Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-10-15, 17:43
Bannlyst
http://www.99mac.se/artikel/7782-nya-apple-tv-far-svenska-priser

Apple TV 32 GB, 1 695 kronor
Apple TV 64 GB, 2 295 kronor
Apple TV Remote, 899 kronor
Apple TV Remote Loop, 199 kronor

Jag undrar om ma väljer 64gb versionen + Remote Loop till fjärkontrollen så är vi uppe i 2494:-

Men ingår det i paketet redan en Remote kontroll eller den måste köpas seperat? för då blir det totalt 3393:-

Vad gäller?
Citera
2015-10-15, 17:47
Medlem
ojvamysigts avatar
Det ingår, ja.
Citera
2015-10-15, 17:48
Medlem
virablatiras avatar
Klicka på länken i artikeln så ser du att det ingår en fjärr. Sen kan du köpa flera om du vill
Citera
2015-10-15, 20:40
Jag gissar på att moderatorerna förr eller senare kommer slå ihop allt till en separat tråd om den nya Apple TV:n. Min fråga är, vad är poängen att skaffa en ny apple tv när man istället kan köpa sig en några år gammal mac mini i syfte att använda som mediaspelare?

Som jag fattar det är den nya Apple TV:n bara en klen mindre version av en mac mini och har app store i sig?
Citera
2015-10-15, 20:47
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Varför skulle man uppgradera? För att få tillgång till fler appar?
Citera
2015-10-15, 21:17
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Jag gissar på att moderatorerna förr eller senare kommer slå ihop allt till en separat tråd om den nya Apple TV:n. Min fråga är, vad är poängen att skaffa en ny apple tv när man istället kan köpa sig en några år gammal mac mini i syfte att använda som mediaspelare?

Som jag fattar det är den nya Apple TV:n bara en klen mindre version av en mac mini och har app store i sig?

Man kan säkert köra med en Mac mini om man har ett behov av det. Jag tror appletv är smidigare för mitt behov så kommer skaffa en. Främst för att kunna använda AirPlay. Tror menyn blir smidigare än en macmini och med fjärrkontrollen riktigt bra.
Men behoven är ju olika och man har ju olika förutsättningar i hemmet vad man behöver.

Kollade på skoj på blocket och nån begagnad Mac mini till samma pris fanns det ju inte jättemånga av. Dessutom är det just begagnat vilket man ska ta hänsyn till också
Citera
2015-10-26, 00:05
Medlem
lrtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp

Jag är nöjd med apple tvn jag har idag (en 2a). Visst skulle man kunna koppla in en dator till TVn istället, men många har inte det behovet. Smidig, funkar perfekt med airplay och bra fjärrkontroll.
Med nya Apple TV får man dessutom en appstore som förhoppningsvis får det mesta man saknat med standard Apple TV.
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Varför skulle man uppgradera? För att få tillgång till fler appar?
Yes. Jag kommer uppgradera från min gamla, men enbart för att få tillgång till nya appstore. Jag har dessutom en 2a idag som börjar bli slö. Har man en 3a så behöver man nog fundera på nyttan med uppgradering.
Citera
2015-10-26, 12:11
Medlem
Vad fan är en apple-tv? Ser helt värdelös ut, kan någon berätta vad man gör med en sån?
Citera
2015-10-26, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balsameradleopard
Vad fan är en apple-tv? Ser helt värdelös ut, kan någon berätta vad man gör med en sån?

En liten kompakt dator som man kan surfa, titta på film, lyssna på musik igenom inget direkt häpnadsväckande då en Intel NUC är en liknande produkt som inte är "låst" till Apples mjukvara men som sagt detta är till för Apple entusiaster och dom köper allt skit som bara har Apple märket på sig.
Citera
2015-10-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
En liten kompakt dator som man kan surfa, titta på film, lyssna på musik igenom inget direkt häpnadsväckande då en Intel NUC är en liknande produkt som inte är "låst" till Apples mjukvara men som sagt detta är till för Apple entusiaster och dom köper allt skit som bara har Apple märket på sig.

Bra att du visar hur okunnig du är på det du försöker basha....

Man är inte låst till Apple mjukvara om man kör Mac mini, man kan köra mjukvaror från massor av andra utvecklare än Apple, ja man t o m köra Windows på sin Mac mini om man vill det...
Citera
2015-10-26, 15:17
Medlem
Det verkligen spännande här är fjärrkontrollen. Jag kör Chromecast och Plex för alla mina behov, men har i ärlighetens namn saknat en bra fjärrkontroll. Saknat såtillvida att jag vill ha en, men inte nödvändigtvis för att jag behöver en.
Citera
2015-10-26, 15:33
Medlem
Nu kan man beställa nya Apple TV!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem