2021-06-01, 13:08
Medlem
Samma med välståndsligan, där Sverige tappat stadigt sedan 40 år tillbaka.

Skrämmande utveckling. Världens högsta skattetryck men landet går sönder bara mer och mer.
Citera
2021-06-01, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe

I Sverige blir allt fler hemlösa, även personer utan missbruksbakgrund och någorlunda ordnade förhållanden.
Källa: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...mlosheten-okar

Sveriges vägnät och järnvägsnät är i uselt eller närmast trafikfarligt skick på sina hål.
Källa: [url]https://www.transportforetagen.se/nyhetslista/ny-rapport-mer-an-var-tionde-vag-ar-i-mycket-daligt-skick/[/UR

Ja, det är en dyster läsning det här. I det en gång så fina landet Sverige, verkar det mesta bara vara nedförsbacke.
Citera
2021-06-01, 13:10
Medlem
Men ger inte varje invandrare en miljonvinst?

/ mvh 82% av Sveriges smartaste
Senast redigerad av Xuno 2021-06-01 kl. 13:31.
Citera
2021-06-01, 13:11
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Allt detta är konsekvenser av olika former av högerinflytande, främst genom Reinfeldts skadliga åtta år men även på grund av Sverigedemokraternas närvaro och tillväxt som tvingat fram diverse överenskommelser med högerpartier. Nu är ju det visserligen mindre dåligt än att ge SD makt men det är ju inte bra för det.

Så lägg skulden där den hör hemma, på de som röstade på Alliansen och SD. Inte sällan är det till stor del samma människor. De har urholkat Sverige genom sitt illojala röstande.

Skulden ska läggas på det enda riksdagsparti, SD, som inte har varit med och styrt landet till dess nuvarande skick?
Citera
2021-06-01, 13:11
Medlem
Citat:
Allt detta är konsekvenser av olika former av högerinflytande, främst genom Reinfeldts skadliga åtta år men även på grund av Sverigedemokraternas närvaro och tillväxt som tvingat fram diverse överenskommelser med högerpartier. Nu är ju det visserligen mindre dåligt än att ge SD makt men det är ju inte bra för det.

Så lägg skulden där den hör hemma, på de som röstade på Alliansen och SD. Inte sällan är det till stor del samma människor. De har urholkat Sverige genom sitt illojala röstande.

Jag förstår vad du menar och jag kan till viss del hålla med. Men ända sedan socialdemokratin blivit kidnappad av den intellektuella överklassen och inte längre arbetar för arbetarna behövdes ju SD i debatten. Man har ju helt och hållet tappat sin ekonomiska kompass till förmån för sina moraliska värderingar kring människor. Man har valt att privatisera skola och sjukvård till förmån för att ta in 200.000 flyktingar, lite så ser jag det faktiskt. Det är så det är i praktiken. Man har valt att liera sig med högerekonomiska partier för att få igenom små kakor av arbetsrättsliga frågor och högre invandring för att inte låta SD få inflytande och minska invandringen.

DET ÄR HELT SJUKT när man tittar på vad Socialdemokraterna bytt för att få behålla sin regeringsposition. Man har helt sålt ut Sverige och jag tror att vi kommer blicka tillbaka igenom historian och utdöma alla som inte gjorde något motstånd som förrädare av partiet.

Men det är ju det jag menar. Stefan Löfven värderade sin egna karriär och sin egna berättelse som partiledare över arbetare på golvet och valde att hellre ge upp vissa frågor t.ex MARGINALSKATTEN som är ett riktigt jävla hån mot 90% av alla i Sverige som inte tjänar över 50,000 tillförmån för sin egna historia, karriär osv.

Daniel Suhonen är för mig en tänkbar kandidat att skissa om hela socialdemokratiska partiet, det behövs förstöras helt och byggas upp från grunden där minskad invandring och höga krav på icke assimilerade invandrare måste till för att vi ska vända detta.

Jag vet att alla i riksdagen tycker som mig, men de är inmålade i sina hörn och måste tycka annat.
Tänk om en politiker kunde be om ursäkt för att man begått något fel. Tänk vad han eller hon hade vunnit i folkets ögon.
Citera
2021-06-01, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Skulden ska läggas på det enda riksdagsparti, SD, som inte har varit med och styrt landet till nuvarande skick?

Nej, det är fel och skuldbelägga SD men om man förstår taktiken så är det ju SD som radikaliserat S till att bli mer högervänlig i vars enda syfte att utesluta SD från inflytande och tittar man på vad man genomfört genom åren i riksdagen i olika beslut så ser man en röd linje att man helt enkelt sålt ut Sverige till förmån för högre invandring och gjort 1% oerhört mycket mer rikare och hela samhället får ta smällen av sämre villkor på allt som går att mäta. Det är kontentan av allt man bytt för att utesluta SD.

Förstår folk det? Allting som går att mäta i Sverige har blivit sämre. Ge mig NÅGOT som är bättre idag än vad det var för 20 år sedan? En enda liten grej? Postnord leverarar varor lite snabbare. Det är typ det enda som går att mäta och som blivit bättre.
Citera
2021-06-01, 13:26
Detta drabbar alla länder som maxar skatterna, ifrågasätter äganderätten som princip, tror att skattebetalda tjänstemän är mer kompetenta än fria företagare och löntagare, tror att teoretiska kunskaper och ungdom är bättre än praktiska erfarenheter och visdom, samt ägnar mer tid åt att importera främmande människor till Sverige och att fördela annans egendom till dessa, sig själva och andra länders befolkningar...

...råkar tyvärr bara vara det att Sverige i princip är det enda land där detta fullbordats (sedan Palme startade det hela).
Citera
2021-06-01, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Detta drabbar alla länder som maxar skatterna, ifrågasätter äganderätten som princip, tror att skattebetalda tjänstemän är mer kompetenta än fria företagare och löntagare, tror att teoretiska kunskaper och ungdom är bättre än praktiska erfarenheter och visdom, samt ägnar mer tid åt att importera främmande människor till Sverige och att fördela annans egendom till dessa, sig själva och andra länders befolkningar...

...råkar tyvärr bara vara det att Sverige i princip är det enda land där detta fullbordats (sedan Palme startade det hela).

Instämmer. Just detta:
Citat:
tror att teoretiska kunskaper och ungdom är bättre än praktiska erfarenheter och visdom
Tror jag är en stor del i problematiken. Idag får 22 åriga MP kvinnor skrika sig hesa och 45 åriga chefer följer blint. På 70 talet kallades dom hippies och man vände blicken direkt, idag styr dom dagordningen bara för att de läst två böcker av Tchaikovsky förväntas dom kunna sätta agenda och bli jämställda mot äldre mer vetande.
Citera
2021-06-01, 13:35
Medlem
15minFames avatar
Citat:

Nej, det började långt innan. 1994 valde sossarna att göra om pensionssystemet och skriva avtal med islamister och idag ser vi resultatet. En del säger att det började redan med Palme. Nog för att Reinfeldt inte gjorde saken bättre men det hade blivit lika illa mesd sossarna. Det är därför det bara blir värre. Och det vet du.
Citera
2021-06-01, 13:36
Medlem
Krimkolls avatar
Vi som läser på och är införstådda med verkligheten har vetat det en längre tid nu att Sverige är på dekis. Sverige är i botten i Norden och även mot botten i hela Europa gällande infrastruktur, välfärd, trygghetssystemen med mera. Det är helt uppenbart att det är massinvandringens förödande konsekvenser som är den direkta orsaken till detta.

Jag såg en studie angående framtiden, tror det var år 2035, då var Sverige på väg mot att delvis bli ett U-land som passeras av länder i mellanöstern och nordafrika som asylanterna som tagits hit kommer ifrån och som har förstört vårt land genom.
Citera
2021-06-01, 14:06
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du menar och jag kan till viss del hålla med. Men ända sedan socialdemokratin blivit kidnappad av den intellektuella överklassen och inte längre arbetar för arbetarna behövdes ju SD i debatten.
...

Vilka i dagens socialdemokrati anser du vara intellektuell överklass???
Citera
2021-06-01, 14:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Nej, det är fel och skuldbelägga SD men om man förstår taktiken så är det ju SD som radikaliserat S till att bli mer högervänlig i vars enda syfte att utesluta SD från inflytande och tittar man på vad man genomfört genom åren i riksdagen i olika beslut så ser man en röd linje att man helt enkelt sålt ut Sverige till förmån för högre invandring och gjort 1% oerhört mycket mer rikare och hela samhället får ta smällen av sämre villkor på allt som går att mäta. Det är kontentan av allt man bytt för att utesluta SD.

Förstår folk det? Allting som går att mäta i Sverige har blivit sämre. Ge mig NÅGOT som är bättre idag än vad det var för 20 år sedan? En enda liten grej? Postnord leverarar varor lite snabbare. Det är typ det enda som går att mäta och som blivit bättre.

Mitt internet var fan inte snabbare för 20 bast sen. Vi har även fått ner dödligheten i trafiken betydligt de senaste 20 åren. Lönerna har ju även gått upp väldigt mycket. Där har du tre grejer som blivit bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in