2021-06-02, 12:16
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
"Increased sexual constraints, either pre or post-nuptial, always led to increased flourishing of a culture. Conversely, increased sexual freedom always led to the collapse of a culture three generations later. "

Så då tänker du att det är likadant denna gången? Mänskligt beteende har inte alls ändrats med tekniken?

Jag tror att väst och Sverige går under, men inte på grund av incel-resonemang. De kommer historien skratta åt när de ska beskrivas.

En grupp moderna eremiter utan relationer som hatat de som har relationer.

Detta är inte incel-resonemang. Är alla som motsätter sig sexualliberalismen incels? Religiösa, troende människor som tror på Gud och monogami, är alla de incels?

Det är det som är poängen, mänskligt beteende har ändrats till följd av teknikens utveckling. Problemet är att folk tror detta nya beteende är "progressivt" med sexualliberalism (vilket till stor del möjliggörs av teknik och globalism), men i själva verket har flertalet teknologiskt avancerade civilisationer i historien provat på det och det har alltid slutat på samma sätt - med systemkollaps, vilket framgår av artikeln jag länkade till.

Förändringen i beteende är alltså regressiv. Monogami är onaturligt för människan och dem bästa sakerna mänskligheten någonsin gjort har varit just det, onaturliga. Exempel: det är onaturligt för människan att avstå mat när det finns så mycket gott tillgängligt, men det bästa en människa kan göra är att just avstå maten och hålla koll på kalorier, för att inte bli fet och dö i hjärtsvikt innan 60.

På liknande sätt medför sexualliberalism problem på samhälls- och individnivå vilket aldrig diskuteras. Istället avfärdas invändningarna mot dekadensen med "incel-resonemang", "incel-logik" och annat nedvärderande, avfärdande, idiotiska skitsnack.

Jag vänder på frågan: hur menar du att den teknologiska utvecklingen har ändrat mänskligt beteende? Om det hänt förr, varför skulle det inte hända igen? Börskrascher, varför uppstår de? Vi har haft enorm teknologisk utveckling, ändå drabbas börsen av irrationella paniksituationer. Mänskligt beteende har aldrig, och kommer aldrig, att ändras. Vi är lika primitiva i hjärnan idag som vi var för 10000 år sedan.

Förklara annars: Varför existerar psykologi som fält? Varför undersöker man folks beteendemönster på Internet? Kan det vara för att människan är ett flockdjur med en förutsägbar psykologisk- och beteendemässig profil?
Senast redigerad av fethorunge 2021-06-02 kl. 12:21.
Citera
2021-06-02, 12:43
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Undra hur arbetslösheten hade sett ut ifall det inte var för invandringen. Arbetslösheten bland utrikes födda är liksom 18.8% medans den bland inrikes födda bara är 5.1%.
Ja! Det hade varit mycket intressant. Vår arbetslöshet hos svenskar låg på 1-2% innan corona (runt 2019) och med tanke på rådande omständigheter är den fortfarande inte farligt hög. Bara vi tagit in arbetskraftsinvandrare så hade det sett väldigt annorlunda ut. Det läskiga är: vad händer när bidragen inte lägre går att betala ut?
Citera
2021-06-07, 06:32
Medlem
Ännu ett steg till förfallet.https://www.svt.se/nyheter/inrikes/2...-varsta-hemmen
Citera
2021-06-07, 07:50
Medlem
Cobas avatar
Ja, Sverige går mer och mer mot att bli ett pedofilpartistiskt land.
Sveriges skuggstatsminister ler nöjt: Fjamåt!
Citera
2021-06-07, 08:04
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det är konstigt om man tvekar om SD för att man undrar om de verkligen värnar svenska arbetares intressen. För det bevisar ju S att de definitivt inte gör i och med försämringen av LAS och arbetsrätten. Om en borgerlig regering hade gjort de förändringarna hade S gått till rasande attack mot dem. Varför ska någon svensk rösta på S om de inte själva klarar av att värna om arbetares intressen?

Man får väl hoppas att många S-väljare stannar hemma. Efter den urusla hanteringen av pandemin måste engagemanget för att rösta på S även ha bleknat betänkligt.
Jag håller med. Trots att jag tycker att socialdemokratisk politik har gjort underverk för Sverige. Men det finns inget sånt längre.
Frågan är om det ens går att bedriva sån politik i ett splittrat land som Sverige?

Angående om S kommer minska..
Vet inte.
C gick upp efter pedofilskandalerna.
Majoriteten av svenskar är väl inte så intresserade eller engagerade i vad de röstar på.
Det har blivit som USA, man röstar på den jippomaskin man tycker verkar kuligast...

Medvetenheten är låg hos svensken, tyvärr.
Citera
2021-06-07, 10:30
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Det löser sig.

Stefan Löfven och Reinfeldt har ju lockat hit raketforskare och ingenjörer i massor.

Sedan blir vi det nordiska kalifatet och kommer att byta flagga till en med en halvmåne och sätta vita män i omskolningsläger.

Stefan ordnar det här ska ni se.

Bara vi slutar vara så rasistiska och slutar förtrycka nysvenskarna.
Det är den systematiska rasismen och vita män som är problemet.

Tänk på hur sexsvultna de är de ensamkommande. Låna ut din fru så de slipper lida. Annars är du rasist.

A brave new world.

Huxley hade rätt i sin bok, vi går mot ett sånt samhälle. Mobiltelefonerna är vår soma.

Eller 1984. Kanske en kombination?
Citera
2021-06-07, 10:32
Medlem
Haddock93s avatar
Ett annat bevis som tyder på att vi går mot en kollaps av Sverige som nation är att gå till valfri populär strand i storstäderna och räkna hur många svenskar man kan se.

På badstränderna är svenskar i minoritet. Det är som man är i ett helt annat land. Man grillar mitt bland folk, röker sina äckliga vattenpipor och spelar hög musik.

Och det här säger jag som ung kille, stör mig som fan på detta.

https://demografi.nu/ ta er en titt på denna utveckling.

Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Svenska kvinnors fel som alltid röstar på vänstern för att få hit fler Somalier som de kan knulla. Vem fan vet varför, svenska kvinnor tror på allt "globalisterna" säger till dem utan att ifrågasätta någonting.

Mansöverskottet av unga är en stark bidragande faktor till den kommande systemkollapsen.
Senast redigerad av Haddock93 2021-06-07 kl. 10:48.
Citera
2021-06-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Jag håller med. Trots att jag tycker att socialdemokratisk politik har gjort underverk för Sverige. Men det finns inget sånt längre.
Frågan är om det ens går att bedriva sån politik i ett splittrat land som Sverige?

Angående om S kommer minska..
Vet inte.
C gick upp efter pedofilskandalerna.
Majoriteten av svenskar är väl inte så intresserade eller engagerade i vad de röstar på.
Det har blivit som USA, man röstar på den jippomaskin man tycker verkar kuligast...

Medvetenheten är låg hos svensken, tyvärr.
Nej, definitivt inte. Socialdemokraterna är inte längre socialdemokrater. De är nyliberaler som river upp det samhällsbygge som de själva har skapat. Att fler svenskar inte ser deras politik för vad den har blivit är tragiskt.

I valrörelsen upprepade de mantrat: "Den svenska modellen ska utvecklas - inte avvecklas". Men det som de gör i själva verket är att avveckla den svenska modellen i rekordfart.
Citera
2021-06-07, 19:26
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ett annat bevis som tyder på att vi går mot en kollaps av Sverige som nation är att gå till valfri populär strand i storstäderna och räkna hur många svenskar man kan se.

På badstränderna är svenskar i minoritet. Det är som man är i ett helt annat land. Man grillar mitt bland folk, röker sina äckliga vattenpipor och spelar hög musik.

Och det här säger jag som ung kille, stör mig som fan på detta.

https://demografi.nu/ ta er en titt på denna utveckling.

Mansöverskottet av unga är en stark bidragande faktor till den kommande systemkollapsen.

När kommer kollapsen? Det är snart sex år sedan denna tråden startades.
Citera
2021-06-07, 19:26
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Nej, definitivt inte. Socialdemokraterna är inte längre socialdemokrater. De är nyliberaler som river upp det samhällsbygge som de själva har skapat. Att fler svenskar inte ser deras politik för vad den har blivit är tragiskt.

I valrörelsen upprepade de mantrat: "Den svenska modellen ska utvecklas - inte avvecklas". Men det som de gör i själva verket är att avveckla den svenska modellen i rekordfart.

Yes, därav kommer Vänstern gå framåt i nästa val. Är övertygad om det.
Citera
2021-06-07, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Yes, därav kommer Vänstern gå framåt i nästa val. Är övertygad om det.
Om de släpper igenom alla de här reformerna och inte fäller regeringen blir de ju medskyldiga till det också. Då lär de få det svårare att argumentera för att man ska ta de på allvar. Å andra skulle många bli missnöjda om de fäller regeringen också, så de sitter i en svår sits.
Citera
2021-06-09, 20:47
Medlem
Callebiltes avatar
https://www.expressen.se/debatt/sver...llen-over-hiv/

Förr:
Citat:
Sverige har historiskt varit i framkanten av hiv-behandling och prevention. Vi var först i världen med att nå UNAIDS 90-90-90-mål
Nu:
Citat:
helt släppa kontrollen, vilket tyvärr ser ut att vara fallet då Sverige på senare år har tagit ett stort steg tillbaka i hiv-frågan. Sverige är idag ett av de sämsta länderna i Europa på att hitta hiv i ett tidigt skede. Utan behandling kan individen drabbas av ett skadat immunförsvar och dö.

Sverige har ett mörkertal på över tio procent som inte vet om att de har hiv.

Sverige har halverat statsanslaget till insatser mot hiv.

Sverige har bristfällig kunskap om hiv inom primärvården.

Hade varit intressant att se hur många av nybyggarna som kommer hit med HIV där vi skall bekosta en livslång behandling samtidigt som de delar av sig med sjukdomen när man blir överraskad med lite sex i någon skogsdunge på väg hem på kvällen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in