Citat:
Många, inklusive jag själv, tycker att en human flyktingpolitik för människor med legitima flyktingskäl är bra så länge Sverige kan hantera den på ett kontrollerat sätt inom de regelverk som gäller. Det är myndigheterna som har att se till att det hela fungerar på avsett vis.När du kommer med följande påstående får du förstås styrka det lilla gubben:
Men du har inte kunnat citera ett enda inlägg från mig som visar på okunskap.
Nu är det ju DU som återkommande har hävdat att väljarna är oskyldiga offer utan ansvar. Sådant trams bemöter jag förstås.
Samtliga 7K-partier har varit helt öppna med vilken invandringspolitik de kommer föra om de får makten och väljarna har röstat på detta. Det spelar ingen roll hur många offerkoftor du tar på dig du är ändå inget offer utan istället en förövare som är ansvarig för den politik du har röstat fram.
Nu är det ju DU som återkommande har hävdat att väljarna är oskyldiga offer utan ansvar. Sådant trams bemöter jag förstås.
Samtliga 7K-partier har varit helt öppna med vilken invandringspolitik de kommer föra om de får makten och väljarna har röstat på detta. Det spelar ingen roll hur många offerkoftor du tar på dig du är ändå inget offer utan istället en förövare som är ansvarig för den politik du har röstat fram.
Inget parti har lovat en kaotisk massinvandring som löper helt utom kontroll och är helt oförenlig med välfärdsstaten. Om du påstår att det är vad som lovats så behöver du visa källor som belägger dessa löften från partierna.
För att nu koppla detta till tråden så är massinvandringen ett argument för att Sverige går mot en systemkollaps. Då måste myndigheterna agera enligt regelverken så att problemen avhjälps. Detta är myndigheternas ansvar – väljarna kan INTE styra myndigheternas arbete.
Politikerna får inte lägga sig i verksamheternas löpande arbete – problemen MÅSTE lösas av förvaltningen som har en mycket omfattande lagstiftning att förhålla sig till. En lagstiftning som bland annat ska FÖRHINDRA att det blir såhär. Är det verkligen så jävla svårt att fatta?