2015-10-12, 19:56
Medlem
Träffat en ny mysig kille som jag hade oskyddat sex med och ca en vecka efter började jag må dåligt, feber muskelvärk och uppsvälld i halsen sen kom blåsorna..

Han visade inga tecken på herpes men misstänker att de va han jag blev smittad av, har inte varit med någon annan på några månader och läkaren sa att man kan smitta även om man inte har några symptom.

Jag har inga symptom längre efter att jag börjat ta virushämmande mediciner men vet att jag måste prata med han om detta.

Han vill ses men jag har hittat på ursäkter till varför jag inte kan för att det är så jobbigt.

Vet inte vad jag ska säga eller hur.

Är rädd att han inte ska vilja ses mer och vi ingår i samma kompisgrupp så jag är ganska ledsen och stressad.

Har bara känt han nån månad så det känns jobbigt att prata om nått som herpes.

Jag är lite rädd för hur han kommer reagera, vet inte om jag borde träffa han och prata eller om jag ska skicka ett meddelande först, låta han tänka lite och sen prata.

Behöver råd
Citera
2015-10-12, 20:24
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Herpes är knappast "the end of the world". Om jag inte missminner så bär en större del av befolkningen på viruset. Jag har själv herpes och jag får utbrott var tredje år typ. Knappast livsförändrande
Citera
2015-10-12, 20:27
Medlem
Vagnsleres avatar
Som jag ser det så bör du konfrontera honom, det är troligen han som har smittat dig så det är han som borde kämna skuld och be dig om ursäkt.

Om jag förstått det rätt: du har inte legat med någon på några månader, du låg med honom, du fick herpes en vecka senare.

Oavsett vem som har smittat vem så behöver han testas och få hjälp
Citera
2015-10-12, 20:28
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Herpes smittar inte. Det du drabbats av är högst sannolikt det i folkmun kallad '' kyss sjukan'' , eller streptokocker.

Som i sin tur kan aktivera herpes. Men ALLA (eller åtminstone majoriteten av världens befolkning) har herpesviruset liggandes latent i kroppen, den enda skillnaden är att vissa har den ''aktiverad'' medans den på andra är '' oaktiverad ''

Återigen; herpes smittar inte.
Senast redigerad av GravtPsykisktStord 2015-10-12 kl. 20:37.
Citera
2015-10-12, 20:31
Medlem
Har hört att ca 80 % av alla ungdomar har herpes men de flesta vet inte ens om det, så bör inte va nån fars!
Citera
2015-10-12, 20:38
Medlem
PreaCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Herpes smittar inte. Det du drabbats av är högst sannolikt det i folkmun kallad '' kyss sjukan'' , eller streptokocker.

Som i sin tur kan aktivera herpes. Men ALLA har herpesviruset liggandes latent i kroppen, den enda skillnaden är att vissa har den ''aktiverad'' medans den på andra är '' oaktiverad ''

Återigen; herpes smittar inte.

1. Herpes smittar. Men bara via utslag och direkt mot slemhinnor. Det kan t.ex inte smitta någon som dricker ur samma läskburk. Ifall TS kille skulle ha smittat henne, så skulle han alltså varit tvungen att ha haft utslag.

2. Alla har inte herpes, men en väldigt stor del av världens befolkning.

Men du har rätt, hos många så ligger viruset bara latent i kroppen. Kan ge utslag när du till exempel sovit dåligt, ansträngt dig eller varit stressad.
Citera
2015-10-12, 20:43
Medlem
vet att jättemånga har det men de flesta vet inte om det, kan vara så för han.
de på gyn sa att herpes kan smitta när som helst men att det är störst risk när man har symptom.
Jag har nedsatt immunförsvar så är inte jättechockad att jag är en av dem som blev sjuk.
Sen så har inte alla sån bra förståelse och vet inte riktigt hur herpes funkar så är rädd att han ska ta det dåligt.
vet inte om jag vågar ta upp det om vi träffas för jag är rädd att jag skulle bli ledsen om han dissar mig totalt. Men meddelande är kanske inte det bästa sättet att meddela heller.. men ska fundera på det ett tag till.
Citera
2015-10-12, 22:03
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Herpes är knappast "the end of the world". Om jag inte missminner så bär en större del av befolkningen på viruset. Jag har själv herpes och jag får utbrott var tredje år typ. Knappast livsförändrande

Kan ju säga att min morsas kompis, fick ett cp-skadat barn (rullstols bunden i en sån där el driven rullare, vet inte exakt vart/hur mycket förlamad han är) men hans morsas herpes virus satte sig i hans hjärna så detta hände, så kan mycket väl vara "the end of the world" om man har otur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in