2015-10-15, 12:36
Medlem
Worldnatures avatar
Hej alla Flashbackers.

Jag skulle ominstallera min MacBook Pro 2012/13 utan skiva, lste p ntet att det skulle g tydligen, och ven p deras support sida med.

Nr jag nu gjort detta och ska starta datorn, kommer det fram en liten ruta, dr det str hjlp, instllningar, installera system osv. Nr jag klickar p installera systemet, s hnder det ingenting, det fungerar inte alls. Behver jag d skivan eller gr det att lsa utan nd p ngot sett? Har inte skivan, annars hade jag gjort det med den.
Citera
2015-10-16, 20:12
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldnature
Hej alla Flashbackers.

Jag skulle ominstallera min MacBook Pro 2012/13 utan skiva, lste p ntet att det skulle g tydligen, och ven p deras support sida med.

Nr jag nu gjort detta och ska starta datorn, kommer det fram en liten ruta, dr det str hjlp, instllningar, installera system osv. Nr jag klickar p installera systemet, s hnder det ingenting, det fungerar inte alls. Behver jag d skivan eller gr det att lsa utan nd p ngot sett? Har inte skivan, annars hade jag gjort det med den.
Du pstr att du har ominstallerat medan resten av vad du skriver fr mig att misstnka annat.

Exakt vad har du gjort?
Hur?
OS X-version?
Citera
2015-10-17, 15:33
Medlem
SirKnasens avatar
Du fr formatera hrddisken i skivverktyget frst innan du kan installera om systemet om du frsker installera ett ldre operativsystem n det som redan r installerat.

Med cmd+r neddtryckta vid start startar du frn terstllningspartionen p hrddisken fr terstllning av senast installerade version av operativsystem.

Med alt+cmd+r tvingar du datorn att starta terstllning frn internet och d terstlls den version av OSX som datorn levererades med. Och har du redan ett nyare OSX installeras mste hrddisken raderas frst... men det vill du kanske gra frst i vilket fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in