Citat:
Ursprungligen postat av
redshift
Visst är det så att vi alla lider av den sektswänska sjukan. Även den mest cyniska av djävulens alla advokater. Ja, onekligen.
ALLA!
Ett uppvaknande ur villfarelsen kan förstås inte ske förrän den kognitiva dissonansen har blivit etablerad som ett absolut och oomtvistligt faktum hos folket.
När den där kittlingen av missunnsamhet når det medvetna ska den förstås med mentalt våld nergöras tillbaka till den undermedvetna smutsen och mörkret där den en gång hade sitt ursprung.
Fast det förutsätter förstås att någonstans i de processer som definierar sektswänskens narrativ existerar en basis för ett sådant livshantverk. Jag ställer mig tvivlande att något sådant existerar. Inget jag observerat till dags dato står i konflikt med min hypotes.
Ingen svala gör en sommar.
Det svensken tappade bort när svensken tappade bort sig själv är Gud, vårt verkliga ursprung.
Och ja det är topic, åtminstone för den som begriper vad samhällskollapser kommer sig av.
Pöbeln skriker konstant efter blod,
tjyvar åt sig och avundas andra, anser sig förmer än andra och allt annat ont som de sanna lagarna förbjuder.
Som du säger verkar allt detta inom oss alla, och vi behöver alla sparka ned denne Hin Håle när han kör upp sin fula nuna.
Kanske börjar svenskarna ledsna på sin gud materialismen, vi får se. Om inte kommer det mer av det vi har nu.