• 1
  • 2
2015-10-13, 10:55
Medlem
Racerbyces avatar
Nyligen överfölls en tågvärdinna av fem män i Örnsköldsvik, efter att ha gått av sitt pass. Hon stötte på en man i Resecentrum, som strax efteråt tillsammans med fyra andra personer skrek efter henne att de ville ha pengar. De jagade efter henna och fick fast henne men hon lyckades slita sig lös. Händelsen är polisanmäld. En annan kollega till henne råkade ut för precis samma sak en vecka innan, även hon angreps av fem män men de kom aldrig ikapp henne och händelsen anmäldes inte direkt, dock anmäles den när hon fick vetskap om kollegan.

Alltså två snarlika händelser, båda gånger med fem gärningsmän som befann sig på Resecentrum. Vad ska man tro om detta?

http://www.allehanda.se/angermanland...e-det-var-kort
Citera
2015-10-13, 11:08
Medlem
b00b00s avatar
Att en av gärningsmännen dessutom spottar kvinnan i ansiktet tyder på en misogynist eller en man av annat ursprung.
Citera
2015-10-13, 11:10
Medlem
JumpingJacks avatar
Resecentrum i Örnsköldsvik är tillhåll för tiggare, vilket har framkommit bland annat här:

(FB) Invandrare som tigger (Samlingstråd)

(FB) Gruppvåldtäkt i Örnsköldsvik, tre män anhållna, 2014-10-12
Citera
2015-10-13, 11:11
Medlem
Först föll tanken på att det kunde vara eu-migranter, f-låt romer, men det kändes ändå inte riktigt som deras beteende. Att jag tänkte så var för att de tiggde pengar.

Min gissning är att det är 5 flyktingar som fastnat någonstans i brist på pengar och nu agerar.

Nej, flyktingar är också fel ord. Det är nog snarare ett kringresande gäng i stil med marockaner eller liknande som härjar, alltså den typ av flyktingar som redan från början vet de inte får stanna i landet.
Senast redigerad av endumbonde 2015-10-13 kl. 11:13.
Citera
2015-10-13, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Först föll tanken på att det kunde vara eu-migranter, f-låt romer, men det kändes ändå inte riktigt som deras beteende. Att jag tänkte så var för att de tiggde pengar.

Min gissning är att det är 5 flyktingar som fastnat någonstans i brist på pengar och nu agerar.

Nej, flyktingar är också fel ord. Det är nog snarare ett kringresande gäng i stil med marockaner eller liknande som härjar.
Ziggisar?
Citera
2015-10-13, 11:22
Medlem
tzjs avatar
Jag reagerar på ett uttalande av den drabbade kvinnan, i länken TS bjuder på.

Det är i slutet av artikeln:

Citat:
Hur påverkar detta dig?
– Det påverkar allt. Jag vill vara självständig.

Jag vill vara självständig.
Det låter inte som något en svensk kvinna skulle använda i sammanhanget. Jag får känslan av att hon har utomeuropeiskt ursprung, och att männen reagerat på eventuelle klädsel eller annat. Frånvaron av slöja eller något liknande.

Jag vill vara självständig. Är det en kommentar ni anser känns logisk komma från en svensk kvinna?

Det känns skumt.
Citera
2015-10-13, 11:32
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj

Det är i slutet av artikeln:

Jag vill vara självständig.
Det låter inte som något en svensk kvinna skulle använda i sammanhanget. Jag får känslan av att hon har utomeuropeiskt ursprung, och att männen reagerat på eventuelle klädsel eller annat. Frånvaron av slöja eller något liknande.

Jag vill vara självständig. Är det en kommentar ni anser känns logisk komma från en svensk kvinna?

Det känns skumt.

Hade det varit varit en muslimska så hade Allehanda skrivit HATBROTT i rubriken.
Citera
2015-10-13, 11:36
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Hade det varit varit en muslimska så hade Allehanda skrivit HATBROTT i rubriken.

Om GM hade beskrivits som ljushyade ja. Men om BO beskrivit GM som mörkhyade så existerar inte hatbrott på samma sätt. Då handlar det om något annat.

Vi får se hur det här slutar, jag tycker det luktar arga muslimska män med komplex och hemlängtan. Precis som vanligt med andra ord.
Citera
2015-10-13, 12:04
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Det känns skumt.

Det behöver ju inte betyda annat än att hon vill kunna gå omkring på egen hand utan att känna att hon behöver eskort...
Citera
2015-10-13, 12:05
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Det behöver ju inte betyda annat än att hon vill kunna gå omkring på egen hand utan att känna att hon behöver eskort...

Manliga eskorter åt kvinnor är vanligt i andra kulturer. Jag blir mer och mer övertygad bara.
Citera
2015-10-13, 12:12
Medlem
Slutkommentaren där antyder att BO är en invandrarkvinna. En svensk kvinna skulle inte säga "jag vill vara självständig".

Det blir inga stora rubriker om det här eftersom det inte är vita män som attackerat denna stackars invandrarkvinna.
Citera
2015-10-13, 12:16
Medlem
Citat:
Manliga eskorter åt kvinnor är vanligt i andra kulturer. Jag blir mer och mer övertygad bara.

Det är mer vanligt ibland svenska kvinnor också faktiskt. Jag har varit ute flera gånger med mina tjejkompisar och de vill inte gå ensamma hem om det är efter en viss tid.

Jag har ställt upp förut och det gör väl att de vågar fråga mig. Jag missförstår det ju inte och tror att jag blivit inbjuden hem till tjejen för lite kuttrasju eftersom vi är kompisar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in