2015-10-11, 20:11
Medlem
Kommer min Touch Id fungera om jag byter homeknappen till en annan telefon av samma modell? Eller är knappen i sig bunden till hårdvaran i telefonen på något sätt?
Citera
2015-10-11, 21:21
Medlem
C0ws avatar
Vet inte om jag förstår frågan korrekt, men själva knappen är inte den som scannar fingeravtryck, scannern befinner sig under, så den andra telefonen kommer inte godkänna ditt avtryck bara för att du sätter dit knappen från din telefon.
Citera
2015-10-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Vet inte om jag förstår frågan korrekt, men själva knappen är inte den som scannar fingeravtryck, scannern befinner sig under, så den andra telefonen kommer inte godkänna ditt avtryck bara för att du sätter dit knappen från din telefon.

du missförstår mig. Jag vill byta hela home-knappen (flex kabel, sensor hela skiten) till en annan telefon (annat moderkort och andra komponenter) och min fråga är om detta spelar någon roll. Vill ju att Touch ID ska fungera.
Citera
2015-10-12, 09:12
Medlem
rePears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av universe2000
du missförstår mig. Jag vill byta hela home-knappen (flex kabel, sensor hela skiten) till en annan telefon (annat moderkort och andra komponenter) och min fråga är om detta spelar någon roll. Vill ju att Touch ID ska fungera.

Touch-ID kommer inte att fungera då. Kretskortet är knutet till sensorn.
Citera
2015-10-12, 09:54
Medlem
lorebfs avatar
Det är inte bara så att det inte kommer att fungera med touchID. Hela telefonen kan "brickas" vid en uppdatering om du inte har en fungerande knapp till din iPhone 6 (+)
Detta gäller även iPad air 2, men inte iPhone 5S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in