Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-26, 16:14
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Bra att du visar hur okunnig du är på det du försöker basha....

Man är inte låst till Apple mjukvara om man kör Mac mini, man kan köra mjukvaror från massor av andra utvecklare än Apple, ja man t o m köra Windows på sin Mac mini om man vill det...

Jo men nu snackar vi inte om mac mini
Citera
2015-10-26, 16:15
Medlem
Crashs avatar
Tur att man bor 300 meter från Apple store, ska köpa en 32 gigare idag ifall de finns i lager
Citera
2015-10-26, 17:10
Medlem
LorenzoLameasss avatar
Apple tv funkar alldeles utmärkt att spela upp de flesta mediaformat om man har en NAS med egna appar som t.ex. Synology. Kommer bli ännu enklare när dessa appar kan laddas hem direkt i apple tv:n.
Citera
2015-10-26, 17:14
Medlem
Crashs avatar
Såklart hade inte apple store fått in den, går bara att beställa på nätet än så länge
Citera
2015-10-27, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Jo men nu snackar vi inte om mac mini

Stämmer, jag blandade tyvärr ihop de olika inläggen lite då nån tidigare nyss nämnde Mac mini. Min tabbe, sorry.

Egentligen är man inte helt låst till Apples programvara med ATV heller då man kan installera appar, program, från en massa andra utvecklare.

Sen finns det ju såklart liknade produkter från andra tillverkare med, men sällan funkar de lika smidigt som Apples egna lösningar om man redan kör med en del andra Applegrejor. Finns ju många som tycker man lika gärna kan köra med ChromeCast istället, men den är ju inte alls lika bra som en Apple TV, men billig.

Tycker bara det är så tråkigt med den sura attityden som vissa bara måste spy ur sig jämt, att man skulle köpa allt bara det har en Applelogga på sig. Så är det naturligtvis inte.

Att tänka på med ATV4 är att Siri ännu inte finns i den svenska versionen, bara i den amerikanska typ. Alltså kommer man inte att kunna snacka med Siri ännu i en ATV4 köpt i Sverige. Men sannolikt kommer det i en senare uppdatering av Apple.

Kanske det kan funka om man väljer engelska som språk, men det är ännu inte bekräftat vad jag vet.
Citera
2015-10-27, 09:09
Moderator
Rassas avatar
Med tanke på att det "bara" skiljer en femhundring upp till 64 Gb, så får det bli en sån. Vem vet hur stora spel man kommer ladda ner så småningom?

EDIT: 600 kr skiljer det ju.
Citera
2015-10-27, 15:48
Medlem
Filantropis avatar
Jag förstår inte, skall man spela spel med den där fjärrkontrollen..?
Citera
2015-10-27, 15:58
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Jag förstår inte, skall man spela spel med den där fjärrkontrollen..?

Det kommer man att kunna göra, men även handkontroller från tredje part kommer att fungera.
Citera
2015-10-29, 07:51
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Med tanke på att det "bara" skiljer en femhundring upp till 64 Gb, så får det bli en sån. Vem vet hur stora spel man kommer ladda ner så småningom?

EDIT: 600 kr skiljer det ju.

Apple har lagt en maxgräns på 200 meg per app, resten får streamas
Citera
2015-10-29, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balsameradleopard
Vad fan är en apple-tv? Ser helt värdelös ut, kan någon berätta vad man gör med en sån?

Det är en så kallad "mediaspelare".

Det finns betydligt bättre och billigare mediaspelare. Jag äger en minix - neo x8-h plus, den kan allt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2902104
Citera
2015-10-29, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Det är en så kallad "mediaspelare".

Det finns betydligt bättre och billigare mediaspelare. Jag äger en minix - neo x8-h plus, den kan allt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2902104

Tja, det finns ju ofta olika val att göra, och för vissa kanske en sådan du länkar till är spännande och bra, men för andra kanske det känns mest som nåt halvdant vad vet jag.

Läser man denna tråd så verkar det ju inte vara bara en dans på rosor med Minix....

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=317886&page=7

Jag håller mig nog till ATV jag, lite dyrare ja men kanske mer genomarbetad från början, i alla fall om man redan kör Mac.
Citera
2015-10-29, 11:04
Moderator
Rassas avatar
Ett flertal recensioner av nya ATV:

http://array.se/nyheter/12-recensioner-av-nya-apple-tv/#more-118469
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem