2021-07-02, 19:16
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Det är så jävla bedrövligt, nu kommer saker och ting eskalera till nivåer man inte kunnat drömma om, jag inser nu att valet jag och min fru tog tidigare i år var helt rätt, vi lämnar det här sjunkande skeppet till förmån för våra barn, en trygghet och en framtid att se fram emot, och det bästa med flytten till Spanien är att barnen kommer få en ordentlig skolgång i en skola där dem faktiskt lär sig något (en svensk skola för den som är intresserad).

I framtiden kommer svenskar få hemspråksundervisning i sitt eget land då svenska barn kommer vara i minoritet och arabiska eller engelska kommer bli huvudspråket. Hade jag haft barn hade jag också börja fundera på andra alternativ än Sverige.
Att lära sig spanska är en stor fördel för barnen också.
Citera
2021-07-02, 23:13
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Det är så jävla bedrövligt, nu kommer saker och ting eskalera till nivåer man inte kunnat drömma om, jag inser nu att valet jag och min fru tog tidigare i år var helt rätt, vi lämnar det här sjunkande skeppet till förmån för våra barn, en trygghet och en framtid att se fram emot, och det bästa med flytten till Spanien är att barnen kommer få en ordentlig skolgång i en skola där dem faktiskt lär sig något (en svensk skola för den som är intresserad).

Det gör ni rätt i. Lycka till!
Citera
2021-07-02, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Efter mordet på en kollega förklarar polisen i Göteborg hur läget förvärrats kontinuerligt genom åren.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...A5r-1.50519975
Efter polismordet i Biskopsgården växer frustrationen inom polisen över att ligga steget efter kriminaliteten.

– Jag har jobbat som polis i tolv år och sett att utvecklingen under de här tolv åren hela tiden har förvärrats, säger Hans-Jörgen Ostler, polisens presstalesperson.
/---/
Man skulle önska att man från samhällets sida tidigare hade kunnat gå in mer kraftfullt, säger han och fortsätter:

– Det känns som att politiker, och samhället i övrigt, tillför resurser men det tillförs resurser i ungefär den takt som våldet och den här kriminaliteten förvärras.

Denna polis som uttalar sig måste vara en ett högerextremt, rysk troll. Påverkansoperation från Ryssland eller Kina.

Morgan säger ju att läget har blivit sjukt mycket bättre senaste åren. Och inte ljuger väl Morgan?
Citera
2021-07-03, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Denna polis som uttalar sig måste vara en ett högerextremt, rysk troll. Påverkansoperation från Ryssland eller Kina.

Morgan säger ju att läget har blivit sjukt mycket bättre senaste åren. Och inte ljuger väl Morgan?

Tidigare i år så stod han och sa att Sverige är lika tryggt som för 40 år sedan, och inte skulle väl dvärg-Morgan fara med osanning, han är ju socialfascist, dom har alltid rätt.

Men det skulle vara trevligt att veta vilket Sverige han bor i som är så tryggt, i mitt Sverige får jag visa legitimation när jag kommer hem från jobbet, har blivit visiterad och förhörd osv, förföljd till din port och fått överbevisa att man bor där osv, sjuka saker.

Det Sverige lever majoriteten av oss idag, så om Morgan vill vara så snäll och berätta vart hans trygga Sverige ligger så slipper vi FLY detta land.
Citera
2021-07-03, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det är väl så här det blir när vi har ett väldigt lågt skattetryck...

Felet ligger hos Sveriges lobotomerade befolkning som inte ställer några som helst krav på våra clowner till politiker. Vi har blivit sämst på allt men folk tycker det är helt okej.

Sen får en stor skuld läggas på både politiker och "journalister" som gjort att investeringar i det egna landet blivit något egoistiskt och fult.

Katastrofberedskap? Nä, men strö pengar omkring sig på idiotiska projekt runt om i världen är helt okej.
Arbetsmiljön inom vården? Inget att bry sig om enligt facken. Sen slår en pandemi till och vi har en massa timanställda utan sjukersättning som inte har råd att stanna hemma och som inte kan ta till sig information.
Försvar? Som sagt ett skämt men det gör inte så mycket om ryssen kommer.

Skyll inte på mig. Hade jag haft något att säga till om skulle vi fortfarande varit ett rikt och tryggt land.

Finns mycket vettigt i tråden. Ovanstående är också vettigt. Men du ser själv att folket självt är lobotomerade. "Tycker det är helt ok", bara de själva kommer undan. Svenskar. Är idioter.

Men jag gillar optimismen också. Vi kan komma tillbaka, som judarna, fast om vi gör det kanske det blir till ett till ytan mindre Sverige än landet ens var år 1500.
Citera
2021-07-04, 01:14
Medlem
rtyuios avatar
Kvällens senaste rapportsändning 3/7-2021 sammanfattade läget rätt bra just nu.

- Gängen härjar i förorterna, folk är förbannade.
- Kontantlösa samhället är sårbart av hackerattacker och kan slå ut hela livsnäringen för befolkningen.
- Finns inte tillräckligt med personal för att ge adekvat äldrevård
Citera
2021-07-05, 19:57
Sverige är kört politiskt och samhällsmässigt

Sista tiden har jag mer och mer insett att Sverige är kört som samhälle, det är bara gå ut på stan så ser man hur eländigt allt är numera.
Det började 2015 med flyktingkrisen, sedan dess har det mesta gått utför.
Det hjälpte ju inte av metoo som splittrade samhället ännu mer, sedan kom BLM och nu har vi regeringskris i Sverige där man inte kan enas om någonting.
Krisen beror på samhällets problem, det är inte SDs fel eller vänstern, det är att alla inte känner sig inkluderade i samhället.
Invandringen 2015 skyndade på problemen och det här är bara början, Sverige kommer aldrig få ordning och reda igen.
Nu har vi även hög arbetslöshet som grädde på moset, sossarna sa att vi skulle få Europas lägsta arbetslöshet, nu går vi mot den högsta i rekordfart.
Och om man får jobb i en annan stad är det nästan omöjligt att flytta dit för lägenheterna är för dyra eller så finns det inga lediga, så många kommer vara fast i arbetslösheten.
Citera
2021-07-05, 20:08
Medlem
McMakrills avatar
Folk o den som ska skydda folket dör på rullande band av sjukdom och organiserad brottslighet, o vi har ingen som kan styra eftersom de är oense om vinster i välfärden. Endast en invasion eller statskupp kan få rätt på landet.

EDIT, jag är road av det o hoppas jag får användning för min prepping!
Citera
2021-07-05, 20:10
Medlem
MellanFredOchKrigs avatar
Tror det finns en tråd om detta redan. Delar väl din känsla till viss del men man måste ha fakta och logik för att argumentera.

Data som kan hjälpa förutsägelser:
Demografi: andel utrikesfödda över tid, andel MENA över tid.
Kritisk punkt för andra länder med hög % muslimer (vid vilken % tog de över).
BNP per capita
Brottslighet: dödligt våld över tid, brott mot person över tid, korruption.
Siffror om tillit
Andel kriminella i politiska positioner
Andel muslimer i politiska positioner
Överrisk för brottslighet bland MENA
Integration: Tid för genomsnittlig MENA att lära sig svenska och bli regelbunden skattebetalare. IQ.
Politik: Opinionssiffror.
Senast redigerad av MellanFredOchKrig 2021-07-05 kl. 20:15.
Citera
2021-07-05, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Sista tiden har jag mer och mer insett att Sverige är kört som samhälle, det är bara gå ut på stan så ser man hur eländigt allt är numera.
Det började 2015 med flyktingkrisen, sedan dess har det mesta gått utför.
Det hjälpte ju inte av metoo som splittrade samhället ännu mer, sedan kom BLM och nu har vi regeringskris i Sverige där man inte kan enas om någonting.
Krisen beror på samhällets problem, det är inte SDs fel eller vänstern, det är att alla inte känner sig inkluderade i samhället.
Invandringen 2015 skyndade på problemen och det här är bara början, Sverige kommer aldrig få ordning och reda igen.
Nu har vi även hög arbetslöshet som grädde på moset, sossarna sa att vi skulle få Europas lägsta arbetslöshet, nu går vi mot den högsta i rekordfart.
Och om man får jobb i en annan stad är det nästan omöjligt att flytta dit för lägenheterna är för dyra eller så finns det inga lediga, så många kommer vara fast i arbetslösheten.

Ytterst svår situation vi hamnat i. Vi har en majoritet av svenskar som i teorin vill ha en massa aggresiva muslimer/negrer i vårt land. Men i praktiken vill dom ha nada att göra med dom.

I praktiken så flyr dom dessa vildar så snabbt dom ens kan säga "värdegrund."

Finns inga lösningar på detta. Sverige kommer rulla på bra många år till, men det blir sämre för varje år.

Till slut så blir det så pass illa att danskarna spränger bron och finnarna och norrbaggarna kör digital övervakning på allt från Sverige ggr 10.
Citera
2021-07-05, 20:40
Medlem
Dom flesta länder är körda, men inte beroende på dom orsaker du nämner, förutom att en av grejerna.

Som jag skulle vilja utvidga till: Inte alla är, eller känner sig inkluderade eller kan inkluderas till den grad att den optimalt dynamik som behövs för positiv utveckling ska ske. Därför kommer vi (och alla andra länder) ha en kurva som går antingen starkt nedåt eller svagt nedåt, för åtminstone resten av våra liv. Sedan kommer allt sluta med antingen storskaligt krig, nationellt och internationellt megastora klyftor och misär eller stora oförutsägbara katastrofer, eller kombinationer.

Orsakerna är många och långt ifrån tillräckligt formulerade av "vanligt folk", intellektuella, skribenter eller politiskt aktiva.
Även om orsakerna vore tillräckligt formulerade så skulle alla länder vara körda, är min uppfattning. Pga av att mänskor hellre vill tänka positivt och ser sin egen "inkludering" som "gott nog".
Citera
2021-07-05, 20:41
Ja, är det inte klimatet TS är deprimerad över så går det även med det politiska läget. Vad ska vi göra för att muntra upp honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in