2015-10-14, 14:55
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Det var den 31 maj som mannen och en 24-årig kamrat gick in på restaurangen. De gjorde det för att klaga på att de hade fått kall mat dagen innan och ville ha kompensation.

Två anställda inne på resturangen fick motta dödshot och andra hot från 18-åringen som även erkänt att han hotat bägge männen.

18-åringen döms till 40 dagsböter om vardera 50 kronor, totalt 2 000 kronor, för olaga hot. Däremot frias hans landsman från åtalet för olaga hot.

http://www.hd.se/lokalt/landskrona/2...lagade-pa-mat/

"hans landsman"?

Nå ja, nån som vet något om vilka dessa väluppfostrade killar är?
Citera
2015-10-14, 15:02
Medlem
bushtuckers avatar
Kall snabbmat kan väl få vem som helst att visa sina mörkare sidor?
Citera
2015-10-14, 15:05
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker

Dagen efter?

Citat:
De gjorde det för att klaga på att de hade fått kall mat dagen innan och ville ha kompensation.
Citera
2015-10-14, 15:24
Medlem
Tog det ett helt dygn innan de insåg att maten var kall? Om man ska klaga på något sådant bör man göra det på en gång. Att sedan dödshota verkar vara helt korkat, vanliga personer går inte tillbaka till stället om det inte var bra.
Citera
2015-10-14, 15:26
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Fick en kall Whopper på BK en gång och ville ha en ny. Den var också kall :S då tog jag fram min uzi och började peppra (i miba drömmar allafall :-D ).
Citera
2015-10-14, 15:48
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
Dagen efter?

Speciellt då.. mycket bakterier i ej tillräckligt värmda maträtter... och en viss inkubationstid är det ju alltid..

Edit; Skämt åsido då: Vi vet egentligen inte hur hela den här historien gått till. Det finns säkerligen en massa saker som kommer fram under utredningen och som det inte berättas om i media, men vi kan ju vara ense om att dödshot kanske inte är första punkten på listan när man ska klaga över dåligt tillagad mat.
Senast redigerad av bushtucker 2015-10-14 kl. 15:55.
Citera
2015-10-14, 16:38
Medlem
augusta66s avatar
Nu har man f ö 'rättat' till i artikeln och skriver 'hans kamrat' - tidigare var det 'hans landsman'......
Citera
2015-10-14, 18:32
Medlem
Renspluggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
Nu har man f ö 'rättat' till i artikeln och skriver 'hans kamrat' - tidigare var det 'hans landsman'......

Aj aj aj, Helsingborgs Dagblad verkar vara fyllt av dödsknarkarrasister

Tur att det finns någon där som kan ge oss det politiskt korrekta budskapet. Jag själv skulle dock föredra ordet hen i den artikeln, vem kontaktar jag för att få det ändrat?

Edit:
Jag själv har jobbat i en pizzeria när en full hen (Man) började bete sig illa. Jag kräver därför en trigger warning på den här artikeln.
Senast redigerad av Rensplugg 2015-10-14 kl. 18:40. Anledning: Jag stavade fel till Helsingborg samt lade till ett stycke om trigger warning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in