Citat:
Ursprungligen postat av
Crash
Jo men nu snackar vi inte om mac mini
Stämmer, jag blandade tyvärr ihop de olika inläggen lite då nån tidigare nyss nämnde Mac mini. Min tabbe, sorry.
Egentligen är man inte helt låst till Apples programvara med ATV heller då man kan installera appar, program, från en massa andra utvecklare.
Sen finns det ju såklart liknade produkter från andra tillverkare med, men sällan funkar de lika smidigt som Apples egna lösningar om man redan kör med en del andra Applegrejor. Finns ju många som tycker man lika gärna kan köra med ChromeCast istället, men den är ju inte alls lika bra som en Apple TV, men billig.
Tycker bara det är så tråkigt med den sura attityden som vissa bara måste spy ur sig jämt, att man skulle köpa allt bara det har en Applelogga på sig. Så är det naturligtvis inte.
Att tänka på med ATV4 är att Siri ännu inte finns i den svenska versionen, bara i den amerikanska typ. Alltså kommer man inte att kunna snacka med Siri ännu i en ATV4 köpt i Sverige. Men sannolikt kommer det i en senare uppdatering av Apple.
Kanske det kan funka om man väljer engelska som språk, men det är ännu inte bekräftat vad jag vet.