2019-04-04, 22:24
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Polisen avlyser centrala platser i våra största städer för att hålla hemliga "gängmöten".
https://www.sydsvenskan.se/2019-04-0...-stoppa-valdet
Jaha, kriminella ska få ”erbjudanden om vägar ut ur gängmiljön”... Det får mig att tänka på de kriminella som fick lön av Norrköpings kommun för att inte begå brott (jag vet inte om det fortfarande pågår):
NT avslöjade i höstas att Norrköpings kommun betalar 20 000 kronor i månadslön för tio kriminella personer som deltar i ett avhopparprojekt som drivs av privata sociala företaget iCreate Dreams AB. Tidigare drevs avhopparverksamhet i kommunal regi. Arbetsförmedlingen betalar 75 procent av lönen, kommunen resten. Kravet för medverkan i projektet, som vänder sig till ungdomar som vill lämna den brottsliga banan, är att deltagaren inte ska begå brott. Men NT kunde berätta om att en 20-årig deltagare fortsatt med brott och bland annat uppviglat andra kriminella att ge sig på en polis.
https://www.nt.se/nyheter/norrkoping...om4496671.aspx

Hyfsat skruvat att ta skattepengar för att betala lön till buset för att inte begå brott, kan man tycka.
Citera
2019-04-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
ISjälvklart och vem har påstått något annat
Varenda invandrare är en enskild individ f.ö.
Individer som går att kategorisera, ja.

Citat:
Så kan det vara gällande viss brottslighet men vilka är det exakt som går in under ditt epitet "blattar"?
De gängse, eller med BRÅ:s egna rön: utomeuropeiska invandrare av första och andra generationen, bördiga från huvudsakligen MENA. De är alltså inga gulingar.

Citat:
Så de begår mindre brott än infödda svenskar i förhållande till antal alltså?
Vilka exakt ingår i gruppen "fjärran orienten"?
Ungefär de som också har världens högsta genomsnittliga IQ (jämte Ashkenazi-judar): japaner, kineser och koreaner.

Citat:
Varför känner du att det är viktigt att börja argumentera om något som inte har ett endaste dugg att göra med eller inte bevisar något beträffande det vi just har diskuterat?
Det är en parallell på ditt tema att invandrare skulle vara rättsligt diskriminerade i Sverige. Det finns mycket aktivistisk mytbildning bakom den inbillade kränktheten.
Citera
2019-04-04, 22:40
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jaha, kriminella ska få ”erbjudanden om vägar ut ur gängmiljön”... Det får mig att tänka på de kriminella som fick lön av Norrköpings kommun för att inte begå brott (jag vet inte om det fortfarande pågår):
NT avslöjade i höstas att Norrköpings kommun betalar 20 000 kronor i månadslön för tio kriminella personer som deltar i ett avhopparprojekt som drivs av privata sociala företaget iCreate Dreams AB. Tidigare drevs avhopparverksamhet i kommunal regi. Arbetsförmedlingen betalar 75 procent av lönen, kommunen resten. Kravet för medverkan i projektet, som vänder sig till ungdomar som vill lämna den brottsliga banan, är att deltagaren inte ska begå brott. Men NT kunde berätta om att en 20-årig deltagare fortsatt med brott och bland annat uppviglat andra kriminella att ge sig på en polis.
https://www.nt.se/nyheter/norrkoping...om4496671.aspx

Hyfsat skruvat att ta skattepengar för att betala lön till buset för att inte begå brott, kan man tycka.
Jag tror det snarare handlar om att politikerna via sitt partiorgan "polisen" köphandlar med sina miljoner importerade islamisters klanledare om i vilka områden de ska få plundra butiker och hem, våldta flickor, råna skolever och pensionärer utan att svenska staten lägger sig i. Så klart i utbyte mot lite cash och knark och sexslavar till pamparna som del av plundringsbyte för dessa sålda territorier. Olika inavlade klaner tilldelas sina sektorer till högstbjudande. Sen får de kriga mot varandra om dem därefter, när svenska staten övergett dessa många hundra utanförskapsområden som de nu köpslår om.

Tänk att ALLA svenskar röstade för detta!
Citera
2019-04-04, 22:51
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag tror det snarare handlar om att politikerna via sitt partiorgan "polisen" köphandlar med sina miljoner importerade islamisters klanledare om i vilka områden de ska få plundra butiker och hem, våldta flickor, råna skolever och pensionärer utan att svenska staten lägger sig i. Så klart i utbyte mot lite cash och knark och sexslavar till pamparna som del av plundringsbyte för dessa sålda territorier. Olika inavlade klaner tilldelas sina sektorer till högstbjudande. Sen får de kriga mot varandra om dem därefter, när svenska staten övergett dessa många hundra utanförskapsområden som de nu köpslår om.

Tänk att ALLA svenskar röstade för detta!
Ja, polisen har själv bekräftat att de förhandlar med klanledare och maffiafamiljer:
2017-11-25: Polisen låter familjeledare lösa konflikter
I Aftonbladets reportage om familjen Ali Khan från Göteborg berättade familjens överhuvud Hashem Ali Khan att polisen flera gånger har bett honom om hjälp att lösa problem - samtidigt som polisen målat upp Ali Khan som maffiafamilj. Polisen bekräftar nu bilden.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...osa-konflikter

Det vore ju mer än lovligt naivt att tro att detta inte skulle vara vanligt förekommande.
Citera
2019-04-04, 22:55
Medlem
Pågående systemkollaps:
Citat:
Lärare: ”svenska skolan i fritt fall”
I mitt och tusentals andra klassrum i Sverige så har vi fått in nyanlända barn och ungdomar. Barn och ungdomar som inte kan läsa, skriva eller räkna. Dessa barn och ungdomar blir placerade i klasser med svenska elever som kan läsa skriva och räkna.

Självklart måste jag som lärare prioritera att hjälpa de nyanlända så att de lär sig språket. Många är rena analfabeter och har aldrig fått möjligheten att få gå i skola. Vem som helst kan räkna ut att detta drabbar de svenska eleverna som inte får min hjälp och kunskap för att utveckla sin utbildning. Tyvärr förstår inte svenska föräldrar att detta drabbar deras barn.

Det finns en del nyanlända ungdomar som kämpar och satsar allt för att kunna lära sig och gå vidare med utbildningen och kanske bli läkare, advokater eller programmerare. Att undervisa dessa ambitiösa nyanlända ungdomar är en glädje för mig som lärare och pedagog.

Sedan finns den stora massan av nyanlända. De som struntar i skolan, de som struntar i undervisningen, som är otrevliga och oförskämda. Vissa rentav hotfulla. Från att känna glädje när jag går till mitt arbete så går jag nu med ont i magen.
https://samnytt.se/larare-svenska-sk...-i-fritt-fall/
Citera
2019-04-04, 23:01
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Menas då med "samhället" endast det offentliga?
Eller ingår det privata också?

Det här har stor betydelse för att förstå hur systemkollaps kan definieras?

Är den mycket väl fungerande hårvården i Sverige ett motargument mot en systemkollaps?
Om inte, så lär det betyda att Schweiz är partiellt kollapsat eftersom sjukvården där är privat.

Om den sk systemkollapsen bara handlar om att offentlig sektor inte fungerar bättre än vad den gör, så är ju hela tråden hjärndöd och meningslös. Offentlig sektor kan inte fungera bättre än vad den gör idag. Att ha drömmar och illusioner om att offentlig sektor skulle kunna fungera bättre är inte verklighetsförankrat.
Självklart kan en offentlig sektor fungera väl. Annars skulle det inte finnas något rättsväsende eller polisväsendet som fungerade bra eftersom det alltid finansieras och drivs i offentlig regi. Menar du att alla domstolar per definition fungerar uruselt bara för att de ingår i offentlig sektor?

Självklart handlar systemkollaps om offentligt finansierade tjänster, försäkringar och system som finns i samhället. Det är de som kollapsar när antalet freeraiders blir för stort. Kan du ingen nationalekonomi?

Privat finansierade tjänster har i princip inga freeraiders. Ta ditt exempel om hårvård - hur många tar springnota hos frisören? Det enda sätt som privata företag kollapsar som en följd av systemkollaps är när polis- och rättsväsende inte klarar av att upprätthålla lag och ordning, och företagare inte kan bedriva sin näringsverksamhet pga detta (rån, bedrägerier, stölder, snatterier, skadegörelse, beskyddarverksamhet osv).
Citera
2019-04-04, 23:35
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag tror det snarare handlar om att politikerna via sitt partiorgan "polisen" köphandlar med sina miljoner importerade islamisters klanledare om i vilka områden de ska få plundra butiker och hem, våldta flickor, råna skolever och pensionärer utan att svenska staten lägger sig i. [...]
Tillägg till mitt förra inlägg. Det finns en aspekt till av det här: Gissa vad som kan hända den svensk som av olika skäl misshagar staten i ett samhälle som fungerar på detta sätt? En stilla viskning från staten till lämplig klanledare som hanterar problemet. Problem solved.

Med en sådan konstruktion behövs inga censurlagar för att tysta oppositionella.
Citera
2019-04-05, 07:06
Medlem
Citat:
Åter visar du att du är fullständigt oförmögen att ta till dig den information som du får i tråden. Jag upprepar Brås uppdrag:
Myndigheten Brå verkar för att brottsligheten minskar och tryggheten ökar i samhället. Det gör vi genom att ta fram fakta och sprida kunskap om brottslighet, brottsbekämpning och brottsförebyggande arbete, till i första hand regeringen och myndigheter inom rättsväsendet.
https://www.bra.se/om-bra.html

Eftersom brottsligheten har ökat, tryggheten har minskat och det saknas aktuell statistik om brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet har Brå misslyckats med sitt uppdrag. Är det svårt att förstå?

Åter igen visar du dig totalt oförmögen att förstå innebörden av enkla ord och uttryck, så som "verka för" i det här fallet
Du har dessutom inte en endaste aning om hur brottsligheten hade tett sig i förhållande ifall Brå hade verkat annorlunda eller inte alls

Citat:
Tack, men jag har inte tid.

Det gäller att prioritera internetkrigandet och domedagspropagerandet. Sånt som verkligen gör skillnad.
Citera
2019-04-05, 07:50
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Åter igen visar du dig totalt oförmögen att förstå innebörden av enkla ord och uttryck, så som "verka för" i det här fallet
Du har dessutom inte en endaste aning om hur brottsligheten hade tett sig i förhållande ifall Brå hade verkat annorlunda eller inte alls

Det gäller att prioritera internetkrigandet och domedagspropagerandet. Sånt som verkligen gör skillnad.
”Verka för” betyder ”arbeta för”, vilket Brå uppenbart har misslyckats med. Speciellt saknas kunskap om brottslighet, brottsbekämpning och brottsförebyggande arbete kopplat till massinvandringen. Faktiska förhållanden visar att brottslighet där invandrare är överrepresenterade har ökat kraftigt samtidigt med invandringen. Faktiska förhållanden gör därför att man kan ha en ”aning om” att brottsligheten hade varit lägre utan invandringen eller med adekvata åtgärder, vilket Brå alltså underlåtit att undersöka. Brå har systematiskt åsidosatt sitt uppdrag.

Att Brå är en dysfunktionell myndighet är känt för alla med minsta kunskap om dessa samhällsfrågor. Redan 2002 påtalade Sten Levander, professor i psykiatri och medlem i BRÅ:s vetenskapliga nämnd, problemen:
"Det är katastrof överallt på BRÅ"
Sten Levander är professor i psykiatri och sitter med i BRÅ:s vetenskapliga nämnd:
- Det är katastrof överallt på BRÅ. Rapporterna som de gör är filtrerade, det utövas censur.

- BRÅ:s uppdrag är att serva regeringen med forskning och kunskap. Det gör de inte. BRÅ tillhandahåller istället önskad information på beställning av justitieministern och departementet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...verallt-pa-bra

Du har vidare ingen aning om vad jag prioriterar eller gör på dagarna. Du bevisar åter att du är oförskämd utan minsta sakliga grund, ditt vidriga lilla kräk.
Citera
2019-04-05, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Individer som går att kategorisera, ja.

Jodå, det går att kategorisera och generalisera över nästan vad som helst om man känner behov av det.

Citat:
De gängse, eller med BRÅ:s egna rön: utomeuropeiska invandrare av första och andra generationen, bördiga från huvudsakligen MENA. De är alltså inga gulingar.

"Blattar" är nog ett lite diffust begrepp som betyder olika beroende på vem man frågar och det. inget gängse alls. Du är det lättare med MENA. Det var bl.a. ganska vanligt att folk kallade flyktingar från forna Jugoslavien för blattar på 90-talet.

Citat:
Ungefär de som också har världens högsta genomsnittliga IQ (jämte Ashkenazi-judar): japaner, kineser och koreaner.

Du tycker även de har ungefär samma bakgrund och upplevelser innan de ev. kommer hit som folk från andra länder, du som gillar att kategorisera?

Citat:
Det är en parallell på ditt tema att invandrare skulle vara rättsligt diskriminerade i Sverige. Det finns mycket aktivistisk mytbildning bakom den inbillade kränktheten
.

Det är en parallell som inte säger ett enda dugg om mitt tema, för vilket jag hänvisade till ett axplock av länkar, som i sin tur hänvisade till olika undersökningar m.m.
Har du något konkret som berör just mitt påstående, utöver vad du tror och funderat ihop ang. kränkta mytbildningar och annat ovidkommande, så får du gärna bidra med det.
Citera
2019-04-05, 10:04
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ja, i slutändan är det förstås väljarna som är ansvariga. Men en nationell diktatur är ingen bra lösning. Bättre att återinföra tjänstemannaansvaret, ordna en riktig författningsdomstol och säkerställa att makthavare som missköter sig döms till hårda straff.

Vilket makalöst oväntat svar. Herrn måste vara en sådan där "cuckservativ" jag har hört talas om. Kan du förklara närmare hur dina förslag skulle reparera Sverige? För vad jag kan se så är de inte mer än ett tunt lager fernissa på ett redan totalt genomruttet hus.

Sverige kommer att kollapsa in i ett multifrontalt inbördeskrig och det går inte att stoppa denna process inom ramen för nuvarande politiska system. Det kommer att smälla helt enkelt.
Citera
2019-04-05, 10:12
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Vilket makalöst oväntat svar. Herrn måste vara en sådan där "cuckservativ" jag har hört talas om. Kan du förklara närmare hur dina förslag skulle reparera Sverige? För vad jag kan se så är de inte mer än ett tunt lager fernissa på ett redan totalt genomruttet hus.

Sverige kommer att kollapsa in i ett multifrontalt inbördeskrig och det går inte att stoppa denna process inom ramen för nuvarande politiska system. Det kommer att smälla helt enkelt.

Som ett exempel kan man ge fan i att rösta för att göra regimen illegitim. Eller bara flytta utomlands och vänta ut haveriet och den bittra insikten för nomenklaturan och deras legohjon att man inte saknar kossan förrän spiltan står tom.

När potemkinfasaderna står där övergivna, genomruttna och "investeringen" förvandlad till skuld tror jag uppvaknandet kommer. Och kommer gör det alldeles oavsett om vi klipper invandringen idag, imorgon eller om 20 år.

Fram till dess, njut, ja, njut så länge det varar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in