Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-15, 12:36
Medlem
Worldnatures avatar
Hej alla Flashbackers.

Jag skulle ominstallera min MacBook Pro 2012/13 utan skiva, läste på nätet att det skulle gå tydligen, och även på deras support sida med.

När jag nu gjort detta och ska starta datorn, kommer det fram en liten ruta, där det står hjälp, inställningar, installera system osv. När jag klickar på installera systemet, så händer det ingenting, det fungerar inte alls. Behöver jag då skivan eller går det att lösa utan ändå på något sett? Har inte skivan, annars hade jag gjort det med den.
Citera
2015-10-16, 20:12
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldnature
Hej alla Flashbackers.

Jag skulle ominstallera min MacBook Pro 2012/13 utan skiva, läste på nätet att det skulle gå tydligen, och även på deras support sida med.

När jag nu gjort detta och ska starta datorn, kommer det fram en liten ruta, där det står hjälp, inställningar, installera system osv. När jag klickar på installera systemet, så händer det ingenting, det fungerar inte alls. Behöver jag då skivan eller går det att lösa utan ändå på något sett? Har inte skivan, annars hade jag gjort det med den.
Du påstår att du har ominstallerat medan resten av vad du skriver får mig att misstänka annat.

Exakt vad har du gjort?
Hur?
OS X-version?
Citera
2015-10-17, 15:33
Medlem
SirKnasens avatar
Du får formatera hårddisken i skivverktyget först innan du kan installera om systemet om du försöker installera ett äldre operativsystem än det som redan är installerat.

Med cmd+r neddtryckta vid start startar du från återställningspartionen på hårddisken för återställning av senast installerade version av operativsystem.

Med alt+cmd+r tvingar du datorn att starta återställning från internet och då återställs den version av OSX som datorn levererades med. Och har du redan ett nyare OSX installeras måste hårddisken raderas först... men det vill du kanske göra först i vilket fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in