigt få saker som fungerar som tänkt i Sverige och som det ser ut att eskalera så kommer det nog vara olidligt att leva i landet om 5-15 år. Precis som i Libanon där alla vill flytta så kommer det bli samma sak i Sverige för vita.

Och det är så märklig upplevelse för vita att resa till grannländerna och uppleva trygghet och fungerande samhällen. Ögonöppnande upplevelser.

Jag flyttade 2011, jag såg redan att det var åt helvete 2002, men av personliga skäl tog det några år. Nu har jag ett liv så rikt på innehåll och materiella ting, relationer och upplevelser att jag aldrig hade vågat tro på det.

Sverige är ett jävla uland, om jag hade stannat hade jag mördat politiker.
Citera
2021-10-27, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det är nästan bara blattar som skaffar barn i Sverige. Sverige har blivit ett extremt dåligt land för vita människor att leva i samtidigt som stora delar av kvinnorna är hjärntvättade att avstå moderskap.

Det är väldigt väldigt få saker som fungerar som tänkt i Sverige och som det ser ut att eskalera så kommer det nog vara olidligt att leva i landet om 5-15 år. Precis som i Libanon där alla vill flytta så kommer det bli samma sak i Sverige för vita.

Och det är så märklig upplevelse för vita att resa till grannländerna och uppleva trygghet och fungerande samhällen. Ögonöppnande upplevelser.

Jag flyttade 2011, jag såg redan att det var åt helvete 2002, men av personliga skäl tog det några år. Nu har jag ett liv så rikt på innehåll och materiella ting, relationer och upplevelser att jag aldrig hade vågat tro på det.

Sverige är ett jävla uland, om jag hade stannat hade jag mördat politiker.

Grattis till emigreringen! vilket land flyttade du till och vad är det som fungerar bra där?
Citera
2021-11-01, 07:24
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Att rpc larmar är ett larm i sig. Men samhället är inte ansvarigt. Det är politikerna som låter det ske. Dåliga initiativ och för lite poliser. Då, blir det så här.

Inom 5 år är det livsfarligt gå i vissa områden, även på dagtid.

Det är alltid valdeltagaren som låter det ske.
Citera
2021-11-01, 08:23
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet

Tyvärr ljuger politikerna oavsett. Först massa löften, sedan gör de som de vill.

Valdeltagaren är bara en bricka i ett spel.
Citera
2021-11-01, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Tyvärr ljuger politikerna oavsett. Först massa löften, sedan gör de som de vill. Valdeltagaren är bara en bricka i ett spel.

Då startar medborgaren sitt eget parti. Eller verkar för direktdemokrati. Det är alltid medborgarens ansvar att bevaka sina egna intressen.
Citera
2021-11-01, 12:14
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Nej, människor blir hjärntvättade utav tv.

De sitter och lyssnar till Magda Gad(heter hon så?) och tycker så synd om alla andra. Så för att känna sig jättegoda så röstar de på S som fyller landet med problem.
Citera
2021-11-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Nej, människor blir hjärntvättade utav tv.

De sitter och lyssnar till Magda Gad(heter hon så?) och tycker så synd om alla andra. Så för att känna sig jättegoda så röstar de på S som fyller landet med problem.

Det är väl just detta som är en systemkollaps, att valdeltagaren inte tar sitt ansvar eller klarar av det överhuvudtaget.
Citera
2021-11-01, 12:33
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Det är väl just detta som är en systemkollaps, att valdeltagaren inte tar sitt ansvar eller klarar av det överhuvudtaget.
Ett offer för en brottslig handling kan inte alltid försvara sig själv. För det är vad det är, en brottslig handling, människor blir matade med skit dagarna i ända. Klart det slutar i systemkollaps.

SVT skall vara oberoende, men det är de inte. Det är en olaglig handling. Eller jämför med Sveriges mest rasistiska element, EXPO, som säger sig kämpa emot rasism och sexism

https://sverigesradio.se/artikel/5961014
Har generaliserar man om äldre herrar, sexism

Eller Bilam Osmans rasistiska:
Citat:
För var dag som går så pallar jag inte med vita människor. Varför lyssnar ingen? Varför är vår existens inte mer än era (i bästa fall) woke-insikter? Varför är mitt liv, mina syskons liv, min mammas liv, mitt barns liv; så beroende av er vithet?

5. Varför har jag börjat känna ett förakt för vitheten, vita och er oförmåga att skydda mig? Jag menar att Floyd kunde ha levt i vilken svensk stad somhelst men han hade ändå mördats under er likgiltighet.”

När vita inte kan utsättas för rasism så har systemet rämnat. Expo är nog Sveriges mest rasistiska organ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in