2015-10-12, 22:50
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Vill köpa en säng som är bred för två, typ 180 cm. Verkar finnas två varianter: Kontinentalsäng, respektive två ramsängar bredvid varandra typ i en sängram. Vad är det för fördelar och nackdelar? Vad jag kan se så har kontinentalsängen har ingen skarv eftersom översta madrassen och bäddmadrassen är i ett stycke, dock borde man kunna lägga en hel bäddmadrass över två ramsängar utan att skarven känns så mycket. Kontinentalsängar har också normalt ett lager fjädrar till, tveksam till om det märks eller ens är bra. Med ramsängar kan man välja olika sängramar som jag tycker kan vara rätt fina. Två ramsängar i en sängram är kanske något billigare. Fler erfarenheter och synpunkter? Tänkte ta mig till Sova snart och prova lite och fråga också.
Citera
2015-10-12, 23:05
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Vill köpa en säng som är bred för två, typ 180 cm. Verkar finnas två varianter: Kontinentalsäng, respektive två ramsängar bredvid varandra typ i en sängram. Vad är det för fördelar och nackdelar? Vad jag kan se så har kontinentalsängen har ingen skarv eftersom översta madrassen och bäddmadrassen är i ett stycke, dock borde man kunna lägga en hel bäddmadrass över två ramsängar utan att skarven känns så mycket. Kontinentalsängar har också normalt ett lager fjädrar till, tveksam till om det märks eller ens är bra. Med ramsängar kan man välja olika sängramar som jag tycker kan vara rätt fina. Två ramsängar i en sängram är kanske något billigare. Fler erfarenheter och synpunkter? Tänkte ta mig till Sova snart och prova lite och fråga också.

Sängen är alltid uppdelad i två sängar vid storlekar 160 och uppåt.

Så det är oftast t.ex 2 st 80 sängar eller 90 sängar.

Ovanpå detta har man då en kontinental tjock madrass som täcker båda sängarna.

Därefter har man en kontinental madrass.

Även på kontinental sängar gjorda som mitt exempel kan du få olika hårdhet på olika sidor av sängen.

Detta är det skönaste och bästa.

Att ha separata madrasser i sängen är totalt kasst då du ramlar ner i Hållan som blir mellan madrasserna.

Uppbyggt som denna sängen syftar jag alltså på:

http://www.furniturebox.se/sv/artikl...-pu-svart.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in