Citat:
Ursprungligen postat av
Quackenbush
Allt detta är konsekvenser av olika former av högerinflytande, främst genom Reinfeldts skadliga åtta år men även på grund av Sverigedemokraternas närvaro och tillväxt som tvingat fram diverse överenskommelser med högerpartier. Nu är ju det visserligen mindre dåligt än att ge SD makt men det är ju inte bra för det.
Så lägg skulden där den hör hemma, på de som röstade på Alliansen och SD. Inte sällan är det till stor del samma människor. De har urholkat Sverige genom sitt illojala röstande.
Jag förstår vad du menar och jag kan till viss del hålla med. Men ända sedan socialdemokratin blivit kidnappad av den intellektuella överklassen och inte längre arbetar för arbetarna behövdes ju SD i debatten. Man har ju helt och hållet tappat sin ekonomiska kompass till förmån för sina moraliska värderingar kring människor. Man har valt att privatisera skola och sjukvård till förmån för att ta in 200.000 flyktingar, lite så ser jag det faktiskt. Det är så det är i praktiken. Man har valt att liera sig med högerekonomiska partier för att få igenom små kakor av arbetsrättsliga frågor och högre invandring för att inte låta SD få inflytande och minska invandringen.
DET ÄR HELT SJUKT när man tittar på vad Socialdemokraterna bytt för att få behålla sin regeringsposition. Man har helt sålt ut Sverige och jag tror att vi kommer blicka tillbaka igenom historian och utdöma alla som inte gjorde något motstånd som förrädare av partiet.
Men det är ju det jag menar. Stefan Löfven värderade sin egna karriär och sin egna berättelse som partiledare över arbetare på golvet och valde att hellre ge upp vissa frågor t.ex MARGINALSKATTEN som är ett riktigt jävla hån mot 90% av alla i Sverige som inte tjänar över 50,000 tillförmån för sin egna historia, karriär osv.
Daniel Suhonen är för mig en tänkbar kandidat att skissa om hela socialdemokratiska partiet, det behövs förstöras helt och byggas upp från grunden där minskad invandring och höga krav på icke assimilerade invandrare måste till för att vi ska vända detta.
Jag vet att alla i riksdagen tycker som mig, men de är inmålade i sina hörn och måste tycka annat.
Tänk om en politiker kunde be om ursäkt för att man begått något fel. Tänk vad han eller hon hade vunnit i folkets ögon.