Hur rengör man vevhusventilationen på en volvo 850?
hittar lite gamla trådar som inte leder någon vart! Dålig på bilar och behöver bra beskrivning tack för hjälpen!
Man rengör inte, man byter. Det är samma jobb men du slipper rengöringsbiten. Tänk om gamla anslutningar går av när du demonterar? Det skulle inte vara första gången 20 år gammal plast går av bara du nuddar vid det.
Tar bort insuget sedan kommer du åt skiten.
För att sätta ihop allt behöver du nya spridarpackningar, mina var stenhårda, men de kostade en tjuga styck eller så.
Tog mig en dag att plocka isär allt och under en timme att skruva ihop (det är inte många delar som skall bort men det var svårt att komma åt med verktyg, en av skruvarna till insuget krävde att jag filade om en ringnyckel och en annan en väldigt kort hylsa) En massa vacumslangar till insuget var det också som ville gå sönder (men det fick de inte)
Gissar att det kanske finns många genvägar, det kanske går att komma åt underifrån om man har lyft.
Tyvärr stod det knappt en rad om det hela i hayneshandboken.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!