Citat:
Ursprungligen postat av
Ordboken
Om du behöver ställa den frågan så har du tyvärr inte en tillräckligt hög intelligens för att delta i diskussionen från första början.
Snälla, o du högintelligenta, förklara varför den frågan inte behöver ställas så att vi andra förstår.
Eller var ditt enda syfte med inlägget att visa att du inte har några argument?
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det är en stor pedagogisk utmaning att försöka förklara något för dig eftersom du dels är helt eller delvis oförmögen att adekvat tillgodogöra dig den information som du får och dels kommer med påståenden som saknar förankring i verkligheten. Men jag ska försöka:
Den största pedagogiska utmaningen har du nog med dig själv.
Citat:
1) Jag sågar inte ”Transparency Internationals index”.
Vad bra, då enas vi om att det är ett tillförlitligt och bra index.
Citat:
2) Jag har inte någon ”sverigefientlig agenda”.
Dina handlingar berättar något annat.
Citat:
3) Jag påtalar att det är svårt att avgöra om problemen med svensk offentlig sektor beror på avgrundslik inkompetens eller korruption eller både och.
Ja inte tycks dina problem bero just på korruption i.a.f., om man ska tro på detta index du tydligen inte sågar. Ni får nog rikta in er på era åsikter ang. inkompetens.
Citat:
Det är punkt 1) och punkt 3) som är relevanta för tråden. Jag går vidare med punkt 3) nedan:
Corruption Perceptions Index (CPI) definierar korruption såhär:
"the misuse of public power for private benefit"
https://en.wikipedia.org/wiki/Corrup...ceptions_Index
Min poäng var att syftet med maktmissbruket kan vara svårt att utreda och bevisa. Det kan också bero på att politiker och byråkrater är mer eller mindre debila och helt enkelt inte förstår vad de håller på med och vilka konsekvenser det får.
Hoppas att det blev lättare för dig att förstå nu. Fråga gärna om något är oklart.
Varför skulle det vara svårare att utreda vad det beträffar Sverige än med något annat land?
Sen svarade du och citerade någon som ifrågasatte en lögn om Sveriges korruptionsnivå enligt detta index, där personen du citerade också hade belyst idiotin, t.o.m. för den här trådens syfte räknat, att belysa just en undersökning där Sverige är rankad som 4:e bästa i hela världen.