2016-08-27, 18:32
Medlem
wuuaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny...-bli-som-i-usa

Vad hände med "integrationen" som alla pratade om?
Den misslyckades man med 1996, tiden fram till idag har lagts på att försöka dölja det.
Citera
2016-08-27, 19:56
Bannlyst
Bevis har jag inga men förtroende för migrationsverket det har jag inget. Uppfattningen är snarare att migrationsverket från svenskt perspektiv inte är att lita på utan fungerar som tröskeln in till landet, början på den livstida försörjningen i Sverige för massorna från Afrika, mellanöstern och centrala Asien. Migrationsverket fungerar inte alls som ett gränsskydd utan mer som en fientlig femtekolonnare. Jag vet verkligen inte hur invandringen ska kunna upphöra överhuvudtaget och att det är över för Sverige. Det är väl kollaps om något?

Tänker man för mycket på det här så oroar man sig ordentligt för sin pension (det må låta ynkligt men man vill inte svälta ihjäl som gammal svensk). Går Sverige under så försvinner allt av välstånd med förlusten av nationen och världen blir en unik nationalstat fattigare, även om namnet dröjer sig kvar.
Citera
2016-08-29, 09:39
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Bensinsmitare kostar branschen miljoner varje år – men få anmäls: "Vi har resignerat"
http://www.allehanda.se/blaljus/brot...har-resignerat
Citera
2016-08-30, 09:40
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Grovt kriminella slipper riktiga straff

LAG & RÄTT. Svenska domstolar har blivit så mesiga att det mer eller mindre är meningslöst att jobba som polis, eftersom de som döms för grova brott inte får några egentliga straff. Det skriver en polis på DN Debatt.
http://www.friatider.se/polis-grovt-...riktiga-straff
Citera
2016-08-30, 09:54
Medlem
Riskrevisionsbyråns ledning som trots nepotism och styrning i enskilda revisioner undslapp KU:s kritik härförleden är illavarslande. Ett annat problem är den utmattning bland tjänstemän som inte klarar att leva upp till sina yrkens krav, och kanske saknar verksamhetsmässigt stöd för att i vederbörlig ordning kunna motsvara de laga kraven; jag tänker bl a på poliser, socialsekreterare och handläggare på Migrationsverket.

Ett exempel på offentliga myndigheters genomklappning och avsteg från hävdvunna, demokratiska, svenska principer, är eftergiften för islamism och friskolornas konfessionella läroplaner, som i fallet med Skolinspektionen som föll till föga för Al-Azhar-skolans könssegregerade undervisning:

Citat:
I veckan avslöjades att Skolinspektionen godtar att elever delas upp efter kön i undervisningen. Detta sedan Al-Azharskolan i Stockholm granskats för att man har separata grupper för pojkar och flickor i skolidrotten från första klass till nionde. Skolinspektionen godtog rektorns förklaring att eleverna själva, och särskilt flickorna, uppskattar att dela på klasserna. Enligt rektorn skulle gemensam skolidrott leda till hög och regelbunden frånvaro.

http://www.smp.se/ledare/integration...sarbehandling/

Skolinspektionen godtar således en fortsatt islamisering med parallella samhällen i Sverige. Vilken integration kan man räkna med utifrån såna eftergifter? Varför i h-e ska vi dela hus (läs: stat) om vi inte har gemensamma regler? Detta är det nationella självmordet. Jag föraktar den sortens konflikträdda och kortsiktiga eftergiftspolitik som det exemplifierar. Det kommer inte gå många timmar innan nästa krav på särbehandling och svensk eftergift kommer. Då är det så dags att sätta ner foten; mer troligt att det fortsätter på samma spår, för hur ska "vi" kunna säga nej nu när "vi" inte gjort det tidigare?
Citera
2016-08-30, 10:21
Medlem
Prawitzs avatar
Det verkar som om polismyndigheten är redo att säcka ihop totalt. Frågan är bara när anarkin bryter ut.

Citat:
Polisveteranens larm: ”Kåren i förfall”

Polisveteranen Christer Nordström har arbetat inom polisen i 47 år. Han är bland annat Uppsalapolisens ansikte utåt då han är presstalesperson. Enligt honom har det aldrig varit så illa som det är nu. Det beror bland annat på resursbristen.

– Det är så jävla illa just nu. Jag har aldrig varit med om maken under mina 47 år hos polisen.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/upp...anen-slar-larm

Citat:
Daniel Backlund: Att brott inte ska löna sig var tydligen fel

Bristen på konsekvens av brottslig verksamhet är skrämmande låg. Jag har tappat förtroendet för rättsväsendet, då kriminella år efter år tillåts fortsätta med sin verksamhet.

De kriminella får åtalsunderlåtelse, villkorligt, skyddstillsyn och straffrabatt istället för ett kännbart straff. Straffrabatt, för er som inte vet vad det är, betyder att ju fler brott du begår av en viss sort desto mer rabatt får du i straffpåföljd. All rim och reson torde peka på det motsatta. Men inte i Sverige.

Jag kan med visshet säga att den yrkesgrupp med lägst förtroende för rättsväsendet är polisen. Ja, ni läste rätt. LÄGST förtroende. Då är vi ändå en av huvudrepresentanterna för rättsväsendet. Trodde att polisyrket handlade om att brott inte skall löna sig. Har märkt att jag hade fel. Riktigt fel.

http://asikt.dn.se/asikt/debatt/att-...versation-vote
Citera
2016-08-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
http://www.friatider.se/polis-grovt-...riktiga-straff

Jag tror polisen ljuger! Jag kan omöjligt föreställa mig, att sa lindrigt straff som 6 manader skulle utdömas för grovt vapenbrott + grov misshandel m.m. - inte en chans!
Citera
2016-09-01, 21:02
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Antalet utanförskapsområden skenar
https://petterssonsblogg.se/2016/09/...mraden-skenar/
Citera
2016-09-02, 22:27
Medlem
Anusiktets avatar
Ett tecken på systemkollaps är att vi enligt forskare går mot amerikansk segregation
Citat:
Jämförelser med liknande studier från USA visar att Sverige är på god väg mot segregationen i de stora amerikanska städerna.

http://proletaren.se/inrikes-socialt...knar-den-i-usa
Citera
2016-09-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anusiktet
Ett tecken på systemkollaps är att vi enligt forskare går mot amerikansk segregation
So? USA är världens främsta militärmakt. Och går "vi" med i NATO så får vi komma innanför USA:s sköld.
Citera
2016-09-03, 11:52
Medlem
En systemkollaps innebär att offentliga sektorn inte längre klarar av sina uppgifter. För att detta ska kunna ske krävs att antalet personer som belastar t ex sjukvården överstiger den kapacitet sjukvården har. Samtidigt omöjliggör statens intäkter att investeringar görs för att fylla gapet mellan, i detta fall, belastningen på sjukvården och dess kapacitet.

Systemkollaps kan mycket enkelt räknas fram, om den inträffat eller när/om den kommer inträffa, förenklat på detta sätt. Bruttonationalprodukten (som stiger i takt med befolkningsökning) är relevant. Dock ej som total enhet men enligt följande:

BNP/antalet invånare: BNP per capita (person). 3 år före t ex flyktingkatastrofen fram tills idag för ge jämförelsetal. Sjunker BNP per capita har vi problem då skatteintäkterna per person faller vilket över tid gör det omöjligt för staten att finansiera välfärden.

Man kan även, för att identifiera enskilda, kritiska sektorer, göra motsvarande vad gäller statens utgifter, t ex 100 miljarder till vården/antal invånare osv.

Än mer förenklat. Om befolkningen växer med 25% krävs att statens intäkter stiger med 25% för att behålla status noll. Växer befolkningen med 25% och statens intäkter med 7% uppstår problem vilka över tid då orsakar systemkollaps. Ni hittar alla siffror för denna enkla matteläxa på scb.se.
Citera
2016-09-03, 12:16
Medlem
bergsturks avatar
Den som vill kan studera SCB-rapporten som länkas i detta inlägg: (FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

(det är ett tillägg till (FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen? )

Där står det svart på vitt vad som kommer hända. Men framtidsexemplen som tas upp i rapporten är tillrättalagda av politiska skäl, som jag påpekar i mitt gamla inlägg. Alla scenarion som tas upp förutsätter att "saker ska bli bättre", alltid! Detta är förstås systematiskt. Invandringen kommer snart att minska, har SCB/migv hävdat med dårars envishet i tjugo år (den har ständigt ökat). Reporäntan kommer snart gå upp kraftigt, har riksbanken ljugit om i tio år (den har legat stilla eller gått ned). Konjunkturinstitutet OCH riksbanken har spått att det globala BNP skall öka, också i många år (också stilla, i princip). De har alltså konsekvent haft extremt fel. Någonstans måste man ju inse att dessa instituts output inte i praktiken har någon som helst funktion utom att ljuga ihop fantasier för att lura folk.

Det är helt enkelt så att när inkompetens och dumhet styr, då lönar det sig inte för underlydande att påpeka det. Om rimliga prognoser -- av typen "det här, det kommer gå åt helvete och det med musik" -- lanserades skulle det ju inte gynna den sittande Makten eftersom dess totala inkompetens och skadlighet skulle exponeras. Följaktligen släpps det som är "politiskt möjligt", dvs det som stryker Makten medhårs.

Och självklart blir det då frågan om fria fantasier, eftersom enbart sådana kan få inkompetens och dumhet att verka sunda.
Senast redigerad av bergsturk 2016-09-03 kl. 12:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in