Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2015-10-17, 06:04
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pravihrvat
Cancer är nog den mest äckliga typen av sjukdom. Många i min släkt har dött.av cancer, min syssling fanilj är nog.den tragiska av allt. Henne mormor dog 98 av cancer, lillebror 2004 påkörd av bil, 2010 hennes mamma dör i cancer, 2012 dör min syssling i cancer. 2013 dör hennes moster i cancer, 2014 dör hennes andra moster i cancer. Nu har min andra syssling ingen familj kvar,,.bara hennes far är vid liv. Lite offtopic men fyfan för cancer. O alla dog av samma sorts cancer (magsäcken) i en snabb hastighet. I loppet av 6 månader gick dem från fullt friska till en plågsam död tillmötes

Nu har 4 försvunnit i cancer för mig. Hon tog mitt hjärta dock för jag såg hur hon mådde och vilken smärta hon hade under hela tiden jag var där.

Att hon vägrade morfin måste vara så starkt. Jag kan inte fatta att hon inte finns med oss längre.
Jag försöker leva som att hon fortfarande finns där och inte är död.

Livet känns tomt och hon var så go och omtänksam. Jag fattar inte att människor bara ska försvinna i denna elaka sjukdom.

Idag är hennes begravning. Hon ska ner under jorden. Jag hade en aning om att hon skulle dö.

Onsdagen kunde jag inte sova så väl. Jag såg henne framför mig så fort jag blundade. Hon stod där med sjukhuskläderna och barfota.
Varje gång jag blundade var hon där.

Torsdagen på eftermiddagen försvann hon och jag kunde inte ens sörja eftersom jag hade en viktig tenta.

Igår ramlade jag omkull på jobbet och grät så varenda människa hörde mig. Jag kommer aldrig mer se henne.

Hon lever bara i en annan värld nu.
Citera
2015-10-17, 06:10
Medlem
DixieDs avatar
Alla ni som förlorat någon i cancer. Tack för att ni delade med er. Jag beklagar er sorg.

Denna sorg försvinner aldrig utan lever in i själen.

Det värsta var nog att jag önskade att hon skulle dö för att slippa smärtan och alla sjukhus samt behandlingar.
Jag är glad att hon försvann trots att hon var ung.

Jag ska leva och minnas hur hon levde istället för hur hon dog.
Citera
2018-01-05, 02:02
Medlem
Bravidas avatar
Min pappa gick bort i bukspottkörtelcancer 2016. Den sista tiden, speciellt de sista 48 timmarna var värre än den värsta mardröm.

Jag grät både av sorg och av lättnad när han drog sitt sista andetag, äntligen slapp han genomlida denna tortyr. Hans mardröm tog slut, min fortsatte.

Än idag gråter jag panikartat flera gånger i veckan av saknad och sorg - och jag är 40 år gammal.

Cancer är det vidrigaste helvete som existerar.

Endast feminism är värre. (Milo).
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in