Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-14, 10:15
Bannlyst
Hej! ska göra en ögonoperation nästa torsdag och är fortfarande osäker.. vad tycker ni om det?
googlar man så läser man ju mycket bra om det och att det funkar osv..

tips och ideer!!
Citera
2015-10-14, 10:58
Medlem
Tja, jag har gjort den enkla typen av laserbehandling. Alltså den som tar typ 10 minuter att utföra och du ser typ helt perfekt efter ett par dagar. Min upplevelse är att det är sjukt bra, jag ser som en gud jämnfört med förr och helt klart värt pengarna. Nackdelarna med laseroperation är att mörkerseendet blir något sämre har jag märkt.

Själva operationen tyckte jag var jävligt obehaglig men det gjorde inte ont. (Det luktar lite brännt hår ). Det sved efteråt och glöm inte att ta med dig solglasögon eftersom ögonen är känsliga. Tiden efter operationen var dryg som fan. kunde inte göra ett skit så jag förestår att du köper någon ljudbok eller fixar någon nice spellista med musik som du kan chilla med under det första dygnet. Du kan också redan innan operationen ställa ner ljusstyrkan på tvn och datorn ifall du är lika beroende av de som jag är.

Lycka till
Citera
2015-10-18, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrDaleDavid
Tja, jag har gjort den enkla typen av laserbehandling. Alltså den som tar typ 10 minuter att utföra och du ser typ helt perfekt efter ett par dagar. Min upplevelse är att det är sjukt bra, jag ser som en gud jämnfört med förr och helt klart värt pengarna. Nackdelarna med laseroperation är att mörkerseendet blir något sämre har jag märkt.

Själva operationen tyckte jag var jävligt obehaglig men det gjorde inte ont. (Det luktar lite brännt hår ). Det sved efteråt och glöm inte att ta med dig solglasögon eftersom ögonen är känsliga. Tiden efter operationen var dryg som fan. kunde inte göra ett skit så jag förestår att du köper någon ljudbok eller fixar någon nice spellista med musik som du kan chilla med under det första dygnet. Du kan också redan innan operationen ställa ner ljusstyrkan på tvn och datorn ifall du är lika beroende av de som jag är.

Lycka till

Tack så mycket för inputen! Det är den enkla såkallade nocut jag ska göra också! Hur snabbt var du tillbaka till jobbet?
Citera
2015-10-19, 10:00
Medlem
Jag var sjukskriven i en vecka. Jobbar du i hyffsat skitig/dammig miljö så vill dom att man är borta i en vecka men om du jobbar i lugn miljö så hade jag personligen kunnat börja jobba 2-3 dagar efter operation.
Citera
2015-10-25, 21:02
Medlem
Jag har också funderat på att operera mig med trans prk (nocut). Vart var det du opererade dig? Funderar på koskelas eller memira som finns där jag bor. Men jag vet inte vart, någon som vet vem som är bäst?
Citera
2015-10-31, 13:01
Medlem
Equinoxes avatar
Jag har gjort LASEK. NoCut kom något år efteråt och vad jag förstår så är enda skillnaden att vid LASEK använder man alkohollösning för att mjuka upp epitelet och sedan skrapar man bort det manuellt. Vid NoCut använder man laser och bränner bort epitelet innan själva korrigeringslasern börjar bränna. NoCut verkar vara mindre jobbigt vid operationen. Det enda jag tyckte var obehagligt var när de fixerade ringen mot ögat, sedan hällde alkohollösningen och skrapade. Detta slipper man nu. Själva laserbehandlingen var ju bara att titta på en röd prick.
Det enda jag ångrar med min operation är att jag inte gjort det tidigare. Det är det bästa jag gjort i mitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in