2015-10-16, 20:02
Medlem
kuddprutte68s avatar
Jag vet 10 personer som kommer att rösta SD år 2018. Alla var MP-- M förut. Betyder kanske mer än att demonstrera? Vad vet jag...

edit: jag fattar att 10 pers inte är många. Men betänk att vi är svennar och betänk att 10 pers betyder att en attitydförändring har ägt rum, även i större sammanhang.
Senast redigerad av kuddprutte68 2015-10-16 kl. 20:07.
Citera
2015-10-16, 21:25
Medlem
AmnesiaHazes avatar
Som bortflyttad trelleborgare hoppas jag verkligen att så många som möjligt kommer till demonstrationen imorgon. Det är ett helt ofattbart tryck på en liten kommun som Trelleborg att husera folk tills de sprids vidare runt landet.

Jag har röstat M i hela mitt liv men börjar se hur fel det har blivit, att de "vanliga" partierna inte ens vill diskutera frågan gör mig illamående.
Citera
2015-10-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrobot
Krävs mer än protester för att få detta att sluta.

* Krävs en ekonomisk kollaps (Bostads krasch)

* Krävs en motståndsrörelse likt AFA, fast extremare, som går hårt mot hårt emot politiker på "De godas sida" och emot AFA - EXPO och liknande, det måste brinna.

* Krävs medborgargarde som ensamt tar sin hämnd när rättsystemet sviker den Svenska befolkningen till förmån för massinvandringen.

* Det krävs att SD skapar ett eget fack, med 25% av befolkningen, som anonyma får vara med, för att sedan gå ut i mass-strejk om inte politikerna ändrar sin uppfattning, så slår man där det gör ont. I statens kassa. Låt den blöda, låt den raseras, låt landet brinna.

Det är vad som krävs.
Ingen som åker till Trelleborg för att demonstrera tror att det får regimen i Stockholm att avbryta det påbörjade och nu intensifierade befolkningsutbytet. De flesta åker dit för att så fröet till en ny svensk nationell folkörelse. Alla revolutioner har börjat på gatan. Dina 3 sista punkter kan bara åstadkommas om folk får arslet ur tv-fåtöljen och faktiskt investerar tid och kraft i evenemang som det i Trelleborg på lördag. Sverige är svenskarnas sak att bevara, ingen annans.
Citera
2015-10-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jiwozejy-213
Ingen som åker till Trelleborg för att demonstrera tror att det får regimen i Stockholm att avbryta det påbörjade och nu intensifierade befolkningsutbytet. De flesta åker dit för att så fröet till en ny svensk nationell folkörelse. Alla revolutioner har börjat på gatan. Dina 3 sista punkter kan bara åstadkommas om folk får arslet ur tv-fåtöljen och faktiskt investerar tid och kraft i evenemang som det i Trelleborg på lördag. Sverige är svenskarnas sak att bevara, ingen annans.

Väldigt bra av er i Trelleborg. När kör vi i Stockholm, vi är många som är sugna.
Citera
2015-10-16, 22:59
Medlem
Godhems avatar
[QUOTE

edit: jag fattar att 10 pers inte är många. Men betänk att vi är svennar och betänk att 10 pers betyder att en attitydförändring har ägt rum, även i större sammanhang.[/quote]
Här fick man sig kvällens garv. - "Betänk att vi är svennar" och 10 pers.
Vilket större sammanhang pratar du om ?
Senast redigerad av Godhem 2015-10-16 kl. 23:03.
Citera
2015-10-17, 09:31
Medlem
brunnsangs avatar
Jag ska dit med min unge idag. Aldrig vart på något liknande innan. Vi kör ner från Helsingborg. Ska smyga lite i kulisserna först för att känna av läget sen går jag och ställer mig i folkmassan om allt känns tryggt
Citera
2015-10-17, 09:58
Medlem
Det som ska bli intressant att se om dessa demonstrationer förlöper lugnt. Förhoppningsvis blir det så, men det är ju starka känslor i svallning bland de olika åsiktslägren. En förberedelse på självförsvar är nog på sin plats : http://nrsunandsteel.tumblr.com/tagged/combatives. Det förvånar mig lite att kravaller inte redan utbrutit. Man fasar för den dagen det blir verklighet.
Citera
2015-10-17, 10:00
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Jag ska dit med min unge idag. Aldrig vart på något liknande innan. Vi kör ner från Helsingborg. Ska smyga lite i kulisserna först för att känna av läget sen går jag och ställer mig i folkmassan om allt känns tryggt
bra gjort men skall du verkligen ta med dig din "unge" dit.
Sådana här manifestationer brukar ha en tendens att urarta och det kan gå fort.
Citera
2015-10-17, 10:11
Medlem
kommer att bli kaos men det är det som behövs!
Citera
2015-10-17, 10:42
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom

Jo såklartr det en övervägning. Därför jag vill känna av läget först. Man vill ju visa också att det inte bara är unga arga män som media försöker ge sken utav, utan det är helt vanliga familjer som är oroliga över samhällets utveckling.
Citera
2015-10-17, 11:28
Medlem
Niggerbullens avatar
Så, är det någon folksamling att tala om nere i Trelleborg idag?
Citera
2015-10-17, 12:00
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom

När SD demonstrerar brukar det vara förhållandevis lugnt. Var annat runt EU valet 2014... Nu vet jag inte om Trelleborg har mycket kommunister, men polisen brukar ha någorlunda koll.

Vänstern ordnar storfika som svar till SD: http://trelleborg.lokaltidningen.se/...151019873/1388

Någon som hittar liverapportering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in