Citat:
Ursprungligen postat av
vjvs
Med direkt insyn i en av våra högsta politiska organisationer kan jag säga att det kokar. Andelen som fortfarande inte ser kollapsen komma går mot 0. Det råder däremot delade uppfattningar om nivån på kollapsen. Scenarier för allt mellan lägre ingångslöner för invandrare till laglöst arabland har målats upp. Ingen tvekar på att Sverige som vi känner det idag på tre års sikt blott kommer kunna läsas om i historieböckerna.
De där lägre lönerna har funnits i 20+ år nu... Företagare jag känner säger att AF ger dem hur många de vill, och detta var läget före Sds intåg. Det finns gott om jobb för duktiga svenskar sen flera år tillbaka.
Villkoret är att ditt yrke kräver att du talar och skriver mycket god svenska.
Landet har också varit rätt laglöst ett bra tag, när hör vi inte polisen säga att "mannen var i en gängmiljö" fast man i många områden som ung får sitta på kammaren för att inte vara det numer. Hur många gånger har jag inte i TV nu hört att ungdomar kommer fram och säger: Det här är inte Sverige?
Läget kommer ju att förvärras dramatiskt för de med Lööf-låga löner kommer ju att behöva socialbidrag. Men de troende de inbillar sig att flyktingar som inte behöver fly mer än de vill dra tillbaka ansökan när de placeras lantligt ska acceptera ett helt liv på skitvillkor, och winter is coming.
Psykiatrin har helt havererat. Nedskärningarna står som spö i backen. Man kan aldrig sluta rabbla och värst är det för de svaga, sjuka, gamla, de som själva inte kan fly. I US finansvärld så talar man om Merkel som Fru problem nu. Vw är kanske körda, och fler lär rakas. Kraven på bostäder från 2020 är väl rätt drakoniska? Tillgången på el kommer att sjunka.