2015-10-15, 13:57
Medlem
citat:

"Ja som en härskare, om det är ensamt och ingenting mera finns runtomkring den. Det känner dåligt för saker som det gör även om det inte gör dåliga saker. "

"Yeah like a ruler, if it is alone and nothing more exist around it. It feels bad for things it do even if it does not do bad things."

-----
vad vill man säga? vill man säga Ensam är inte stark ? eller att man behöver en jämbördig/likvärdig?
Senast redigerad av nyplfl 2015-10-15 kl. 14:00.
Citera
2015-10-15, 14:02
Medlem
yggdrazils avatar
Tycker det verkar som att det är en förskräcklig grammatik. Var har du hittat detta?
Citera
2015-10-15, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Tycker det verkar som att det är en förskräcklig grammatik. Var har du hittat detta?

från en blogg numera nedlagd men jag sparade citatet från den
Citera
2015-10-15, 14:23
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyplfl
från en blogg numera nedlagd men jag sparade citatet från den

Var skribenten förståndshandikappad?

Det jag får ut av meningen som den är just nu är ingenting som jag ser följer några som helst logiska resonemang?
Citera
2015-10-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyplfl
citat:

"Ja som en härskare, om det är ensamt och ingenting mera finns runtomkring den. Det känner dåligt för saker som det gör även om det inte gör dåliga saker. "

"Yeah like a ruler, if it is alone and nothing more exist around it. It feels bad for things it do even if it does not do bad things."

-----
vad vill man säga? vill man säga Ensam är inte stark ? eller att man behöver en jämbördig/likvärdig?

Det känns som man kommer in mitt i en konversation nästan?

Jag tolkar det såhär:

"Yeah, like a ruler. If you rule alone, with no surrounding support to help, even doing good things can make you feel bad"

Härskar man ensam utan några andra i omgivningen, så kan även "the right thing to do" kännas o-bra.

Något sånt kanske?

Filosofiskt sett, så kanske det syftar på att det "alltid" är enklare att göra val, dåliga som bra, om man har någon som backar upp valet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in