2017-07-22, 14:14
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Under det första halvåret i år har 40 skjutningar mot person inträffat i Malmö – mer än en i veckan. Sex personer har skjutits ihjäl och 16 skadats. Flera av utredningarna är liggande till följd av polisens bristande resurser.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6741968

Vad är en systemkollaps om inte det här? Det är en sak att polisen inte hinner utreda skadegörelse eller cykelstölder, men när det skett så många mord att polisen inte hinner utreda dem pga resursbrist är läget illa.
Citera
2017-07-22, 14:16
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Invandrarens brottsregister: 19 domar – får ändå stanna i landet

http://www.friatider.se/invandrarens...tanna-i-landet
Citera
2017-07-22, 14:29
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Det är inget krav att det råder krigstid, för att begå brottet landsförräderi. Alternativa åtalspunkter som kan komma ifråga är det ringare brottet landssvek. Det finns också högförräderi.

Jag får det till att är något av dessa brotten som begåtts av styrelsen i Transportstyrelsen .

1. Grovt tjänstefel

2. Grov trolöshet mot huvudman

3. Högförräderi

Finns det ingen som är bra på det juridiska på flashback eller vad är problemet ?

Minst ett grovt brott har begåtts och minst ett antal ledamöter i styrelsen gör Transportstyrelsen bör dömas till fängelse.

Det fattar till och med en hjärndöd åsna !
Citera
2017-07-22, 18:23
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Det är inget krav att det råder krigstid, för att begå brottet landsförräderi. Alternativa åtalspunkter som kan komma ifråga är det ringare brottet landssvek. Det finns också högförräderi.

Okej, jag kommer bara ihåg att jag någon gång förr tittade närmare på detta och kom fram till att det som gäller är högförräderi (som du skriver om) och att "landsförräderi" när vi inte befinner oss i krig snarare är något av ett påhitt från diverse medlemmar på Flashback.

Du får gärna länka till någon källa där det står att någon kan fällas för landsförräderi under fredstider. Jag har inte hittat någon.
Citera
2017-07-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Okej, jag kommer bara ihåg att jag någon gång förr tittade närmare på detta och kom fram till att det som gäller är högförräderi (som du skriver om) och att "landsförräderi" när vi inte befinner oss i krig snarare är något av ett påhitt från diverse medlemmar på Flashback.

Du får gärna länka till någon källa där det står att någon kan fällas för landsförräderi under fredstider. Jag har inte hittat någon.
Du har nog rätt, och jag hade fel i påståendet att landsförräderi enligt lagens definition (i Sverige i modern tid) kan begås även i fredstid (ej krig, ej beredskapstillstånd). Det regleras i BrB kap 22 Krigsartiklar. De liknande brotten högförräderi eller landssvek regleras i kap 19, och har inte det rekvisitet (krig eller beredskapstillstånd).

Lagfaren person får gärna berätta.
Citera
2017-07-22, 22:05
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Eller att stat och kommun ställer in sina betalningar och försätts i konkurs.
Detta kan dock undvikas så länge landet kan låna pengar utomlands.
Vilket nu sker i stor skala.

Sveriges ekonomi är i det globala sammanhanget mycket god. Även en större ekonomisk recession skulle inte rubba stabiliteten. Propagandan från höger biter inte längre lika bra då invandringen till landet stramatas åt, så jag gissar att vi idag har ett nettounderskott i migrationen, vilket i sig på längre sikt kan leda till en ekonomisk nedgång, dock inte säkert då robotiseringen kommer att öka.

Vill ni ha systemkollaps rekommenderar jag att ni på nått sätt får islamisterna att börja köra igång en terrorvåg i landet, typ smälla av bomber varannan vecka i storstäderna. Ändå är jag inte alls säker att detta leder till annat än att statens makt stärks och att folket sluter upp bakom regeringen. Det är ganska hopplöst att tala om samhällskollaps idag. Förutsättningarna är ganska små om vi tar en tidsspann på typ 3år, vilket är ungefär vad man kan överblicka. Mycket kan hända i världen, men även om det sker häftiga saker (typ kärnvapenkrig i Korea) så slår det nog inte igenom på alltför kort sikt – och just ett sådant krig i Asien kanske med atombomber som smäller av i USA - leder säkert till ekonomisk depression, men däremot inte till systemkollaps.
Citera
2017-07-22, 22:09
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Men du är en idiot som de flesta andra är i Sverige.
Det är uppenbart att Sverige är i förfall inte minst ekonomiskt eftersom inget tillverkas, folk tappar jobben till AI och låglöneländer, låtsasjobb skapas överallt i Sverige med invandrare som produkt för att hålla uppe skenet, lögner från Bagdad Bob på Sanningsministeriet som sprids i MSM, som idioter som dig äter upp.
Här är en till som varnar nu för AI

https://www.va.se/nyheter/2017/07/17...manskligheten/

Idioter och barn brukar tala sanning, så jag har inget emot att bli betraktad som en idiot. Sveriges ekonomi är inte i det fria fall du antyder, för i så fall hade vi haft enorma problem med vår valuta och dessutom troligen recession. Det har vi inte.
Citera
2017-07-22, 22:17
Medlem
Jag tror på det här landet. Jag tror på dess folk. Utmaningarna är enorma. Men jag tror att vi är förmögna att lösa våra problem. Det sker inte över en natt men jag tror på vår förmåga. De finns de som bara är negativa, men det är ju inte precis de som uppfann hjulet. Det finns en djävla kraft i det här folket. Det finns en del dinosaurier i landet men det löser sig just på grund att de är dinosaurier.
Senast redigerad av Lanternlight 2017-07-22 kl. 22:25.
Citera
2017-07-23, 01:00
Medlem
Sverige 2017 vilar på:
0 procent konsekvensanalys
0 procent folkomröstningar
100 procent autokratisk, subversiv kulturmarxism/globalism..

Och nu börjar det knaka ända upp i regeringen..
https://youtu.be/mqSV72VNnV0
Citera
2017-07-23, 01:37
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Sveriges ekonomi är i det globala sammanhanget mycket god..

Din ekonomi behöver inte vara god, bara för att du tvingas låna mindre än din granne för att överleva.
Men visst, jämfört med din granne är din ekonomi riktigt skaplig.

Ditt resonemang är mycket typiskt för ryggradslösa människor som kör huvudet i sanden inför stora problem.
De anser att så länge något annat land har det sämre, så ska vi inte gnälla.
Citera
2017-07-23, 02:17
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag tror på det här landet. Jag tror på dess folk. Utmaningarna är enorma. Men jag tror att vi är förmögna att lösa våra problem. Det sker inte över en natt men jag tror på vår förmåga. De finns de som bara är negativa, men det är ju inte precis de som uppfann hjulet. Det finns en djävla kraft i det här folket. Det finns en del dinosaurier i landet men det löser sig just på grund att de är dinosaurier.

Jag gillar din attityd! Jag tror också på folket i det här landet, men det ska gudarna veta att vi kommer få rensa gatorna på skiten som den styrande eliten har spritt som strössel, men vi är starkare än så. Det är min fasta övertygelse.

Har man inte redan insett varthän det här barkar vet jag fan inte vad som kan göra det, men hur illa det än blir så kommer en dålig attityd aldrig att vara det vinnande konceptet som tar oss ur det.
Citera
2017-07-23, 04:15
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Din ekonomi behöver inte vara god, bara för att du tvingas låna mindre än din granne för att överleva.
Men visst, jämfört med din granne är din ekonomi riktigt skaplig.

Ditt resonemang är mycket typiskt för ryggradslösa människor som kör huvudet i sanden inför stora problem.
De anser att så länge något annat land har det sämre, så ska vi inte gnälla.

Det är klart vi har problem i Sverige. Vi bör t ex bygga ut infrastrukturen, ett nytt miljonprogram för bostäder vore t ex på sin plats. Arbetslösheten är hanterbar men kan förstås bekämpas mer effektivt, ekonomin rullar på, kronan är stabil, det stora inflödet av flyktingar har bromsats vilket lett till att trycket t ex på infrastrukturen har lättat.

Problem är alltid relativa och det är meningslöst att jämföra den aktuella situationen med ett uppblåst ideal. Systemkollaps finns det inga tecken på oavsett hur mycket du svamlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in