Den senaste månaden har det hänt mycket i mitt liv. Jag har vekligen försökt att vara stark och tänks positivt. Jag har varit deprimerad förut och fått hjälp för det. Så jag har lärt mig ganska mycket om det och hur jag ska hantera det. Men just nu är det bara för mycket! Har haft ångest hela dagen och den vill inte avta. Jag vet att det inte är farligt, utan bara jobbigt. Jag försöker tänka på saker som dämpar ångesten eftersom jag har egentligen ingen anledning att ha ångest. Det jag har varit med om har redan hänt och just nu har jag makten över hur det ska vara i framtiden. Men jag har ångest eftersom jag är så förbannat ledsen och besviken över det som hände. Plus så är det massa små saker runt om i min omgivning, som blir stora eftersom jag inte alls är stabil. Så idag när jag åkte hem ifrån jobbet så var jag säker på att jag skulle ta mitt liv. Jag skulle klunka i min whiskey och sedan ta kniven och göra slut på allt. Men jag sedan så tyckte jag att det är fel att dricka sig till modet. Så jag tog tag i kniven. La den emot halsen. Men sedan så kunde jag inte. Jag vill ju inte dö. Det vill jag inte. Jag vill bara komma ifrån ångesten och så vet jag att mina tankar som har nu är inte riktigaäven utan även fast jag tänker på att ta livet av mig, så är det bara för att jag mår dåligt. I vanliga fall älskar jag livet. Men hur dan blir jag av med ångesten? Jag är riktigt osäker på om jag klarar det länge till. Jag måste få något som bara tar bort den. Vad som helst. Jag orkar snart inte att gå upp för att ens hämta vatten. Det tar för mycket på mig. Att bara skriva den här texten var ett helvete. .. Men jag vill inte dö. Jag vill bara få bort ångesten och bli bättre... snälla någon, hur gör jag?