2010-05-13, 20:29
Medlem
"Firecrackers" - Dunder-recept!

Sökte men hittade inget recept som är lika enkelt och snabbt som det här.
Har använt cannabis i snart tio år, slutade röka förra året och började experimentera med olika sätt att äta cannabis.
Smör var en favorit - ett tag. Det tar timmar att göra iordning och potensen är svår att förutsäga. Fine om man gör iordning en sats på 30-40 gram men annars är det drygt att koka i två timmar, sila av och sen låta stelna över natten - vad om man på impuls vill äta nu?!

Tar ingen cred för receptet, sök efter firecracker+marijuana så ser ni att det är en höjdare i staterna iaf.

Without any further due...

FIRECRACKERS

Vad behöver jag?

gräs
jordnötssmör
knäckebröd

Steg 1. Ställ ugnen på 150grader, låt den värmas upp.

Steg 2. Slå in gräset i aluminiumfolie och släng in i ugnen - allt ifrån 5-10 min.

Steg 3. Bryt ett knäckebröd (eller ett kex, whatever) i två delar, slabba på ordentligt med jordnössmör eller nutella på båda delarna

Steg 4. Smula gräset på jordnötssmöret, tryck ihop de två delarna, slå in i folie och peta in i ugnen ytterligare 15 min.

Steg 5. Ät - vänta - njut

Det har aldrig slagit fel för mig som många andra recept. Var försiktiga med doseringen, med kvalitet är det lätt att äta för mycket. 0,3g räcker för att jag ska bli märkbart hög, 0,5g kan jag inte vara bland folk och 1g är mer som svamp än som gräs.
Det tar allt från 30min till en timme innan du känner effekt, och glöm inte det viktigast... vänta två timmar innan du tar en till!
Varje gång jag ätit just de här blir jag lika förvånad varje gång att efter 3 timmar blir man fortfarande mer och mer bäng.
Be careful
Citera
2010-05-13, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plornt
Sökte men hittade inget recept som är lika enkelt och snabbt som det här.
Har använt cannabis i snart tio år, slutade röka förra året och började experimentera med olika sätt att äta cannabis.
Smör var en favorit - ett tag. Det tar timmar att göra iordning och potensen är svår att förutsäga. Fine om man gör iordning en sats på 30-40 gram men annars är det drygt att koka i två timmar, sila av och sen låta stelna över natten - vad om man på impuls vill äta nu?!

Tar ingen cred för receptet, sök efter firecracker+marijuana så ser ni att det är en höjdare i staterna iaf.

Without any further due...

FIRECRACKERS

Vad behöver jag?

gräs
jordnötssmör
knäckebröd

Steg 1. Ställ ugnen på 150grader, låt den värmas upp.

Steg 2. Slå in gräset i aluminiumfolie och släng in i ugnen - allt ifrån 5-10 min.

Steg 3. Bryt ett knäckebröd (eller ett kex, whatever) i två delar, slabba på ordentligt med jordnössmör eller nutella på båda delarna

Steg 4. Smula gräset på jordnötssmöret, tryck ihop de två delarna, slå in i folie och peta in i ugnen ytterligare 15 min.

Steg 5. Ät - vänta - njut

Det har aldrig slagit fel för mig som många andra recept. Var försiktiga med doseringen, med kvalitet är det lätt att äta för mycket. 0,3g räcker för att jag ska bli märkbart hög, 0,5g kan jag inte vara bland folk och 1g är mer som svamp än som gräs.
Det tar allt från 30min till en timme innan du känner effekt, och glöm inte det viktigast... vänta två timmar innan du tar en till!
Varje gång jag ätit just de här blir jag lika förvånad varje gång att efter 3 timmar blir man fortfarande mer och mer bäng.
Be careful

Tack för tipset!
Jag lyssnar alltid när en anonym person säger till mig att prova något vars kan vara livsfarligt.

Typiskt flashbackare.
Citera
2010-05-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phillehh
Tack för tipset!
Jag lyssnar alltid när en anonym person säger till mig att prova något vars kan vara livsfarligt.

Typiskt flashbackare.

Javisst, vem vet...
Kombinationen jordnötssmör och marijuana kanske föranleder alzheimers.
Citera
2010-05-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phillehh
Tack för tipset!

Typiskt flashbackare.

jepp, jag satsar min femöring på att det är några kemikalier i jordnötter, knäckebröd och cannabis som reagerar med varandra och kan leda till hjärndödhet inom 4 månader.

personligen tyckte jag att jordnötssmör lät gott men knäckebröd wtf. skulle vara gott att göra "snickers"-godis på cb.

http://www.recept.nu/1.290837/linn_l...bakad_snickers
mm mmm
Citera
2010-05-13, 21:06
Medlem
chajusongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
jepp, jag satsar min femöring på att det är några kemikalier i jordnötter, knäckebröd och cannabis som reagerar med varandra och kan leda till hjärndödhet inom 4 månader.

personligen tyckte jag att jordnötssmör lät gott men knäckebröd wtf. skulle vara gott att göra "snickers"-godis på cb.

http://www.recept.nu/1.290837/linn_l...bakad_snickers
mm mmm

Jag tror det skulle bli såhär: Man gör en plåt med cannabis-snickers och är full av förväntan. Man äter en liten kaka och väntar, blir otålig och äter en till. Sen börjar det slå och man får munchis och börjar käka upp resten av plåten.
Det är nog helt enkelt bättre att tillaga något äckligt.
Citera
2010-05-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chajusong
Jag tror det skulle bli såhär: Man gör en plåt med cannabis-snickers och är full av förväntan. Man äter en liten kaka och väntar, blir otålig och äter en till. Sen börjar det slå och man får munchis och börjar käka upp resten av plåten.

och sen har man tryckt i sig ett halvt hekto
Citera
2010-05-13, 23:25
Medlem
chajusongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
och sen har man tryckt i sig ett halvt hekto

Det är dömt att bli en jävla resa
Citera
2010-08-10, 20:00
Medlem
Jag nyligen ett slags bhang masala chai, alltså indiskt kryddte med bhang (nermalda blad och buds). Jag använde då 2 gram buds och 1 gram bladklipp av rätt så klibbiga fina blad, bladen och buds är från samma planta som visat sig vara ganska så potent.

Först gjorde jag själva bhang-smöret, smälte smör och hade i mitt bhang, blandade smöret och bhang i en timma ungefär och sedan silade bort bitarna.
Sen gjorde jag lite masala chai, alltså sånt indiskt te med kryddor som finns överallt nu för tiden i tusentals varianter, själv valde jag att krydda med några flisor av en kanelstång, några nejlikor, några kardemummakapslar, en grov bit ingefära och några svartpepparkorn.
Sen hade jag i en droppe rosenvatten och lite mjölk, alltså vanlig svensk mjölk i rött och vitt paket som man köper på ICA eller liknande använde jag då, men det blir godare med söt kondenserad mjölk. Sedan hade jag i rätt mycket socker. Sen i med bhangsmöret.
Smakade gott.

Nu har det dock gått över 3 timmar och jag kan inte säga att det har slagit så bra. Jag märker av en effekt, men den är väldigt mild, jag vet att det kan ta lång tid att få effekt när man äter/dricker cb men kan det vara någon idé att vänta ännu längre efter så här lång tid? Jag som ville bli jättejättestenad utan att röka sönder mina lungor. Verkar inte funka.
Citera
2010-08-22, 15:20
Medlem
blanda precis ca.1 g duderskunk med lite smör och pucko hoppas att jag har gjort rätt nu..
har inte flummat på nära 8 månader så jag hoppas att man klarar det.
Citera
2010-08-22, 15:26
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zutt
blanda precis ca.1 g duderskunk med lite smör och pucko hoppas att jag har gjort rätt nu..
har inte flummat på nära 8 månader så jag hoppas att man klarar det.

Trevlig resa
Citera
2010-08-25, 12:01
Medlem
Sebbys avatar
Finns det något weed som skulle vara bättre att äta i en muffins tex än att röka? Fick höra det nyss och vill gärna ha ett snabbt svar på detta!
Citera
2010-08-25, 12:10
Medlem
Jag har funderat på att baka för första gången med CB och undrar hur mkt som lär behövas. Vi kommer antagligen vara 2-3 personer, så tror ni att 2g räcker till 3 pers? Det är nog ganska standard hasch/grönt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in