Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-14, 11:40
  #1
Medlem
Någon som vet vad som händer efter bindningstid med Verisure larm?
Om man säger upp det åker dom hem till en och plockar ner larmet?
Eller försvinner vissa funktioner? Kan man använda Larmet ändå?

Eller kan man förhandla ner månadskostnaden?

Någon med erfarenheter?

Tack på förhand!!
Citera
2015-10-14, 12:16
  #2
Medlem
Larmutrustningen plockas ner och alla funktioner/support avslutas, den dag du slutar betala. Sällan förhandlingsbart kring kostnaden för fortsatt avtal.
Citera
2016-02-17, 11:18
  #3
Medlem
Om du har varit kund i över 5 år behåller du delarna, dock helt utan funktion. Ingen App heller tyvärr.
Citera
2016-06-26, 11:51
  #4
Medlem
Kan tipsa om att man får behålla larmdelar om man köpt larmet och bindningstid är slut.
Larmet kan kopplas på det fria kontot under "mina sidor". Där kan man hantera larmkomponenter, köpa SMS, skicka larm till appen (gratis push notifieringar) med mera.

Så allt i larmsystemet går att använda förutom att man inte får väktartjänsten / fria utryckningar.
Citera
2016-07-27, 00:26
  #5
Medlem
bonobonos avatar
Skaffade Verisure för ganska precis 1 år sen.
Köpte ett av deras paket med nåt specialerbjudande.
Fick då förklarat för mig att när jag väl betalat av allt (delade upp betalningen på några månader) så var grejerna mina. Dom kommer inte och monterar bort nåt och larmet kommer att fungera vidare.
Skillnaden är att man inte längre är kopplad till larmcentralen och att dom plockar ner dom stora skyltarna på huset.
Hur det är med appen osv har jag inte koll på.

Under mitt första år är jag nöjd i de stora hela och kommer nog att vara kvar som kund även framöver. Det enda jag tycker är synd är att man som kund inte kommer att få ta del av ev bilder om man tex fått inbrott. Gissar att man själv enklare letat upp dom skyldiga än vad polisen gör... men dekalerna på huset är väl just de som gör att tjuven väljer att gå till någon annan istället gissar ja.
Gillar även notiserna till mobilen då någon larmat på eller av.
Citera
2016-11-11, 23:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjör
Kan tipsa om att man får behålla larmdelar om man köpt larmet och bindningstid är slut.
Larmet kan kopplas på det fria kontot under "mina sidor". Där kan man hantera larmkomponenter, köpa SMS, skicka larm till appen (gratis push notifieringar) med mera.

Så allt i larmsystemet går att använda förutom att man inte får väktartjänsten / fria utryckningar.

Vart finns dom fria sidorna? finns bara alternativen ansluta ett nytt larm eller befintligt.
Citera
2016-11-12, 09:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffe06
Vart finns dom fria sidorna? finns bara alternativen ansluta ett nytt larm eller befintligt.

Det är samma sidor.
Om du redan har ett befintligt larm så kan du inte lägga till nya delar till den installationen utan att kontakta kundtjänst (installationen ska vara certad av deras installatör).

Om det är ett nytt larm, så klicka bara på anslut ett nytt larm.
Det kommer inte dras något förutom om du ändrar abonnemangstyp senare eller köper SMS-krediter osv.
Citera
2016-11-12, 10:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjör
Det är samma sidor.
Om du redan har ett befintligt larm så kan du inte lägga till nya delar till den installationen utan att kontakta kundtjänst (installationen ska vara certad av deras installatör).

Om det är ett nytt larm, så klicka bara på anslut ett nytt larm.
Det kommer inte dras något förutom om du ändrar abonnemangstyp senare eller köper SMS-krediter osv.

fast när jag loggar in på mina sidor nu så syns inget larm. Bara mina personliga uppgifter dvs..namn telefonnr.
Larmet finns ju uppsatt o klart.
Ska jag välja att instalera ett bifintligt system till mina sidor? Den vill ju ha installationsnr o dyl då. Ska det vara det instalationsnr somgjordes en gång i tiden?
Citera
2016-11-12, 10:49
  #9
Medlem
funkar inte o lägga till ett befintligt heller.
Den vill ju skicka ett mot sms när man slagit in installationsnr... får bara ett felmedelande då.
Citera
2016-11-12, 14:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffe06
fast när jag loggar in på mina sidor nu så syns inget larm. Bara mina personliga uppgifter dvs..namn telefonnr.
Larmet finns ju uppsatt o klart.
Ska jag välja att instalera ett bifintligt system till mina sidor? Den vill ju ha installationsnr o dyl då. Ska det vara det instalationsnr somgjordes en gång i tiden?

Har du ett installationsnummer så kan du pröva lägga till det.
Annars lägg till ett nytt larm och för in komponenter ett i taget.

Komponentserienummer står på baksidan av komponenten.
Citera
2016-11-12, 15:14
  #11
Medlem
När man skapar en ny anläggning får man nytt installationsnummer.
Det är inte samma sak som komponent ID btw.
Citera
2016-11-13, 11:51
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjör
Har du ett installationsnummer så kan du pröva lägga till det.
Annars lägg till ett nytt larm och för in komponenter ett i taget.

Komponentserienummer står på baksidan av komponenten.

det gamla installationsnr funkade inte.
Man får nog pröva lägga in nytt o manuellt lägga in varje del.
Klart att dom vill försvåra så mycket som möjligt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback