Citat:
Ursprungligen postat av
stee-vo
Där ser man. Var bor ni någonstans? Hur lång tid tog själva grävningen och hur snabbt sattes det igång?
Bor i Södra Sandby utanför Lund, vilket var SI's första projekt utanför Stockholmsområdet som jag förstår.
De bygger ju i motsatt ordning som andra bolag. Man gräver kanalisering på tomt först och bygger resterande nät sedan. Tomtgrävningen sker för hand och blev snyggt återställd. Hos mig skedde det några veckor efter beställning. Större delen av nätbyggandet utfördes av Telias entreprenör med början i våras och har fortsatt fram till nu i höst.
I mitt område vare de klara redan i somras men SI har i det längsta väntat på att man ska få grävt i området närmast där deras stamfiber kommer in. Till slut fick de tummarna loss och grävde ner sina matningsledningar själv i höst och sedan gick det ganska fort.
Dock har man inte levererat till alla man sålt hos. Några har fått besked att de inte får anslutning iom att det är för få kunder i närområdet och ett område ska de köra ny säljomgång innan man börjar.