Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-11, 18:09
  #85
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Är inte hemvärnet en bra ide också att gå med i?
Citera
2015-11-11, 21:23
  #86
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Är inte hemvärnet en bra ide också att gå med i?

Gå GMU om du inte har nån militär erfarenhet, det måste du ändå göra för att söka till HV.

Annars är nog licens för pistol och jägarexamen samt allmän prepping viktigare än just HV.

Sen är det absolut inga problem att bedriva lite övningsverksamhet på egen hand, lite andra grejer än det HV sysslar med.
Citera
2015-11-11, 23:27
  #87
Medlem
Dorniers avatar
Det finns ju handböcker om partisankrigföring att köpa också, bl.a en som heter Total Resistance-Swiss Army Guide To Guerilla Warfare And Underground Operations av Major H. von Dach Bern, en schweizisk militär som gav ut denna redan på 50- eller 60-talet. Den kom senare ut i engelsk översättning.
Citera
2015-11-16, 11:15
  #88
Avstängd
Ledsen att behöva skriva vad var det jag sa?
Fienden är beväpnad och tvekar inte att använda sina vapen. Hur är du rustad?
Citera
2015-11-16, 19:53
  #89
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Det finns ju handböcker om partisankrigföring att köpa också, bl.a en som heter Total Resistance-Swiss Army Guide To Guerilla Warfare And Underground Operations av Major H. von Dach Bern, en schweizisk militär som gav ut denna redan på 50- eller 60-talet. Den kom senare ut i engelsk översättning.

Finns som PDF: http://www.pdfarchive.info/pdf/V/Vo/...resistance.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Ledsen att behöva skriva vad var det jag sa?
Fienden är beväpnad och tvekar inte att använda sina vapen. Hur är du rustad?

Och så har det sett ut sen i alla fall 90-talet. Frågan är inte hur du är rustad, frågan är vilka kunskaper du har. Materiell resurser går alltid att införskaffa när nöden kräver det, historien har visat det flertalet gånger. Samtidigt är nyckel till framgång organisering. Att strukturer finns, att relevant information delges, så frågan borde inte vara: "Hur är du rustad?", frågan är: Hur är du organiserad?
Citera
2015-11-16, 20:25
  #90
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Finns som PDF: http://www.pdfarchive.info/pdf/V/Vo/...resistance.pdf

Mycket bra, jag har själva boken och den finns att köpa på nätet, men då kan man ladda ner den istället.
Citera
2015-11-25, 19:28
  #91
Medlem
beardbraids avatar
Jag är utbildad på många militära vapen och ser skillnad på ripa och älg. Alla har dock inte 50 lök att lägga på legala vapen ämnade för jakt. Ak med 3 magasin för 8000 lär vara nåbart och vettigt för de flesta. Jag förstår jakt men det är inte min grej. Jag vill döda araber, inte oskyldiga djur. Lagliga vapen är en del i planeringen men kan inte vara huvudsak.
Citera
2015-11-25, 21:15
  #92
Medlem
praps avatar
Har tidigare funderat på att införskaffa ett skjutvapen, har fått erbjudande av en bekant om en 9mm för 5000 sek, vilket inte alls verkar vara ett saftigt pris när det kommer till puffror. Och en 9mm är nog rätt så effektiv när fascisterna kommer emot en med järnrören.

Boom boom boom!!!
Citera
2015-11-25, 21:20
  #93
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prap
Har tidigare funderat på att införskaffa ett skjutvapen, har fått erbjudande av en bekant om en 9mm för 5000 sek, vilket inte alls verkar vara ett saftigt pris när det kommer till puffror. Och en 9mm är nog rätt så effektiv när fascisterna kommer emot en med järnrören.

Boom boom boom!!!


Små vänstermuppar ska inte leka med skjutvapen. Det slutar bara med att ni skjuter pillemojen eller foten av er när ni tar fel på avtryckaren och säkringen. Nej, håll er till smällare och kissflaskor.
Citera
2015-11-25, 21:29
  #94
Medlem
praps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Små vänstermuppar ska inte leka med skjutvapen. Det slutar bara med att ni skjuter pillemojen eller foten av er när ni tar fel på avtryckaren och säkringen. Nej, håll er till smällare och kissflaskor.
Kissflaskor? Du måste mena eldbomber. Och det faktum att du skriver "pillemojen" istället för "kuken" tyder på att du måste ha en väldigt liten "pillemoj".

Satans nazistjävel.
Citera
2015-11-25, 21:53
  #95
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prap
Kissflaskor? Du måste mena eldbomber. Och det faktum att du skriver "pillemojen" istället för "kuken" tyder på att du måste ha en väldigt liten "pillemoj".

Satans nazistjävel.

Brandbomber heter det, eller molotovcocktail om man menar glasflaskor med nån brännbar vätska.

Satans pillemoj.
Citera
2015-11-25, 22:32
  #96
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Jag är utbildad på många militära vapen och ser skillnad på ripa och älg. Alla har dock inte 50 lök att lägga på legala vapen ämnade för jakt. Ak med 3 magasin för 8000 lär vara nåbart och vettigt för de flesta. Jag förstår jakt men det är inte min grej. Jag vill döda araber, inte oskyldiga djur. Lagliga vapen är en del i planeringen men kan inte vara huvudsak.

Du kan inte få tag i en illegal automatkarbin för 8000 kr. En ak av något slag kostar vanligtvis tre gånger så mycket, eller lite till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback