2015-10-14, 15:50
Medlem
Söker ett lån som man inte behöver betala tillbaks förrän typ 1 år efter, eller mer.
Och inte varje månad.
Citera
2015-10-14, 16:23
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrudenKalle
Söker ett lån som man inte behöver betala tillbaks förrän typ 1 år efter, eller mer.
Och inte varje månad.

Såvida du inte har väldigt god kontakt med din bankperson och kan få en speciallösning så finns det inget sådant.
Citera
2015-10-14, 19:11
Medlem
En lösning är ju att ta ett lån stort nog att täcka det närmsta årets amorteringar utöver det andra man ska ha pengarna till.
Citera
2015-10-14, 23:45
Medlem
Jag tänkte mig mer smslån, var jättesvårt att hitta men tillslut (Onea) men med extremhög ränta VARJE månad, trots att man inte ska betala förrän två år efter, en liten summa... ÖH
Om jag lånar för mycket kanske man "råkar" bränna upp pengarna lixom
Om de ens godkänner mig.
Citera
2015-10-15, 00:21
Medlem
Att leva på lånade pengar man inte kan börja betala tillbaka på inom så lång tid låter som en tvärsäker resa ner i skuldträsket. Jag har varit i kontakt med tillräckligt många personer i den sitsen för att garantera dig att det inte är någonting du vill.

Vad är det som är så viktigt att du måste ha nu att du är villig att tänka dig höga räntor? Synsättet jag och flertalet delar är att de enda lån man bör ta i sitt liv är studielån och bostadslån, låna för annan konsumtion är bara idiotiskt. Lägg undan pengarna och köp kontant när du har råd.

Slutligen, hur stora summor är det vi pratar om och går det att undvika? Om ja, ge fan i att konsumera innan du har råd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in