• 1
  • 2
2015-10-14, 19:42
Medlem
Hej!

Då det är knapert med pengar i kassan vill jag ha lite hjälp med vilka eventuella bidrag man kan söka.

Har i dagsläget studiebidrag från CSN och bostadsbidrag via försäkringskassan. Har ett extrajobb vid sidan av studierna.

Finns det något annat bidrag som man kan söka som jag har missat?
Citera
2015-10-14, 20:04
Medlem
Ett jobb är inget som poppat upp i ditt huvud?
Citera
2015-10-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Ett jobb är inget som poppat upp i ditt huvud?

Jag har ett extrajobb vilket jag skrev ovan
Citera
2015-10-14, 20:09
Medlem
Timmervargens avatar
Kasta passet och sök asyl?
Citera
2015-10-14, 21:02
Medlem
Bawitdabas avatar
Har du bara bidragsdelen från CSN? Ta hela lånet? Knega fler timmar på extrajobbet? Just bidrag finns det inte så många om man inte har barn, tyvärr.
Citera
2015-10-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bawitdaba
Har du bara bidragsdelen från CSN? Ta hela lånet? Knega fler timmar på extrajobbet? Just bidrag finns det inte så många om man inte har barn, tyvärr.

Jag tar bara bidraget via CSN och vill helst undvika att belåna mig. (Ja jag vet att det är ett väldigt förmånligt lån med låg ränta osv..)

Problemet är att om jag knegar mer blir jag av med mitt bostadsbidrag då det är en begränsad bruttoinkomst/år som du får ha. Annars hade jag jobbat mer såklart
Citera
2015-10-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grovN
Jag tar bara bidraget via CSN och vill helst undvika att belåna mig. (Ja jag vet att det är ett väldigt förmånligt lån med låg ränta osv..)

Problemet är att om jag knegar mer blir jag av med mitt bostadsbidrag då det är en begränsad bruttoinkomst/år som du får ha. Annars hade jag jobbat mer såklart

Du tänker alltså som en snyltare.
Det är tragiskt att hederligt folk ska ge dig det bidrag du inkasserar nu.
Ta lånet och arbeta mer så är dina bekymmer lösta.
Citera
2015-10-14, 21:56
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Du tänker alltså som en snyltare.
Det är tragiskt att hederligt folk ska ge dig det bidrag du inkasserar nu.
Ta lånet och arbeta mer så är dina bekymmer lösta.
Sluta döma folk din idiot. Kanske han pluggar något där det är svårt att få jobb.

Att sitta ha svårt att få jobb och ha massa CSN att betala tillbaka är rena skiten. Allt tack vare idioter som bestämmer här i landet, som inte kan styra landet vilket leder till urusel arbetsmarknad.

Sen har vi ju såklart idioter som dig som antigen är avundsjuka på folk som försöker plugga och bygga sig en framtid, eller som bara vill trycka ner andra för att känna sig lite mer överlägsna. Du vet det själv att du är en riktig sopa. Innerst inne har du full kännedom om det.
Citera
2015-10-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Sluta döma folk din idiot. Kanske han pluggar något där det är svårt att få jobb.

Att sitta ha svårt att få jobb och ha massa CSN att betala tillbaka är rena skiten. Allt tack vare idioter som bestämmer här i landet, som inte kan styra landet vilket leder till urusel arbetsmarknad.

Sen har vi ju såklart idioter som dig som antigen är avundsjuka på folk som försöker plugga och bygga sig en framtid, eller som bara vill trycka ner andra för att känna sig lite mer överlägsna. Du vet det själv att du är en riktig sopa. Innerst inne har du full kännedom om det.

Jag är helt tillfreds med mitt jobb och har en bra lön. TS är en snyltare som bidrar till att förtroendet för välfärden sjunker dagligen.
Citera
2015-10-15, 11:21
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Fast ditt exempel (plugga något där det är svårt att få jobb) är väl fullt rimligt skäl för att döma någon?

"Jamen jag som pluggat sju år blandade kurser inom pseudo-tvärvetenskaplig pedagogik kontra de interfloristiska tendenserna i det teknikskifte vi kan kalla vattengjutning i lera, ska inte jag kunna få jobb på det ja då veeeet jag inte vaaaad. Jag har ju jääääättemånga poäng och det är såååå syyyynd om mig som inte får jobb och det är politikernas/samhällets fel.."
Citera
2015-10-15, 13:43
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Fast ditt exempel (plugga något där det är svårt att få jobb) är väl fullt rimligt skäl för att döma någon?

"Jamen jag som pluggat sju år blandade kurser inom pseudo-tvärvetenskaplig pedagogik kontra de interfloristiska tendenserna i det teknikskifte vi kan kalla vattengjutning i lera, ska inte jag kunna få jobb på det ja då veeeet jag inte vaaaad. Jag har ju jääääättemånga poäng och det är såååå syyyynd om mig som inte får jobb och det är politikernas/samhällets fel.."

full träff

du får.väl dra in svarta pengar då??
svart taxi. hemtjänster. skotta till vintern . giggalo ifall du är en kille.
Citera
2015-10-15, 15:10
Medlem
Christopher.s avatar
Stipendium.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto